Strona 2 z 4

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 24 maja 2017, 12:01
przez piotrck
zregenerowałem na miejscu w Kielcach u fachmana co ma 30 letnią tradycję :evil: ..............gwizda , fachman mówi że to normalne . Stara nie gwizdała
Szukam chyba nówki , tylko czy takie istnieją ?

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 24 maja 2017, 17:49
przez freefly
Gwiżdże powietrze.

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 24 maja 2017, 21:15
przez PiotrR
Gwizd to zdrowy odgłos,moja w cztery lata po regeneracji nadal gwiżdże, stara nie gwizdała i nie dawała.

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 26 maja 2017, 07:15
przez hassan
ja robiłem lata temu tutaj: http://www.motoremo.pl/pl/ ale nie polecam - coś tam bąkali że kulkowych się nie wymienia, coś tam przeczyścili, porobili i za 3 miechy się kulki wysypały i wirnik stanął na amen - kupiłem na allegro używkę która jeździła do samego końca (pewnie i nadal jeździ) :/

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 04 cze 2017, 13:37
przez DeluxeOFF
Odgrzewam kotleta, tydzień temu organizowaliśmy rajd u nas, oczywiście moje szczęście auto musiało się popsuć dzień wcześniej, zrobiłem jeszcze na rozwalonej turbinie ok 90 km, nie miałem innego wyjścia :cry: Wczoraj rozebrałem auto, turbina w rozsypce totalnej, pytanie co robić, regenerować czy nowa? Chodzi mi po głowie wrzucenie jakieś hybrydy lub ze zmienną geometrią, ktoś coś już kiedyś przerabiał temat :?: :!:

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 07 lip 2017, 10:29
przez piotrck
piotr R napisał(a):Gwizd to zdrowy odgłos,moja w cztery lata po regeneracji nadal gwiżdże, stara nie gwizdała i nie dawała.


tylko że jeszcze na dodatek kopci z rury wydechowej ......czasami . WTF ?

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 07 lip 2017, 12:11
przez pocieszny
jak kopci to mogą być wtryski nie ustawione poprawnie

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 07 lip 2017, 14:07
przez piotrck
wtryski po sprawdzeniu , pompa Ok

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 09 paź 2017, 09:29
przez Bartosz955
Podłączam się pod temat. Pomocy. W moim montku turbo zaczyna działać na raty. Tzn raz działa a raz nie ostatnio więcej nie działa. Czy ktoś miał taki przypadek? Oleju nie ubywa. Silnik nie kopci po odpaleniu. Kopci na czarno gdy turbo nie działa, ale wiadomo że to zły skład mieszanki. Co to może być? Czy nastawiać się na regenerację czy to raczej jakiś drobiazg. Co o tym myślicie. Silnik 3.1

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 09 paź 2017, 09:53
przez mcgiver
nieznam turbo w tym aucie ale może westegate się zacina i nie zamyka upuszczania spalin :roll: wiec albo jakies zacięcie mechanizmu , albo problem z actuatorem

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 09 paź 2017, 12:23
przez freefly
Bartosz955 napisał(a):Podłączam się pod temat. Pomocy. W moim montku turbo zaczyna działać na raty. Tzn raz działa a raz nie ostatnio więcej nie działa. Czy ktoś miał taki przypadek? Oleju nie ubywa. Silnik nie kopci po odpaleniu. Kopci na czarno gdy turbo nie działa, ale wiadomo że to zły skład mieszanki. Co to może być? Czy nastawiać się na regenerację czy to raczej jakiś drobiazg. Co o tym myślicie. Silnik 3.1


A jakie jest ciśnienie doładowania?

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 09 paź 2017, 13:49
przez Bartosz955
Nie mierzyłem. Jakie powinno być?

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 09 paź 2017, 15:53
przez freefly
12 PSI, 14-15 PSI przy pełnym otwarciu przepustnicy.

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 13 lis 2017, 14:20
przez Jake
Jestem nowym wlascicielem tego auta i szukam rozwiązania tematu ;)
Turbina ogolnie mowiac jest zatarta, wirnik praktycznie stoi, obrocic go palcami nie ma zadnej szansy.
Obdzwoniłem pol Krakowa w sprawie regeneracji i krzycza od 800zł do 1100zł, ale dwóch gosci mowilo, ze to jest na kulkach zamiast normalnych lozysk i koszt od 2000zł ale najchetniej w ogole by sie za to nie brali. Ktos z kolegow juz ogarniał temat? Kupic uzywke czy regenerowac? A jesli tak, to gdzie?

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 13 lis 2017, 15:14
przez pawel126
Znajomy kupił nową 3500zl chyba kosztowała. Nie przerabiaj na ślizgowe bo to zła droga...

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 13 lis 2017, 21:54
przez piotrck
pawel126 napisał(a):Znajomy kupił nową 3500zl chyba kosztowała. Nie przerabiaj na ślizgowe bo to zła droga...

A gdzie można dostać nową ?
Też mi odradzali przeróbkę ale nowej nigdzie nie mogłem dostać, w USA też chińskiej prowinencji.

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 13 lis 2017, 22:01
przez mcgiver
spróbujcie tutaj
http://garage.k64.pl/kontaktk64.html
to jest koleś z turbobmw który zajmuje się sprowadzaniem gratów do modyfikacji turbo miedzy innymi z chin i ze stanów
nie śledzę jego kariery , ale ma duże osiągnięcia w dłubaniu silników bmw na +500km/ +600nm oraz dobre czasy na ćwiartce, a jeszcze kilka lat temu nie wiedział co to jest honowanie :lol:

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 14 lis 2017, 01:14
przez Jake
piotrck napisał(a):
pawel126 napisał(a):Znajomy kupił nową 3500zl chyba kosztowała. Nie przerabiaj na ślizgowe bo to zła droga...

A gdzie można dostać nową ?
Też mi odradzali przeróbkę ale nowej nigdzie nie mogłem dostać, w USA też chińskiej prowinencji.

Gosc w Krakowie, ktory odradzał mi regeneracje ze wzgledu na lozyskowanie na kulkacj proponował mi całą nową za 2600zł brutto. W linku ponizej, tam gdzie znalazłem CHRA maja tez całe nowe sprezarki do 4JG2 za 2335zł brutto. Tylko mi płacić 2335zł ani tymbardziej 3500zł sie nie usmiecha. Toz to ponad cwierc wartosci samochodu i wiecej niz caly silnik kosztuje.

A co sadzicie o tym by wymienić cały koras / CHRA? Bo to chyba najprostrza droga do skutecznej regeneracji, o ile koras bedzie sensownej jakości, a nie chinska tandeta.
Tutaj znalzłem za 800zł: http://profiturbo.pl/samochody/opel/monterey/ Produkcja mellet.

Całkowicie zgłupiałem za to, co do oryginalnej turbiny. Tam sa lozyska ślizgowe, kulkowe czy wystepowaly i takie i takie??

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 14 lis 2017, 08:23
przez piotrck
Chińskiej turbiny nie chcę , orientował się ktoś jaki koszt Ori w serwisie........tak z ciekawości . Za czujnik ABS powiedzieli mi kiedyś 1850 zł :lol:

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 14 lis 2017, 23:06
przez PiotrR
Turbinę zregenerujesz za 1000 zł. Fabryczną miałem na łożyskach ślizgowych chłodzoną wodą. Od czterech lat mam regenerowaną na łożyskach kulkowych chłodzoną powietrzem. Nie narzekam. W Mitsubishi zregenerowałem w tym roku za 750zł.

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 15 lis 2017, 09:36
przez pawel126
piotr R napisał(a): Fabryczną miałem na łożyskach ślizgowych chłodzoną wodą. Od czterech lat mam regenerowaną na łożyskach kulkowych chłodzoną powietrzem. Nie narzekam. W Mitsubishi zregenerowałem w tym roku za 750zł.


Chyba odwrotnie .. ;)

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 15 lis 2017, 12:26
przez Jake
Panowie, jak to w koncu jest, podpowiedzcie.
Ślizgi? Kulki? Roznie bywało? Regeneracje zrobi kazdy warsztat zajmujacy sie turbinami czy kreca nosem i ciezko znalezc kogos kto sie odwazy dotkanc?

Poleca ktoś moze w KRK jakies miejsce zeby zawiesc turbo i nie zostac przerobionym na szaro?

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 15 lis 2017, 22:49
przez PiotrR
pawel126 napisał(a):
piotr R napisał(a): Fabryczną miałem na łożyskach ślizgowych chłodzoną wodą. Od czterech lat mam regenerowaną na łożyskach kulkowych chłodzoną powietrzem. Nie narzekam. W Mitsubishi zregenerowałem w tym roku za 750zł.


Chyba odwrotnie .. ;)

Fabryczna była na porcelanowych panewkach 3.1 z 93r Przy zamianie trzeba było zrobić bajpas dla cieczy chłodzącej.
Kilka lat temu regenerację na porcelanie robili tylko w Lublinie. Ostatecznie kupiłem regenerowaną z okolic Poznania..

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 17 lis 2017, 01:22
przez Jake
Ech. Czyli dalej jestem z niczym.
Na forum Frontery do 2.8 (4JB1) polecali przeszczep turbiny z Forda Probe 2.2i Turbo, ale niestety w 3.1 jest inne mocowanie muszli od strony gorącej, wiec nie da sie przelozyc muszli, a do Fordowej nie pasuje wydech. Poza tym, podno kiedys te turbiny mozna było dorwac po 200-300zł, obecnie 500-700 czyli niewiele lepiej.
A co myslicie o takim pomysle?
http://allegro.pl/rdzen-kora-turbo-opel ... 5992.html#

Nie wiem ktora opcje wybrac, wiec zwlekam, a auto ledwo jeździ.

Re: Turbina regeneracja

PostNapisane: 17 lis 2017, 08:16
przez freefly
piotr R napisał(a):
pawel126 napisał(a):
piotr R napisał(a): Fabryczną miałem na łożyskach ślizgowych chłodzoną wodą. Od czterech lat mam regenerowaną na łożyskach kulkowych chłodzoną powietrzem. Nie narzekam. W Mitsubishi zregenerowałem w tym roku za 750zł.


Chyba odwrotnie .. ;)

Fabryczna była na porcelanowych panewkach 3.1 z 93r Przy zamianie trzeba było zrobić bajpas dla cieczy chłodzącej.
Kilka lat temu regenerację na porcelanie robili tylko w Lublinie. Ostatecznie kupiłem regenerowaną z okolic Poznania..



W latach 92-97 w 3.1 montowane były 4 rodzaje turbosprężarek IHI. 3 na łożyskach ślizgowych i jedna na kulkowych.