Strona 1 z 1

Wymiana pierścieni 3.1 TDI

PostNapisane: 19 lip 2013, 11:19
przez mad
Witam Ponownie.

Czy ktoś z kolegów wymieniał pierścienie w montku? Na co zwracać uwagę, czego się spodziewać, i co może mnie zaskoczyć? Dodam, że chcę je wymienić sam nie oddając dowarsztatu.

Z góry dzięki, pozdrawiam.

Re: Wymiana pierścieni 3.1 TDI

PostNapisane: 20 lip 2013, 12:12
przez gołąb stanisław
po pierwsze musisz sie zorientowac jakie tujeje masz w silniku.czy oryginalne chromy czy zeliwo (tulejowany blok)od tego zależy jakie pierscienie nalezy dobrać.

pamiętaj ze na tłok pracujący w tulei żeliwnej nalezy zamontowac chromowe pierscienie i odwrotnie.........

potem oczywiscie pomiary średnicy tuleji tłoka w celu dobrania odpowiedniego wymiaru pierscieni.

tłoki przed pomiarem ocztwiscie nalezy odpowiednio wyczyscic a sam pomiar powinien równiez uzględniac owalizacje tłoka i jego zuzycie .

Re: Wymiana pierścieni 3.1 TDI

PostNapisane: 20 lip 2013, 18:25
przez mad
Z tego co mi było mówione przez różne osoby na 90% mam tuleje żeliwne ponieważ w 96 roku tylko takie podobno były wkładane... Mam nadzieję, że to prawda. A da się to jakoś sprawdzić bez rozkładania silnika? Nie wiem po vin-ie czy cos?
I jeszcze jedno pytanie: orientuje się ktoś jakie klucze potrzebne są do ściągnięcia głowicy? Tzn. czy są potrzebne jakieś specjalistyczne, nietypowe rodzaje kluczy?

Re: Wymiana pierścieni 3.1 TDI

PostNapisane: 21 lip 2013, 22:18
przez gołąb stanisław
żeliwne oryginalnie z tego co mi wiadomo nie były wkładane nigdy......fabrycznie były montowane cienkie tuleje chromowe i po grubosci scianki mozesz je rozpoznac(tuleje zeliwne z racji kruchosci wymagają o wiele grubszej scianki i dlatego blok pod nie musi być roztaczany)............bez sciągania głowicy mozesz podejżec sciagając mise olejową