Łożyska przód

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Łożyska przód

Postprzez PiotrR » 20 sie 2013, 21:26

Cukier można zastąpić kaszą mniej oszukują na wadze. :D
Tak na serio Isuzu nie zaleca tego cofania. Na wyczucie z cukrem i wystarczy.
Metoda całkiem popularna nawet Land Rover ją zaleca.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 07 sty 2018, 22:46

Witam,
A u mnie tak wygląda sytuacja z łożyskami. Mechanik wymienił mi łożyska w prawym przednim kole. Po 2 wyjazdach w teren okazało się że trzeba skasować luz. Więc rozkręcanie, kasowanie luzu i dalej 2-3 wyjazdy w teren i znowu luz. Więc znowu rozkręcanie, kasowanie luzu i co jeden wyjazd i kołem telepie... Szlag mnie już trafia ale to chyba nie jest normalne. Jak widzę, że po 20000km jeździcie to co u mnie jest nie tak, że ja po 300km muszę znowu luzy kasować??
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez mcgiver » 07 sty 2018, 23:37

jeżeli odkręcasz dekiel i nakrętka jest tam gdzie była ostatnio i jest zabezpieczona trzema wkretami i się nie rusza to obstawiałbym że przy wymianie łozyska nie siadły dokładnie i teraz dopiero siadają na swoje miejsce.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Łożyska przód

Postprzez freefly » 07 sty 2018, 23:47

mokom69 napisał(a):Witam,
A u mnie tak wygląda sytuacja z łożyskami. Mechanik wymienił mi łożyska w prawym przednim kole. Po 2 wyjazdach w teren okazało się że trzeba skasować luz. Więc rozkręcanie, kasowanie luzu i dalej 2-3 wyjazdy w teren i znowu luz. Więc znowu rozkręcanie, kasowanie luzu i co jeden wyjazd i kołem telepie... Szlag mnie już trafia ale to chyba nie jest normalne. Jak widzę, że po 20000km jeździcie to co u mnie jest nie tak, że ja po 300km muszę znowu luzy kasować??


Procedura jest następująca. Nakrętkę piasty trzeba dokręcić z siłą 29Nm, a następnie odkręcić.
Przy nowym łożysku i nowym uszczelniaczu dokręcić z siłą, przy której piasta (bez koła) zacznie się obracać przy przyłożonej sile (siłomierz sprężynowy zaczepiony o szpilkę) 20-25Nm. Przy nowym łożysku i starym uszczelniaczu piasty 12-18Nm.
Pod pierścieniem segera na końcu wieloklinu przegubu powinna być podkładka ograniczająca luz piasty na wieloklinie.
Ostatnio edytowano 09 sty 2018, 23:02 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 08 sty 2018, 21:11

Dzięki Panowie.
Jutro jadę z Montkiem do znachora i chyba będę musiał przedstawić mu to co piszecie. Może uda sie zrobić. Ja niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego ale czas zainwestować :)
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 09 sty 2018, 14:43

Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez freefly » 09 sty 2018, 22:06

mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Mało prawdopodobne. Zresztą co to za mechanik? Może nakrętka przeskakuje. Niech ściągnie piastę. Wystarczy przecież pociągnąć ją do siebie i będzie gwint do inpekcji.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożyska przód

Postprzez kupricz » 09 sty 2018, 22:47

mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Bierz sprawę w swoje ręce, szkoda czasu na jazdę po mechanikach, kup klucz przyda się na bardzo długoo ;)
kupricz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 02 lis 2015, 22:41

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 10 sty 2018, 22:46

kupricz napisał(a):
mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Bierz sprawę w swoje ręce, szkoda czasu na jazdę po mechanikach, kup klucz przyda się na bardzo długoo ;)



Chętnie kupię taki klucz tylko mam prośbę o podesłanie linka z jakimś sensownym za spoko kasę którym mogę ogarniać przy Montku.
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 10 sty 2018, 22:48

a o w jaki sposób tym kluczem dociągacie nakrętkę??
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez pocieszny » 10 sty 2018, 22:49

nawet jak kupisz taniego chinola to przy pracy w domu wystarczy :)2 lepszy taki niż żaden :)2 a działają spoko za 100 już coś sensownego ogarniesz ;) pamiętaj tylko żeby zawsze zwalniać spręzyne :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Łożyska przód

Postprzez pocieszny » 10 sty 2018, 22:50

ustawiasz moment, dokręcasz nakrętke jak zrobi klik znaczy że to już ten moment i tyle :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Łożyska przód

Postprzez mcgiver » 10 sty 2018, 23:14

osobiście mam pewne doswiadzcenia z kluczami dynamometrycznymi.
Kupiłem z 8 lat temu klucz Mannessmann , klaszyczny z regulacją na rękojeści zakres 10-210Nm.
dałem coś z 1,5-2 stówki
akurat miałem dojście do kalibratora i okazało sie że wartosci na kluczu są z dupy ,przekłamania były nawet na poziomie klikunastu Nm.
po zdjęciu zatyczki na rękojesci okazało się ,że kret jest lużny i nie jest zabezpieczony w jaki kolwiek sposób przed zluzowaniem, czyli nie gwarantuje poprawnego pomiaru.
Ten kret jest swego rodzaju punktem odniesienia i w zasadzie on odpowiada za to kiedy jest "klik" . więc metodą regulacji zabezpieczyłem go klejem żeby się nie ruszał
po regulacjach najbardziej prawidłowe wskazania jakie udało mi się osiagnąć to takie że do 100Nm błąd był rzędu 2-5Nm , a pużniej już malał by przy 200Nm być na poziomie 1-2 Nm w stosunku do kalibratora.
Co ciekawe kupiłem również klucz wychyłowy za 1/3 ceny tego klucza równiez do 200Nm i ten idzie łeb w łeb z kalibratorem .
To tylko taka dygresja jakby komus cos sie wydawało :)21 .
a z tym zwalnianiem sprężyny to bardzo ważna sprawa.
Ostatnio edytowano 10 sty 2018, 23:41 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Łożyska przód

Postprzez freefly » 10 sty 2018, 23:32

mokom69 napisał(a):a o w jaki sposób tym kluczem dociągacie nakrętkę??


Przy pomocy takiego klucza - nasadki

Obrazek
Obrazek

Ja akurat miałem pod ręką otwornicę, której średnica pasowała

Obrazek

i dospawałem dwa bolce i nasadkę żeby założyć na klucz.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 11 sty 2018, 22:48

Dzięki za podpowiedzi. Szukam klucza a takie wiertnice gdzieś mam więc spróbuje coś dobrać. Będę informował o efektach.
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Re: Łożyska przód

Postprzez mcgiver » 11 sty 2018, 23:01

mokom69 napisał(a):Dzięki za podpowiedzi. Szukam klucza a takie wiertnice gdzieś mam więc spróbuje coś dobrać. Będę informował o efektach.

freefly pewnie akurat miał wiertnicę pod ręką do przerobienia , ale prościej jest do nakrętki np 19-24 przyspawać dwa bolce i już masz przyrząd i nie trzeba nic kombinować wystarczy założyć odpowiednią nasadkę.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Łożyska przód

Postprzez mokom69 » 12 sty 2018, 00:03

Procedura jest następująca. Nakrętkę piasty trzeba dokręcić z siłą 29Nm, a następnie odkręcić.
Przy nowym łożysku i nowym uszczelniaczu dokręcić z siłą, przy której piasta (bez koła) zacznie się obracać przy przyłożonej sile (siłomierz sprężynowy zaczepiony o szpilkę) 20-25Nm. Przy nowym łożysku i starym uszczelniaczu piasty 12-18Nm.
Pod pierścieniem segera na końcu wieloklinu przegubu powinna być podkładka ograniczająca luz piasty na wieloklinie.[/quote]

Jeszcze nie rozumiem tego zdania dokręcić z siłą 29Nm a następnie odkręcić ???? Czyli musze dokręcić, potem odkręcić i (kupić) siłomierz sprężnowy by nim później można było za szpilkę sprawdzić ??
mokom69
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 mar 2017, 21:48

Poprzednia strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 17 gości