Strona 1 z 1

Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 07 sie 2013, 20:07
przez gazia
Witam serdecznie , mam pytanie czy duzo jest zabawy z przełożeniem 3.1 na 2.8 w Montku? Padła mi panewka i szczerze mówiąc nie za bardzo chce mi się rozbebeszać silnik , prościej może być podmienić na inny egzemplarz, a mam na oku fajny 2.8 td od starszego tropka. Czy otwory skrzyni, łapy, wydech, komputer, sprzęgło, rozrząd etc. zostają z 3.1?
Pozdrawiam Gazia.

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 08 sie 2013, 09:43
przez pocieszny
nie, nie jest to aż takie plug&play
trochę rzeczy sie różni i troche jest do przerobienia,
nie ma tak wyjmujesz ten i wkładasz tamten ;)
taniej kupić słupek 3.1 i przełożyc wszystko ze swojego silnika

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 08 sie 2013, 11:17
przez gazia
Witam ,a powiedz prosze co sie różni?
Pozdrawiam Gazia.

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 08 sie 2013, 15:18
przez mikusien
Witam!
Robile swapa z gownianego 2.8 na 3.1 wszystko to samo- turbo, podstawa filtra oleju, wsio, wsio, ale łapy musialem wziac od starego 2.8 bo silnik przyjechal do mnie z lapami od montka albo nowszego isuzu...















r

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 08 sie 2013, 22:12
przez gazia
Witam ,a jak kwestia podłączenia skrzyni w tropku bodaj sprzęgło jest na linkę, zauważyłem też , że filtr oleju jest wkręcany od góry a w montku mam wkręcny od dołu, do tego dochodzi tajemnicza gruszka tuż przy turbo w 2.8. Panowie dzielcie się doświadczeniami wiedza jest nie tylko dla mnie ale i dla innych użytkowników forum.
Pozdrawiam Gazia.

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 09 sie 2013, 15:25
przez mikusien
Tez ci pisze... jezeli 3.1 wejdzie bez rzezby na miejsce 2.8, to odwrotnie tez musi byc dobrze. Osprzet tez pasuje tak jak i skrzynia, a stare troopki sprzeglo maja na płyn, a w dodatku maja osobny zbiorniczek na plyn ''sprzeglowy'' :)21 Gdybym nie robil swapa z 2.8 na 3.1 to bym nie pisal nic 8-)

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 13 sie 2013, 08:36
przez gazia
Witam , dzięki serdeczne za informacje.
Pozdrawiam Gazia.

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 26 sie 2013, 11:01
przez gazia
Witam , mam jeszcze jedno pytanko, ile waży kompletny silnik od montka, muszę taki przetransportować i nie wiem jaką przyczepkę czy autko zabrać?
Pozdrawiam Gazia.

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 27 sie 2013, 08:19
przez mad
Witam.

Suchy 3.1 (4jg2) waży 244 kilo z osprzetem bez skrzyni oczywiście, więc 2,8 nie wiele się rózni z wagą:)

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 31 paź 2013, 15:08
przez gazia
Witam , wnioski z przeszczepu: z 4jg2 na 4jb1. :
1. trzeba przekręcić łapy,
2. jest różnica w podłączeniu wydechu, (w 2.8 jest krótszy ) trzeba domodzić około 10cm rurki,
3. podłączenie pompy wtryskowej jest na 2 przewody ( tzn.,jeden jest na sekcji wysokiego ciśnienia ( + ) i drugi na wejściu przewodów paliwa ( -),
4. trzeba przekręcić koło zamachowe razem ze sprzęgłem,
5. dorobić rurkę od oleju na wakum pompę w alternatorze,
6. pompa wtryskowa w 3.1 jest podgrzewana wodą w 2.8 tego patentu nie ma.
7. przewód wychodzący z wodą z silnika w 2.8 jest inaczej skierowany niż w 3.1 i wąż zasilający nagrzewnicę może się załamywać, warto dać sprężynę do środka, aby tego uniknąć lub przekręcić z 3.1 całe rurki od wody i zaślepić podgrzewanie pompy wtryskowej,
8. silnik 2.8 normalnie chodzi na pompie wtryskowej od 3.1. :) , ( bez żadnych patentów za wyjątkiem punktu 3 i 6 -ale to nie jest problem - wiązka jest przystosowana ).
Sprzęt przełożony śmiga piknie i jest dużo żywszy niż 3.1.
Pozdrawiam Gazia.

Re: Wymiana silnika na 2.8

PostNapisane: 01 lis 2013, 18:09
przez mikusien
Witam!
Dzwoniles kiedyś... Ja takich problemów nie miałem. Staraj sie dbać o ten problemowy motor, bo moze byc różnie, np. standardowo urwany korbowód( tfu, odpókać) :)2 :)2 :)2 :)2