Strona 2 z 2

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 20 sie 2013, 21:26
przez PiotrR
Cukier można zastąpić kaszą mniej oszukują na wadze. :D
Tak na serio Isuzu nie zaleca tego cofania. Na wyczucie z cukrem i wystarczy.
Metoda całkiem popularna nawet Land Rover ją zaleca.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 07 sty 2018, 22:46
przez mokom69
Witam,
A u mnie tak wygląda sytuacja z łożyskami. Mechanik wymienił mi łożyska w prawym przednim kole. Po 2 wyjazdach w teren okazało się że trzeba skasować luz. Więc rozkręcanie, kasowanie luzu i dalej 2-3 wyjazdy w teren i znowu luz. Więc znowu rozkręcanie, kasowanie luzu i co jeden wyjazd i kołem telepie... Szlag mnie już trafia ale to chyba nie jest normalne. Jak widzę, że po 20000km jeździcie to co u mnie jest nie tak, że ja po 300km muszę znowu luzy kasować??

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 07 sty 2018, 23:37
przez mcgiver
jeżeli odkręcasz dekiel i nakrętka jest tam gdzie była ostatnio i jest zabezpieczona trzema wkretami i się nie rusza to obstawiałbym że przy wymianie łozyska nie siadły dokładnie i teraz dopiero siadają na swoje miejsce.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 07 sty 2018, 23:47
przez freefly
mokom69 napisał(a):Witam,
A u mnie tak wygląda sytuacja z łożyskami. Mechanik wymienił mi łożyska w prawym przednim kole. Po 2 wyjazdach w teren okazało się że trzeba skasować luz. Więc rozkręcanie, kasowanie luzu i dalej 2-3 wyjazdy w teren i znowu luz. Więc znowu rozkręcanie, kasowanie luzu i co jeden wyjazd i kołem telepie... Szlag mnie już trafia ale to chyba nie jest normalne. Jak widzę, że po 20000km jeździcie to co u mnie jest nie tak, że ja po 300km muszę znowu luzy kasować??


Procedura jest następująca. Nakrętkę piasty trzeba dokręcić z siłą 29Nm, a następnie odkręcić.
Przy nowym łożysku i nowym uszczelniaczu dokręcić z siłą, przy której piasta (bez koła) zacznie się obracać przy przyłożonej sile (siłomierz sprężynowy zaczepiony o szpilkę) 20-25Nm. Przy nowym łożysku i starym uszczelniaczu piasty 12-18Nm.
Pod pierścieniem segera na końcu wieloklinu przegubu powinna być podkładka ograniczająca luz piasty na wieloklinie.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 08 sty 2018, 21:11
przez mokom69
Dzięki Panowie.
Jutro jadę z Montkiem do znachora i chyba będę musiał przedstawić mu to co piszecie. Może uda sie zrobić. Ja niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego ale czas zainwestować :)

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 09 sty 2018, 14:43
przez mokom69
Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 09 sty 2018, 22:06
przez freefly
mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Mało prawdopodobne. Zresztą co to za mechanik? Może nakrętka przeskakuje. Niech ściągnie piastę. Wystarczy przecież pociągnąć ją do siebie i będzie gwint do inpekcji.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 09 sty 2018, 22:47
przez kupricz
mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Bierz sprawę w swoje ręce, szkoda czasu na jazdę po mechanikach, kup klucz przyda się na bardzo długoo ;)

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 10 sty 2018, 22:46
przez mokom69
kupricz napisał(a):
mokom69 napisał(a):Dziś usłyszałem, że może nakrętka przeskakuje na gwincie? A może zwrotnice wymienić ?


Bierz sprawę w swoje ręce, szkoda czasu na jazdę po mechanikach, kup klucz przyda się na bardzo długoo ;)



Chętnie kupię taki klucz tylko mam prośbę o podesłanie linka z jakimś sensownym za spoko kasę którym mogę ogarniać przy Montku.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 10 sty 2018, 22:48
przez mokom69
a o w jaki sposób tym kluczem dociągacie nakrętkę??

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 10 sty 2018, 22:49
przez pocieszny
nawet jak kupisz taniego chinola to przy pracy w domu wystarczy :)2 lepszy taki niż żaden :)2 a działają spoko za 100 już coś sensownego ogarniesz ;) pamiętaj tylko żeby zawsze zwalniać spręzyne :)2

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 10 sty 2018, 22:50
przez pocieszny
ustawiasz moment, dokręcasz nakrętke jak zrobi klik znaczy że to już ten moment i tyle :)2

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 10 sty 2018, 23:14
przez mcgiver
osobiście mam pewne doswiadzcenia z kluczami dynamometrycznymi.
Kupiłem z 8 lat temu klucz Mannessmann , klaszyczny z regulacją na rękojeści zakres 10-210Nm.
dałem coś z 1,5-2 stówki
akurat miałem dojście do kalibratora i okazało sie że wartosci na kluczu są z dupy ,przekłamania były nawet na poziomie klikunastu Nm.
po zdjęciu zatyczki na rękojesci okazało się ,że kret jest lużny i nie jest zabezpieczony w jaki kolwiek sposób przed zluzowaniem, czyli nie gwarantuje poprawnego pomiaru.
Ten kret jest swego rodzaju punktem odniesienia i w zasadzie on odpowiada za to kiedy jest "klik" . więc metodą regulacji zabezpieczyłem go klejem żeby się nie ruszał
po regulacjach najbardziej prawidłowe wskazania jakie udało mi się osiagnąć to takie że do 100Nm błąd był rzędu 2-5Nm , a pużniej już malał by przy 200Nm być na poziomie 1-2 Nm w stosunku do kalibratora.
Co ciekawe kupiłem również klucz wychyłowy za 1/3 ceny tego klucza równiez do 200Nm i ten idzie łeb w łeb z kalibratorem .
To tylko taka dygresja jakby komus cos sie wydawało :)21 .
a z tym zwalnianiem sprężyny to bardzo ważna sprawa.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 10 sty 2018, 23:32
przez freefly
mokom69 napisał(a):a o w jaki sposób tym kluczem dociągacie nakrętkę??


Przy pomocy takiego klucza - nasadki

Obrazek
Obrazek

Ja akurat miałem pod ręką otwornicę, której średnica pasowała

Obrazek

i dospawałem dwa bolce i nasadkę żeby założyć na klucz.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 11 sty 2018, 22:48
przez mokom69
Dzięki za podpowiedzi. Szukam klucza a takie wiertnice gdzieś mam więc spróbuje coś dobrać. Będę informował o efektach.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 11 sty 2018, 23:01
przez mcgiver
mokom69 napisał(a):Dzięki za podpowiedzi. Szukam klucza a takie wiertnice gdzieś mam więc spróbuje coś dobrać. Będę informował o efektach.

freefly pewnie akurat miał wiertnicę pod ręką do przerobienia , ale prościej jest do nakrętki np 19-24 przyspawać dwa bolce i już masz przyrząd i nie trzeba nic kombinować wystarczy założyć odpowiednią nasadkę.

Re: Łożyska przód

PostNapisane: 12 sty 2018, 00:03
przez mokom69
Procedura jest następująca. Nakrętkę piasty trzeba dokręcić z siłą 29Nm, a następnie odkręcić.
Przy nowym łożysku i nowym uszczelniaczu dokręcić z siłą, przy której piasta (bez koła) zacznie się obracać przy przyłożonej sile (siłomierz sprężynowy zaczepiony o szpilkę) 20-25Nm. Przy nowym łożysku i starym uszczelniaczu piasty 12-18Nm.
Pod pierścieniem segera na końcu wieloklinu przegubu powinna być podkładka ograniczająca luz piasty na wieloklinie.[/quote]

Jeszcze nie rozumiem tego zdania dokręcić z siłą 29Nm a następnie odkręcić ???? Czyli musze dokręcić, potem odkręcić i (kupić) siłomierz sprężnowy by nim później można było za szpilkę sprawdzić ??