Dzięki to wiele wyjaśnia.
A ktoś wie jakie powinny być prawidłowe wskazania na sprawnym czujniku?
U mnie jest
- przed odpaleniem jest 0 (to jest OK)
- po odpaleniu idzie gdzieś na 3 i maks jakie osiąga podczas jazdy to 5 (tu wydaje mi się że zakres pracy jest za mały)
Po przeczytaniu tego w innym wątku
Normalne ciśnienie (cytuję):
mieści się w zakresie od 14 PSI (1X100kPa) na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, do 140 PSI (10x100kPa) podczas przyspieszania na zimnym silniku.
Reszta zależy od prędkości obrotowej silnika, obciążenia, poziomu oleju, stanu filtra i jego specyfikacji, stanu zaworów przez który olej jest tłoczony, czujnika ciśnienia (, który w zależności od egzemplarza może się różnić (producent podaje w specyfikacji pompy olejowej ciśnienie otwarcie między 4 a 7 PSI), czyli jaki rozrzut, a na końcu samego oleju.
Montowane były trzy wskaźniki. W kg/cm2, w Ib/in2 (PSI), i w kPa. Ty który masz? Z cyferkami 0,6,15 ? To cyferkę mnożysz razy 100kPa i wychodzi, że przy 6 jest 600kPa, czyli ok. 87 PSI, 6 bar, i ok. 6 at.
Mój wskaźnik pokazuje od 300-550 kPa czyli jak dobrze rozumiem 43-78 PSI czyli do d...