Alternator i ładowanie - 6VD1

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Alternator i ładowanie - 6VD1

Postprzez Silvestr » 24 sie 2009, 22:03

Witam po długiej nieobecności. Od razu z pytaniem bo dziś miałem przygodę...
Dziś na desce zrobiła mi się dyskoteka, zapaliły mi się następujące kontrolki: od ładowanie, rezerwa paliwa i od ABS-ów. Po chwili zgasły, za jakiś czas znów się zapaliły - w sumie zaobserwowałem 3 razy takie sytuacja aż w końcu zapaliły się i już nie zgasły. Do domu miałem około 100 km i na woltomierzu wskazówka zeszła poniżej 12 V, ewidentny brak ładowania. Zaryzykowałem powrót do domu ale niestety w pewnym momencie wskazówka zaczęła szybko lecieć w dół aż poniżej 8V, po chwili obrotomierz i prędkościomierz zeszły na 0. Silnik potem oczywiście zgasł i koniec jazdy... Scholował mnie Filip swoim Montim i wielkie dzięki mu za to.
Z zachowania się samochodu podejrzewam szczotki w alternatorze i tu jest problem, bo aby się do niego dostać trzeba być chyba magikiem. Wyciągał go może ktoś? Czyżby trzeba było wyciągać chłodnicę?
Ostatnim razem z rozrusznikiem Gumirek podał mi taki przepis, że z zamkniętymi oczami można było go wyciągnąć. Może w tym przypadku też nie jest tak źle? ;)

PS. Odkąd mam Troopera/Montereya to pierwszy przypadek, w którym nie dotarłem do celu o własnych siłach...
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Alternator i ładowanie - 6VD1

Postprzez Nahen/thor_ » 24 sie 2009, 22:53

A z masą wszystko OK?
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Alternator i ładowanie - 6VD1

Postprzez Silvestr » 25 sie 2009, 20:45

Zależy o "którą" masę Ci chodzi... Do alternatora będę się zabierał w wolnej chwili jak zrobię miejsce na kanale. Tak więc na chwilę obecną jeszcze nie wiem jak tam sprawa wygląda.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Alternator i ładowanie - 6VD1

Postprzez Nahen/thor_ » 25 sie 2009, 22:55

Generalnie przy takich objawach zaczynam od kontroli połączenia wszelkich możliwych "minusów" między budą a silnikiem i poszczególnymi elementami o ile są takie połączenia.
W starym troopie mialem takie objawy jak opisałeś jakiś czas temu i okazało się, że przepaliły się przewody przy tylnej prawej lampie i porobiły zwarcia w taki sposób, że sie choinka zrobiła ze światlami plus padlo ładowanie.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Alternator i ładowanie - 6VD1

Postprzez gazia » 26 sie 2009, 15:20

Powitać. Ściagasz przednie prawe koło , fartuch gumowy w nadkolu i juz masz dostęp. Do tego profilaktycznie przydaje się pałatak pod auten celem lepszego dojścia do śrub. Z wyciąganiem nie ma problemu wychodzi właśnie ta dziurą nad raną w nadkolu. Wyciaganie zabiera góra 20minut. Pozdrawiam.
Stopy błota pod mostem . :))
Avatar użytkownika
gazia
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 paź 2008, 08:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Alternator i ładowanie - 6VD1

Postprzez Silvestr » 26 sie 2009, 19:27

Na taką odpowiedź liczyłem :)21
Dzięki Ci wielkie dobry człowieku :)
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Alternator i ładowanie - 6VD1

Postprzez Silvestr » 31 sie 2009, 16:25

Dziś w końcu się zabrałem do roboty, wykręciłem alternator, zawiozłem do sprawdzenia i potwierdziły się moje przypuszczenia... Naprawa trwała może z 30 minut, potem szybki montaż i po problemie :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Alternator i ładowanie - 6VD1

Postprzez Nahen/thor_ » 31 sie 2009, 23:09

Oby wszystkie "defekty" były takie jak ten ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości