Strona 1 z 1

Kolejny problem...

PostNapisane: 22 wrz 2013, 20:24
przez DeluxeOFF
Siemano,
Chciałbym się zapytać jak to jest z tymi napędami w monterey'u. Bo ostatnio mam same spiny z np. ojcem i znajomym mechanikiem o te napędy w monciakach. Głównie cały problem polega na skręcaniu tymi kołami... Rozumiem, że jak mam 2H, to pędzi tylko tylna ośka z dyfrem, który reguluje różnice obrotów na kołach. Gdy mam zapięte 4x4H to jeżdżę po oblodzonej jezdni śniegu i płytkim błocie. Wtedy mogę skręcać kołami bez problemu, napędzane są obie osie z dyfrem na każdej. A jak to jest z tym 4x4LOW można wtedy skecać kołami czy nie? JEst w monciaku Cent. mech. różnicowy czy nie? Zapinać to tylko przy extremalnym błocie i głębokim śniegu....? Proszę bardzo niech mi to kotś wytłumaczy :)
DeluxeOFF

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 22 wrz 2013, 21:04
przez danti
Mont nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, przód z tyłem spięty jest na stałe, moc przenoszona jest 50% na 50%
Zarówno na 4x4H jak i 4X4L możesz jeździć tylko po śliskim, jedyna różnica to na 4X4L jedziesz dużo wolniej, ale masz więcej momentu przenoszonego na koła.

4X4 możesz zapinać zawsze, pod warunkiem śliskiego podłoża: lód, błoto, śnieg, szuter. 4X4L zapinasz jak wiesz, że będziesz potrzebował więcej mocy na koła, tak żeby auto nie zgasło: dużo błota lub śniegu, stromy podjazd lub stromy zjazd po szutrze.

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 22 wrz 2013, 21:32
przez DeluxeOFF
Dzięki za te info, a jak jest z tym skecaniem kołami?

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 22 wrz 2013, 21:53
przez PiotrR
LO to tylko redukcja nie ma wpływu na skręcanie. Używa się w ciężkim terenie, zwiększa moc, pozwala precyzyjniej ją przenieść na koła, oszczędza sprzęgło.

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 22 wrz 2013, 22:01
przez pocieszny
w każdej pozycji reduktora możesz kołami kręcić dowolnie, nawet kilkukrotne wyjechanie na asfalt z zapiętym na sztywno wszystkim co fabryka dała i skręcaniem nie zabije na amen nic
ale nie jest to wskazane bo po kilku razach padną kolejno
-sprzęgiełka (chyba że masz stałe zabieraki)
-przeguby
-zmielisz reduktor chyba że padnięte krzyżaki to upierdzielisz wał napędowy
każde wjechanie na stałą nawierzchnie (asfalt, beton) z zapiętym przodem (nie ważne czy 4H czy 4L) powoduje powiększanie się luzów w układzie i coś w końcu nie wytrzyma i pierdzielnie :)21 innej możliwości nie ma

ogólnie nie można skręcać tylko i wyłącznie w momencie zapinania 4x4 podczas jazdy, ale to na każdym podłożu i ze względu na różne prędkości osi przedniej i tylnej i możliwość rozpierdzielenia reduktora, tyle w innych wypadkach skręcasz kołami jak chcesz,

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 22 wrz 2013, 22:04
przez pocieszny
piotr R napisał(a):LO..., zwiększa moc

:)21 :)2 :o :shock:

dobre :)21
co wy z tą mocą ;) redukcja w żaden sposób nie wpływa na moc :)21

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 22 wrz 2013, 22:16
przez PiotrR
Ok nie precyzyjnie się wyraziłem. :oops: W silniku mocy nie przybywa za to na kołach masz jej więcej niż na pierwszym biegu. Pozwala to wykonać pracę, dla której jedynka ma zbyt długie przełożenie.

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 22 wrz 2013, 23:04
przez FFK
pocieszny napisał(a):
piotr R napisał(a):LO..., zwiększa moc

:)21 :)2 :o :shock:

dobre :)21
co wy z tą mocą ;) redukcja w żaden sposób nie wpływa na moc :)21

Można by stwierdzić, że zwiększa się moment obrotowy na kołach. :)

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 23 wrz 2013, 00:03
przez pocieszny
FFK napisał(a):
pocieszny napisał(a):
piotr R napisał(a):LO..., zwiększa moc

:)21 :)2 :o :shock:

dobre :)21
co wy z tą mocą ;) redukcja w żaden sposób nie wpływa na moc :)21

Można by stwierdzić, że zwiększa się moment obrotowy na kołach. :)

dużo bliżej i prawdziwiej ;) :)2
a jak każdemu wiadomo w żadnej terenoofce moc nie jest ważna :)21 tylko i wyłącznie wysoki i wmiare płaski przebieg max momentu w silniku dostępny od jak najniższych obrotów, a skrzynia i reduktor służą tylko do odpowiedniego dystrybuowania/wykorzystania momentu ;)

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 23 wrz 2013, 07:23
przez PiotrR
Eh piękne teorie. :ugeek: A jak co, do czego przyjdzie to i tak buta i mocy przybywaj. :twisted:

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 23 wrz 2013, 07:57
przez danti
Kolega zapytał kiedy może jeździć 4x4, a dyskusja skończyła się na przyczepieniu do jednego słowa. bezsens...

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 23 wrz 2013, 09:16
przez pocieszny
nie przyczepianiu tylko to powtarzalna bzdura ;) a w temacie skręcania wszytko już powiedziane kilka razy ;)

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 23 wrz 2013, 18:00
przez DeluxeOFF
Panowie, mam mały problem ponieważ przy zmianie przegubów u siebie w monicaku ukręciłem 4 sróby na gwiazdkę które siedzą w półosiach przednich tam trzymają łożyska a 2 pozostałe śróby mają tak rozje....łby, że się wykecić nie da. Może jakaś podpowiedz? Może zna któś rozmiar tych srób na krzyżak sróbokręt?

Re: Kolejny problem...

PostNapisane: 24 wrz 2013, 09:59
przez wojtekkk
Może jakaś podpowiedz?

wrzuć pytanie jeszcze do kilku działów a śruby same wypadnął