Strona 1 z 1

Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 13 wrz 2009, 11:02
przez Bosman
Cześć. Kilka dni temu kupiłem Moncia z 93, 3,1 TDI. Zrobiłem kilkaset km i jestem z niego zadowolony. Poza dokuczliwym luzem w przekładni kierowniczej. Czy ktoś z Was podrzuci info. o możliwości regulacji? Z góry dziękuję :)

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 15 wrz 2009, 21:58
przez chevidan
na kolumnie kierowniczej jest śruba regulacyjna.
odkręcasz kontrę i wkręcasz śrubę o pół obrotu.potem jazda testowa i ewentualna korekta.nie można za ciasno skręcić bo będzie się blokować przy skrętach.

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 16 wrz 2009, 21:43
przez Bosman
chevidan napisał(a):na kolumnie kierowniczej jest śruba regulacyjna.
odkręcasz kontrę i wkręcasz śrubę o pół obrotu.potem jazda testowa i ewentualna korekta.nie można za ciasno skręcić bo będzie się blokować przy skrętach.


Jeżeli dobrze Cię rozumiem, na górnej pokrywie przekładni.

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 21 wrz 2009, 17:57
przez chevidan
tak

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 30 wrz 2009, 22:46
przez Bosman
Ślicznie Ci dziękuję za pomoc. Teraz to inna bajka.
Miałem problem z upapraną śrubą regulacji. Trzeba ją przed próbą luzowania dokładnie oczyścić. Inaczej widzę dużą szansę na kłopoty.

Dla szukających wiecej informacji; odsyłam do dostępnej na naszej stronie instrukcji od Traperka. Przekładnia w późniejszym modelu jest identyczna lub bardzo podobna. Z punktu widzenia regulacji bez znaczenia.

Ahoj!

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 19 wrz 2013, 13:49
przez blublu1
Odgrzewam kotleta . Jaki powinien być luz na przekładni kierowniczej . Przymierzam się do regulacji i boje się ,żebym nie przedobrzył z regulacją .

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 19 wrz 2013, 16:08
przez pocieszny
wbrew pozorom w moncaku powinien być dość duży luz (większy niż w osobówce) zapoboega to upierdzieleniu rąk podczas jazdy w terenie :)21

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 19 wrz 2013, 16:59
przez blublu1
Większy , tzn jaki - tak bardziej liczbowo by sie przydało :)21

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 19 wrz 2013, 22:01
przez PiotrR
Stara szkoła mówi, że max na szerokość dłoni. Tak kiedyś drogówka sprawdzała na drodze. Taki miałem przed regeneracją przekładni był za duży, problemy z utrzymaniem auta w koleinach. Teraz jest tak na trzy palce i jest ok.

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 20 wrz 2013, 20:12
przez LUCYFER
To jest ta śruba co to się kluczem kontrę dokręca a sama śruba na śrubokręt jest? :oops:

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 20 wrz 2013, 21:41
przez PiotrR
W zasadzie tak. Widziałem zakąszenie śruby w kwadrat na klucz 12 nn nie wiem czy fabryka czy inwencja regenerującego przekładnię.

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

PostNapisane: 25 wrz 2013, 23:38
przez Hinek
To jest przekładnia z tzw. ślimakiem globoidalnym. Reguluje się ją tak, aby przy kołach ustawionych do jazdy na wprost luzu nie było wcale, ale by nie powstawał też wyraźny opór ( teoretycznie trzeba by użyć dynamometru, ale kto to robi.. :) ) Po skręceniu kół luz się pojawi - wynika to z konstrukcji tej przekładni. Bardzo ważne jest dlatego, aby luz ustawiać przy kołach ustawionych do jazdy na wprost. Wszystko to dotyczy przekładni nie zużytej. Jeśli ślimak się zużył żadne regulacje nie pomogą.
Do jazdy w terenie, żeby kierownica łapek nie urwała potrzebny jest amor skrętu. Da się jednak bez tego żyć :)