Łożyska przód

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Łożyska przód

Postprzez LUCYFER » 21 lip 2013, 18:45

Zaczyna mi huczeć lewe z przodu, luzu jeszcze nie ma. Pasowało by wymienić obie strony. Jakie tam łożyska idą(chodzi o oznaczenia/rozmiar)
No i jakiej firmy szukać, poleca ktoś coś dobrego?, cena raczej nie gra roli.
Jakiś link do sklepu/aukcji mile widziany...

Montek 3,1 96rok
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Łożyska przód

Postprzez wojtekkk » 21 lip 2013, 19:33

luzu jeszcze nie ma
nie wiem czy to wazne ale przednie łożyska mozna docisnąć-regulacja jest pod sprzęgiełkiem - demontujesz całe, potem podkładka kontrujaca na 3 małych śrubeczkach i potem juz sruba dociskowa
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Łożyska przód

Postprzez MagurMan » 22 lip 2013, 08:03

Mnie luz wyszedł przy ustawianiu zbierznosci. Skasowali go ale po pol roku znowu wrócil. Nie jakiś wielki ale jest. Też chyba mnie czeka wymiana? Czy powód robienia sie luzów na lozysku jest jakiś inny?

mnie by zalezalo raczej na czymś za rozsądne pieniądze, myślałem też o używce.
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Re: Łożyska przód

Postprzez LUCYFER » 22 lip 2013, 20:48

Znaczy chcesz używane łożyska zakładać?, to nie wóz drabiniasty...
Jak nie dbasz o swoją dupę, to pomyśl o tych którzy z Tobą jeżdżą...

To jak z tymi rozmiarami i firmą?, nikt?, nic?...
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Łożyska przód

Postprzez piotrck » 22 lip 2013, 21:11

https://www.optimal.pl/pl/katalogi
tu znajdziesz na przód i tył , poszukaj dobrze
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Łożyska przód

Postprzez MagurMan » 23 lip 2013, 09:59

To daj znać jakie, gdzie i po ile kupiłeś. Mnie powiedzieli na jesień w ic 500 zł za stronę, jak chce jakieś dobre co sie nie rozsypia nie wiadomo kiedy.
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Re: Łożyska przód

Postprzez LUCYFER » 23 lip 2013, 12:25

Jak pisałem, cena nie gra roli.
Jak coś znajdę dobrego to nie omieszkam zachwalić... ;)
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Łożyska przód

Postprzez jamal » 23 lip 2013, 16:28

Witam ja zmieniałem u siebie w 3.1ltd kp.l na stronę czyli dwa łożyska i uszczelniacz 140 zł firmy koyo. Za dwa koła wychodziło 280 zł.
Jamal
Avatar użytkownika
jamal
 
Posty: 82
Dołączył(a): 01 lis 2012, 22:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożyska przód

Postprzez piotrck » 23 lip 2013, 17:59

jamal napisał(a):Witam ja zmieniałem u siebie w 3.1ltd kp.l na stronę czyli dwa łożyska i uszczelniacz 140 zł firmy koyo. Za dwa koła wychodziło 280 zł.

na stronę czy na oś ?
daj linka do stronki , lub napisz gdzie zakupione
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Łożyska przód

Postprzez wojtekkk » 23 lip 2013, 18:00

140 strona x 2 strony = 280 :)21
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Łożyska przód

Postprzez piotrck » 23 lip 2013, 18:02

to tanio jak na łożyska na tył
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Łożyska przód

Postprzez wojtekkk » 23 lip 2013, 18:13

wydaje mi sie że tu mowa o przodzie
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Łożyska przód

Postprzez piotrck » 23 lip 2013, 18:15

wojtekkk napisał(a):wydaje mi sie że tu mowa o przodzie

czyli powinno być łożyska na przód 2x140 zł , Nieprawdaż ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Łożyska przód

Postprzez wojtekkk » 23 lip 2013, 20:04

kp.l na stronę czyli dwa łożyska i uszczelniacz 140 zł firmy koyo

komplet to komplet
140 strona x 2 strony = 280

prawdaż
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Łożyska przód

Postprzez piotrck » 23 lip 2013, 20:54

komplet na stronę to komplet na stronę czyli prawa strona przód i tył lub lewa przód i tył :D
szkoda czasu na rozprawkę na temat co kto ma na myśli mówiąc komplet na stronę
przód 140 zł Koyo tył 260 zł x2 czyli 800 zł wsio
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Łożyska przód

Postprzez MagurMan » 24 lip 2013, 08:01

Benzyna i diesel to w lozyskach żadna Różnica?

I z tego co czytam, przod to to samo co frontera 92+
tył to samo co starsze tropki
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Re: Łożyska przód

Postprzez piotrck » 26 lip 2013, 17:35

w skład kompletu naprawczego wchodzi łożysko + uszczelniacze ( jakie ? )
, jak by ktoś znał wymiary było by łatwiej dobrać zamienniki
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Łożyska przód

Postprzez wojtekkk » 19 sie 2013, 16:03

piotrck napisał(a):w skład kompletu naprawczego wchodzi łożysko + uszczelniacze ( jakie ? )
, jak by ktoś znał wymiary było by łatwiej dobrać zamienniki

a nie przypadkiem 2 łożyska + uszczelniacz
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Łożyska przód

Postprzez mikusien » 19 sie 2013, 17:29

Witam!
Jak dosłownie dostać sie do nakrętki regulacyjnej luzów na łożyskach w przednim kole ?
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Łożyska przód

Postprzez wojtekkk » 19 sie 2013, 19:30

zdjąc sprzęgiełko całe-czyli pokrywa/korpus,potem seger blokujacy-zsunąć mechanizm z wieloklinu i naszym oczom widac dziurkowanął podkładke przykręcona na trz maleńkie śrubeczki-jest to blokada naszej śruby. wykręcić te śrubeczki zdjac podkładke z dziureczkami i potem juz tylko nasza nakrętka. Dokrecamy do końca ale z czuciem i przykładamy spowrotem podkładke blokujaca. Jeżeli otwory na śruby sie nie pokrywają centrujemy obie tak by sie pokryły-w Nakrętce są dwa dodatkowe otwory by mozna było cieńkim srubokretem to zrobic przy przyłozonej podkładce blokujacej- zazwyczj trzeby tylko lekko trącić ale robimy to w kierunku luzujacym-lepiej ciut słabiej docisnąć jak ciut za mocno.
chyba jaśniej się nie da :)21
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Łożyska przód

Postprzez mikusien » 20 sie 2013, 17:14

i wlasnie o to mi chodzilo :)21 a wlasciwie to po co ta nakretka regulacyjna ? Przecie jak lozyska wyja to zlom nie? :shock: Przesmarowac tez mozna?
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Łożyska przód

Postprzez gumirek » 20 sie 2013, 18:34

mikusien napisał(a):wlasciwie to po co ta nakretka regulacyjna ? Przecie jak lozyska wyja to zlom nie?

To są łożyska stożkowe i dociskiem nakrętki reguluje się luz montażowy. Można uregulować luz na czuja, tzn. dokręcić nakrętkę dotąd, aż luz na piaście przy zamontowanym i podniesionym kole nie będzie wyczuwalny. Jednak według informacji serwisowych powinno się zmierzyć moment na piaście przy zdjętym kole, ciągnąc za jedną ze szpilek do przykręcania felgi. Dla nowo zamontowanego łożyska i uszczelniacza właściwy moment powinien być większy, natomiast mniejszy jest w przypadku regulacji używanego łożyska.

Z prostych obliczeń wyszło mi, że w przypadku używanego łożyska piasta powinna zacząć obracać się przy obciążeniu szpilki ok. 1kG siły, co odpowiadałoby mniej więcej środkowi zakresu regulacyjnego. Z powodu braku specjalistycznych narzędzi, wziąłem kilogram cukru, zapakowałem w foliową reklamówkę, a jej uszy owinąłem wokół szpilek piasty. Dokręciłem nakrętkę nieco mocniej, pokręciłem piastą w lewo i w prawo dla ułożenia łożyska, a następnie luzowałem nakrętkę dotąd, aż ciężar cukru zaczął przekręcać piastę ciągnąc reklamówkę okręconą wokół szpilek. Tego rodzaju ustawienie okazało się "mocniejsze" niż w przypadku metody "na czuja", ale jest zrobione zgodnie z zaleceniami serwisowymi. Ustawienie robiłem prawie 3 lata temu (ok. 20 tys. km), więc jakby coś było nie tak, to by już wyszło.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Łożyska przód

Postprzez mikusien » 20 sie 2013, 19:18

Dzieki koledzy za obrazowe wytłumacznie... :)2 Generalnie nie musze kupowac łożyska ?
dokrecic luzy nakrętka i juz? Wnioskuje, ze nawet gdybym zamontowal nowe łożysko, i tak musialbym wyregulowac luzy, prawda?
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Łożyska przód

Postprzez danti » 20 sie 2013, 19:54

Wyreguluj luzy, jak pomoże to ok, jak nie to wiesz, że do wymiany łożyska.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Łożyska przód

Postprzez peterek66 » 20 sie 2013, 20:40

Ta... 8-)
gumirek napisał(a):... Z powodu braku specjalistycznych narzędzi, wziąłem kilogram cukru, zapakowałem w foliową reklamówkę, a jej uszy owinąłem wokół szpilek piasty. Dokręciłem nakrętkę nieco mocniej, pokręciłem piastą w lewo i w prawo dla ułożenia łożyska, a następnie luzowałem nakrętkę dotąd, aż ciężar cukru zaczął przekręcać piastę ciągnąc reklamówkę okręconą wokół szpilek. Tego rodzaju ustawienie okazało się "mocniejsze" niż w przypadku metody "na czuja", ale jest zrobione zgodnie z zaleceniami serwisowymi. Ustawienie robiłem prawie 3 lata temu (ok. 20 tys. km), więc jakby coś było nie tak, to by już wyszło.


Gumirek jesteś gość! :)2 Ja zawsze ustawiałem według starych mechaniorów z lat 60-tych. A uczyli mnie tak: " Dokręcasz nakrętkę tak by piasta się nie kręciła, a potem 1/4 obrotu z powrotem, czyli odkręcasz. Piasta ma się kręcić z nieznacznym oporem" (mniemam że ten opór to Twój kilogram cukru w cukrze :lol: ). Pozdrawiam
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości