Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez benny82 » 21 paź 2012, 12:17

Witam! Panowie mam wielki problem.... Silnik po złożeniu na nowych tulejach i pierścieniach (wszystko nominał) pochodził jakieś pół godziny i zrobiły się przedmuchy dołem. Tak teraz wygląda w środku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57f ... d539a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a15 ... aa614.html
wszystkie płyny były zalane, ciśnienie oleju ok. Jakieś pomysły?
benny82
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 lis 2011, 18:25
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez krystian83r » 21 paź 2012, 12:51

Nie jestem mechanikiem ale wygląda to tak jak by pierścienie były w złej kolejności założone, albo chodził jakiś czas na sucho.
Ale tak jak pisałem - nie jestem znawcą w tym temacie i niech wypowiedzą się mądrzejsi :)
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez benny82 » 21 paź 2012, 13:07

Pierścienie są różnej grubości, jedynie mogą być założone do góry nogami
benny82
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 lis 2011, 18:25
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez pocieszny » 21 paź 2012, 16:07

a jakie ciśnienie sprężania przed remontem?
może naleło wykonać szlif i nadwymiar dać? jak miały luz to sobie szlif same zrobiły
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez miras7 » 21 paź 2012, 17:38

A silnik był poskładany "na mokro" czy na sucho? Wszystkie elementy powinny być w montażu zlane olejem, po to, żeby pierwsze ruchy tłoka nie były na sucho. Jeśli było zrobione dobrze, to nie mam więcej pomysłów.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez benny82 » 21 paź 2012, 19:02

Ciśnienia nie pamiętam ale na 1,2,4 cylindrze było takie samo. Problemem był 3 cyl. po demontażu okazało się, że wykruszona jest tuleja i przez to nie miał ciśnienia jak należy. Po wyjęciu bloku okazało się , że jest pęknięcie na 4 tulei- decyzja zmieniamy wszystkie. Tłoki nie nosiły śladów zużycia poza 3..Ja bym jeszcze obstawiał, że wprasowali mi żeliwne tuleje zamiast chromowanych, pierścienie były do chromowanych o czym poinformowałem zakład, który wprasował tuleje.1 i 2 cylinder jest porysowany na całym obwodzie, 3 i 4 tak z 3/4 obwodu..A mechanik, który składał silnik nie robił tego pierwszy raz. Samochody po remoncie z pod jego ręki ciągle jeżdżą..
benny82
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 lis 2011, 18:25
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez blublu1 » 21 paź 2012, 21:02

Ja tam nie wiem , ale jak mnie padł silnik w lecie ( wykruszona tuleja ) to wszyscy mechanicy , jak jeden mąż powiedzieli ze te silniki chodzą , chodzą , nawet milion kilometrów , a potem złom. Generalnie nikt nie chciał tego remontować , bo potem takie właśnie chece są . Coś w tym jest . Odnośnie twojego przypadku - owalizacje i takie tam sparwy były sprawdzone ?
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez kalex » 21 paź 2012, 22:14

Wygląda na to że"spuchło". Raczej złe pasowanie. Stawiam że spartolili tulejowanie. Jak to bywa w naszej krainie, zapewne w super wyspecjalizowanym zakładzie tym razem nie wyszło.
kalex
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 lis 2009, 15:01

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez gołąb stanisław » 21 paź 2012, 23:16

witam szanowne zgromadzenie

pytanie do kolegi bennego-czy aby napewno tłoki zostały zamontowane zgodnie z ich pierwotnym usytuowaniem...sworzen niestety nie jest symetrycznie umieszczony i odwrotne umieszczenie tłoka powoduje własnie takie przycierki.
co do tulei-jezeli kupne oryginały to tylko chromonikle i tu jest problem ........otóz sprzedawane sa jako nominały ale za to w czterech grupach selekcyjnych.jezeli sa nabywane sote,czyli bez tłoków ,to czesto są takie niespodzianki....pierscienie pasowane na sucho pokazuja prawidłowy luz na zamku,niby pieknie,a po zagrzaniu przycierka.... tłoka złapało....aha tuleja z chromoniklu po wprasowaniu spręża sie nieco przez co ciasniejsza sie robi.....
ps;zeliwniaków bez roztaczania srednic osadzenia nie da sie wprasowac ,za cienka scianka na zeliwo
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez benny82 » 22 paź 2012, 17:34

To, że spuchły to wiem.Tłoki nie były zamienione, 1 poszedł do pierwszego cylindra itd.zostały oznaczone tuż po wyjęciu.Być może właśnie grupa selekcyjna, ale chyba jest ona wybita na bloku przy każdym cylindrze oraz na tłoku, u mnie było to bodaj C i D lub B i C więc chyba mieli wszystkie info aby zamontować odpowiednie.Zamki były chyba zrobione na 0.25 i 0.3
benny82
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 lis 2011, 18:25
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(

Postprzez gołąb stanisław » 22 paź 2012, 22:29

to ze pierwszy poszedł do pierwszego gara to raczej oczywiste....mnie bardziej chodziło o to czy tłoki przy demontazu zostały oznaczone stronami...na odwrotne zamontowanie wskazywałaby przycierka 2 gara w okolicy sworznia,choc niekoniecznie.....co do grup selekcyjnych tulei-jezeli macherzy maja pojecie o isuzu to mozliwym jest zeraczyli zwrócic uwage.....jezeli nie-nominał to nominał i jadziem.....moja propozycja-zrzuc tłoki z sworzni i przymierz do tulei uwzględniajac tolerancje pasowania a zdziwisz sie srodze.....

ps;chinskie tuleje owszem mają oznaczenia grup selekcyjnych,ale wymiary sa całkiem z dupy.......
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 89 gości