Strona 1 z 1

Immobilizer w 3.1 TD

PostNapisane: 07 lut 2013, 14:05
przez FFK
Szukam informacji na temat immobilizera w pompie wtryskowej w monterey lub trooper w silnikach 3.1TD. Ten temat mnie najbardziej interesuje. Interesuje mnie także, czy w innych rocznikowo modelach znajdę immobilizer w pompie wtryskowej? Czy warto jest kupić monciaka/troopera z uszkodzona pompą wtryskową i ją wymienić?
8P8C napisał, że:
"immobiliser był wymagany przez UE jako obowiązkowe wyposażenie po od 96r., ale wg schematu z 2000r. immobiliser połączony jest z DDS czyli pompą"

Re: Immobilizer w 3.1 TD

PostNapisane: 10 cze 2021, 01:49
przez Jake
Odkopalem skamieline, ale wychodzi na to, ze pytanie proste, a odpowiedzi na forum brak.
4JG2 posiadały immobilizer od rocznika 1996, zgodnie z wymogiem prawnym ktory zaczal w tym toku obowiazywac. W starszych rocznikach nie ma takich cudow. Jak to w silniku bez ECU, z mechaniczna pompa, ktory do pracy nie wymaga zadnej elektroniki jest dosc ciezko zalozyc immo z prawdziwego zdarzenia, wiec na pompie wtryskowej nad elektrozaworem paliwa jest dolozona plastikowa skrzyneczka z modulem elektronicznym zalanym tworzywem z ktorej wystaje trzypinowa wtyczka. Do tego jest moduł pod deska rozdzielcza, petla indukcyjna wokol stacyjki oraz kluczyk z pastylka. Oczywiscie mozna to w 10minut ominac, demontujac puszke z pompy i podpinajac +12V po stacyjce do elektrozaworka pompy i voila!

Re: Immobilizer w 3.1 TD

PostNapisane: 11 cze 2021, 01:32
przez Legend
i to...g... generuje checka w tych autach dość często....

no cóż, w przysżłym roku nowe samochody to będą raportować o nas dane, które ja uważam za dość newralgiczne. ale cóż takie czasy.

Re: Immobilizer w 3.1 TD

PostNapisane: 11 cze 2021, 02:14
przez Jake
Yup. Dokladnie. Jesli odepnie/zlikwiduje sie kostke na pompie wtryskowej to check miga jak glupi. Dlatego odkreca sie tez modul immo, ktory siedzi pod ramka dookola schowka. Swoja droga, chyba tylko immo moze wywalic checka w 3.1. No bo co innego? Modul EGR?