Strona 1 z 1
Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 12:17
przez benny82
Witam! Panowie mam wielki problem.... Silnik po złożeniu na nowych tulejach i pierścieniach (wszystko nominał) pochodził jakieś pół godziny i zrobiły się przedmuchy dołem. Tak teraz wygląda w środku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57f ... d539a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a15 ... aa614.html wszystkie płyny były zalane, ciśnienie oleju ok. Jakieś pomysły?
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 12:51
przez krystian83r
Nie jestem mechanikiem ale wygląda to tak jak by pierścienie były w złej kolejności założone, albo chodził jakiś czas na sucho.
Ale tak jak pisałem - nie jestem znawcą w tym temacie i niech wypowiedzą się mądrzejsi
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 13:07
przez benny82
Pierścienie są różnej grubości, jedynie mogą być założone do góry nogami
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 16:07
przez pocieszny
a jakie ciśnienie sprężania przed remontem?
może naleło wykonać szlif i nadwymiar dać? jak miały luz to sobie szlif same zrobiły
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 17:38
przez miras7
A silnik był poskładany "na mokro" czy na sucho? Wszystkie elementy powinny być w montażu zlane olejem, po to, żeby pierwsze ruchy tłoka nie były na sucho. Jeśli było zrobione dobrze, to nie mam więcej pomysłów.
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 19:02
przez benny82
Ciśnienia nie pamiętam ale na 1,2,4 cylindrze było takie samo. Problemem był 3 cyl. po demontażu okazało się, że wykruszona jest tuleja i przez to nie miał ciśnienia jak należy. Po wyjęciu bloku okazało się , że jest pęknięcie na 4 tulei- decyzja zmieniamy wszystkie. Tłoki nie nosiły śladów zużycia poza 3..Ja bym jeszcze obstawiał, że wprasowali mi żeliwne tuleje zamiast chromowanych, pierścienie były do chromowanych o czym poinformowałem zakład, który wprasował tuleje.1 i 2 cylinder jest porysowany na całym obwodzie, 3 i 4 tak z 3/4 obwodu..A mechanik, który składał silnik nie robił tego pierwszy raz. Samochody po remoncie z pod jego ręki ciągle jeżdżą..
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 21:02
przez blublu1
Ja tam nie wiem , ale jak mnie padł silnik w lecie ( wykruszona tuleja ) to wszyscy mechanicy , jak jeden mąż powiedzieli ze te silniki chodzą , chodzą , nawet milion kilometrów , a potem złom. Generalnie nikt nie chciał tego remontować , bo potem takie właśnie chece są . Coś w tym jest . Odnośnie twojego przypadku - owalizacje i takie tam sparwy były sprawdzone ?
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 22:14
przez kalex
Wygląda na to że"spuchło". Raczej złe pasowanie. Stawiam że spartolili tulejowanie. Jak to bywa w naszej krainie, zapewne w super wyspecjalizowanym zakładzie tym razem nie wyszło.
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
21 paź 2012, 23:16
przez gołąb stanisław
witam szanowne zgromadzenie
pytanie do kolegi bennego-czy aby napewno tłoki zostały zamontowane zgodnie z ich pierwotnym usytuowaniem...sworzen niestety nie jest symetrycznie umieszczony i odwrotne umieszczenie tłoka powoduje własnie takie przycierki.
co do tulei-jezeli kupne oryginały to tylko chromonikle i tu jest problem ........otóz sprzedawane sa jako nominały ale za to w czterech grupach selekcyjnych.jezeli sa nabywane sote,czyli bez tłoków ,to czesto są takie niespodzianki....pierscienie pasowane na sucho pokazuja prawidłowy luz na zamku,niby pieknie,a po zagrzaniu przycierka.... tłoka złapało....aha tuleja z chromoniklu po wprasowaniu spręża sie nieco przez co ciasniejsza sie robi.....
ps;zeliwniaków bez roztaczania srednic osadzenia nie da sie wprasowac ,za cienka scianka na zeliwo
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
22 paź 2012, 17:34
przez benny82
To, że spuchły to wiem.Tłoki nie były zamienione, 1 poszedł do pierwszego cylindra itd.zostały oznaczone tuż po wyjęciu.Być może właśnie grupa selekcyjna, ale chyba jest ona wybita na bloku przy każdym cylindrze oraz na tłoku, u mnie było to bodaj C i D lub B i C więc chyba mieli wszystkie info aby zamontować odpowiednie.Zamki były chyba zrobione na 0.25 i 0.3
Re: Co poszło nie tak? 3.1TD :(
Napisane:
22 paź 2012, 22:29
przez gołąb stanisław
to ze pierwszy poszedł do pierwszego gara to raczej oczywiste....mnie bardziej chodziło o to czy tłoki przy demontazu zostały oznaczone stronami...na odwrotne zamontowanie wskazywałaby przycierka 2 gara w okolicy sworznia,choc niekoniecznie.....co do grup selekcyjnych tulei-jezeli macherzy maja pojecie o isuzu to mozliwym jest zeraczyli zwrócic uwage.....jezeli nie-nominał to nominał i jadziem.....moja propozycja-zrzuc tłoki z sworzni i przymierz do tulei uwzględniajac tolerancje pasowania a zdziwisz sie srodze.....
ps;chinskie tuleje owszem mają oznaczenia grup selekcyjnych,ale wymiary sa całkiem z dupy.......