Strona 1 z 2

Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 08 wrz 2012, 13:43
przez lenser1
Panowie jakie polecacie wstawić sprężyny do montereya długiego,autko trochę po czarnym trochę po średnim terenie jeździ.Wstawiłem oryginalne sprężyny jakieś 3 miesiące temu,,i trochę za nisko siedzi buda na nich.
pozdrawiam

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 08 wrz 2012, 15:10
przez wojtekkk
temat byl przerabiany- na rynku masz kilku producentów z liftem +2. Twardość to jak sobie Pan życzy-dobrać do indywidualnych potrzeb najlepiej. Sugerowanie się opiniami może być pomocne ale nie należy ich traktować jako wyznacznika. A dodam tylko że amory (przynajmnej tylne) do wymiany. Ja mam trialMaster i w zasadzie Ok-no może ciut twardsze by mogły być

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 08 wrz 2012, 21:59
przez pocieszny
amory to zależy od stanu tych co ma, nie ma co wywalać dobrych amorów ;)
nie ma też sensu brać bardzo twardych sprężyn, dodatkowe obciążenia (jeśli nie wozisz na stałe 2 butli z gazem skrzynki z toną części zamiennych iitp) to też pomyłka, ideał to miękka sprężyna i twardy amortyzator

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 09 wrz 2012, 09:09
przez wojtekkk
amory to zależy od stanu tych co ma, nie ma co wywalać dobrych amorów

no tylko że skok tyłu przy lifcie sie zwieksza wiec wypada by i amor miał wiekszy skok-mowa oczywiście o tyle. Oczywiście mozna sie pobawić w przesuniecie punktów mocowania

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 09 wrz 2012, 16:48
przez pocieszny
jak popatrzysz na długości i skok amorów do liftu 2 cale to w 90% przypadków długość jest identyczna jak i zakres pracy, zwykle sprężyna w stanie wolnym +2cale i standardowa mają prawie tą samą wysokość a a tu właśnie o to chodzi ;)
w 99% przy lifcie 2 cale skok zawieszenia się wcale nie zmienia, jedynie auto idzie w góre przez to że sprężyna ma inny charakter pracy, cała filozofia liftów u większości producentów... no chyba że uda Ci się kupić lift o zwiększonym skoku to gratulacje, ale na naszym rynku jeszcze takiego nie widziałem :P
u mnie przy prawie 3 calowym lifcie ogarnia to amor prawie seryjny długościowo w zasadzie to samo tyle że inna twardość i konstrukcja ale w zasadzie długości te same, problemów z krzyżowaniem nie ma :)2

BTW jeśli auto jest krótkie to najprostszym liftem będzie założenie sprężyn od długiego troopera po 2000r, amor zostaje stary a masz prawie 2 cale liftu :)21

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 09 wrz 2012, 20:44
przez wojtekkk
nie mówie ze nie masz racji- niestety nie mam odniesienia-jak zmieniałem u siebie po nabyciu montka róznica wysokosci była znaczna-jedna wogle peknieta na drugim zwoju a druga padlina maksymalna.
tak z innej beczki-ponoc orginał od dyskoteki jest alternatywnym rozwiazaniem

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 09 wrz 2012, 20:45
przez pocieszny
albo przednie od LJ70 tylko po cokombinować jak sprężyny akurat są dość tanie :)21

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 09 wrz 2012, 20:57
przez wojtekkk
czasem to nie kwestia kombinacji a okazji czy chwili-pasuje ja mam-tobie trzeba -za browara zabieraj

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 09 wrz 2012, 21:00
przez lenser1
Panowie co myślicie o takim zestawie http://moto.allegro.pl/sprezyny-i-dazki ... 86200.html Warto to wkładać?

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 09 wrz 2012, 22:43
przez PiotrR
Witaj. Mam sprężyny Ironmana 2’’+ 100 kg. Są bardzo twarde trzeba załadować, co najmniej 200kg żeby poczuć fabryczny komfort. Wykrzyż też słabszy. Jeśli chcesz jeździć tym autem, na co dzień to nie warto. Do startu w rajdach założył bym dłuższe sprężyny +2’’ ale nie utwardzane i amortyzatory dwu stronnego działania.

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 10 wrz 2012, 12:00
przez lenser1
piotr R jakie byś polecił sprężyny w średni iteren?

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 10 wrz 2012, 14:55
przez danti
Ja mam Ironmana +200, chętnie sprzedam bo dla mnie za twarde do turystyki...

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 10 wrz 2012, 15:57
przez pocieszny
ja mam polspring :)21 :)2
idealne do moich celów :)21

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 10 wrz 2012, 20:15
przez PiotrR
pocieszny napisał(a):ja mam polspring :)21 :)2
idealne do moich celów :)21


Spróbuj propozycji Pociesznego w śród Jepniętych mają dobrą opinie. Na fabrycznych sprężynach zmieścisz koła 32’’+ zdrowe amortyzatory spróbuj dwu stronnego działania, docenisz w trakcie czasówek. Do rajdów sportowo turystycznych seryjny Montek wystarczy. Durze lifty i wielkie koła to się przydają w rajdach przeprawowych ale to nie dla Montereya .Moim zdaniem lift 2’’ + nie wielki lift budy max 3cm to wszystko co warto zrobić .Będziesz miał wszechstronne auto nie kłopotliwe w codziennej eksploatacji. I w rajdach wstydu nie będzie.

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 11 wrz 2012, 14:58
przez kris_N
Witam.
Ja mam sprężyny od Pana Burzymowskiego jest teraz ok 5.5cm wyżej niż seria, a twardość oceniam jak na moje potrzeby czyli turystyka/wyprawy na wygodną. Wcześniej robił mi sprężyny do sportage i prezentowała się znakomicie.

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 11 wrz 2012, 22:25
przez skiczu
A myślał ktoś z Was o sprężynach gazowych? I nie mówię tu o amortyzatorach gazowych...

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 12 wrz 2012, 08:19
przez pocieszny
przerost formy nad treścią, koszt duży serwis w zasadzie nie istnieje :)3
ogólnie do mocno obciążonych można zrobić miechy w sprężynie, wtedyna codziń komfort miękkiej sprężyny a przy dołądoaniu mamy miechy więc utwardzamy zawias :)21

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 12 wrz 2012, 08:35
przez Maryś
Witam, ja mam sprężyny ironmena te najsłabsze mają +100 chyba :? i jestem bardzo zadowolony :)2 na allegro 550zł, i nie są tak bardzo twarde :)21 a jeżdżę bez dodatkowego obciążenia zazwyczaj

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 12 wrz 2012, 18:10
przez skiczu
Nie chodziło mi o miechy tylko coś takiego:
http://www.strutsaustralia.com.au/produ ... ruts-14-28
Serwisu nie wymagają...

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 12 wrz 2012, 22:03
przez pocieszny
dokłądnie wiem że o to ;)
a serwisu niestety wymagają :)3
nie jest to produkt idealny, no chyba że zakłąfdamy że jak zaczyna padać to odrazu wylatuje i wkładasz nowe, w 80% przypadków są regenerowalne, ale niestety nie znam w naszym kraju firmy która by się zajmowała serwisem :?

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 13 wrz 2012, 22:17
przez mikusien
Tak ogolnie, to szkoda ze nasze troopki i montki sa zawieszone na wachaczach... :( Latwiej byloby liftowac sztywny most- mniej czesci do zuzycia. Jak podniesiesz za duzo, to poloski w dupe dostaja itd...

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 14 wrz 2012, 07:55
przez pocieszny
a ja wręcz odwrotnie powiem
dzięki Bogu za to że
-mamy IFS
-tył na sprężynie
-najmocniejszy cywilny IFS na rynku (nie dotyczy najnowszych :)21 )
ze względu na IFS masz krótką skrzynie i krótki wał przedni co owocuje długim tylnym, brak konieczności kombinowania z wałami przy lifcie (nie trzeba opuszczać ,podwójnych krzyżaków wkładać, wydłużać albo skracać wahaczy, stosować mimośrodów albo dropboxów, ani nic)
podkręcenie na drążkach zajmuje pare minut :)2
komfort i wygoda nieporównywalne do 2 sztywnych mostów
wytrzymałość montkowego IFSa jest większa niż sztywnych mostów w dychotece czy jeepach :)21
kulturalna prędkość przelotowa dzięki temu to 110-120km/h a nie 80 :)21
zjeździłem troche i autami z SASem i z IFSem i na dalszy wyjazd nie biore już Patrola, tylko monciaka :)2

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 17 wrz 2012, 22:49
przez lenser1
Wiecie gdzie są dostępne sprężyny Dobinsona do montereya z 95r.,nie mogę nigdzie znaleźć.Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 17 wrz 2012, 23:13
przez pocieszny
MTM profi z Kielc, zadzwoń do chłopaków i zapytaj czy coś mają, to oficjalny dystrybutor Dobinsons na Polske

Re: Sprezny,lekki lift

PostNapisane: 18 wrz 2012, 07:33
przez piotrck
http://www.dobinsons.pl/ pod Kielcami miejscowość Tokarnia ;)