Strona 1 z 2

tylne lampy

PostNapisane: 28 wrz 2009, 14:54
przez hassan
hej,

wie ktoś może czy lampy tylne (te w budzie) w montereyu i trooperze (lampa z kierunkami) są w 100% zamienne??

h.

Re: tylne lampy

PostNapisane: 17 lis 2009, 16:56
przez gumirek
Tak, na pewno - to ta sama forma. Różnią się tylko szkłami. Na odbłyśnikach (od strony oprawek) są literki oznaczające na jaki rynek były produkowane - US, EU. Na górnym segmencie nie ma znaku EU, w związku z czym górny segment nie był w tym przypadku wykorzystany, a w pozostałych przypadkach znajdował się tam kierunkowskaz. Ze względu na czerwoną barwę szkła, w tym miejscu zrobiłem sobie dodatkowe światła STOP.

Re: tylne lampy

PostNapisane: 17 lis 2009, 16:59
przez hassan
ano ja właśnie w ten weekend też zamierzam sobie stopa tam podłączyć :)

przymierzałem się do całych lamp, ale zanabyłem tylko oprawki :)

Re: tylne lampy

PostNapisane: 17 lis 2009, 17:15
przez gumirek
Na allegro kupiłem dwie lampy z Hyundaia Lantry za 20 zł wszystko. Lampy wyrzuciłem, a oprawki się przydały i idealnie pasują w miejsce docelowe ;) Wyszło taniej niż same oprawki u jakiegoś szrociarza. Otwory w odbłyśniku trzeba zrobić samodzielnie, przy czym warto wykorzystać fabrycznie wytłoczony w tym miejscu obrys otworu. Wykonałem wszystko ręcznie bawiąc się wiertełkiem z rękojeścią, a potem półokrągłym pilnikiem. Szczeliny na łapki pilniczkami prezyzyjnymi. Zabawy więcej niż to warte (ok. 1 godzinę na lampę), ale efekt nie odstaje od oryginału. Natomiast podłączenie - najlepiej z wiązki haka. jeśli masz fabryczny hak, najprawdopodobniej z tej wiązki masz zasilane światła przeciwmgielne, natomiast oryginalne kable od tych świateł są przecięte przy lampie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odtworzyć oryginalne podłączenie, a kable biegnące do gniazda haka wykorzystać do zasilania dodatkowych świateł STOP.

Re: tylne lampy

PostNapisane: 18 lis 2009, 00:23
przez hassan
no niestety, gdybym wiedział wcześniej...ja zanabyłem oprawki z lamp zderzakowych (wtedy jeszcze miałem pomysł zamontowania oprócz stopów dodatkowych pozycji, a więc żarówek dwuwłóknowych) nówki sztuki z GSI. No i niestety okazało się że są nieco za duże w oryginalny otwór, więc zrobiłem większy, dopasowany. Póki co zrobiłem jedną lampę. Może w weekend wepnę się w instalację haka.
Teraz sprawdziłem te z Hyundya i faktycznie wyglądają na identyczne i kosztują sporo mniej... mądry Polak po szkodzie :/

Re: tylne lampy

PostNapisane: 18 lis 2009, 17:41
przez wojtek1981
A ta lantra to z którego roku czy bez znaczenia ?

Re: tylne lampy

PostNapisane: 18 lis 2009, 20:38
przez gumirek
Kupiłem z Lantry '92-94, bo tam w jednym zespole lampowym jest po 4 oprawki i chciałem mieć pewność że trafi się dokładnie z takim układem ząbków jak trzeba. W zakupionym zestawie po dwie oprawki na każdą lampę (szare) miały właśnie taki rozstaw, z czego jedna była przeznaczona na żarówkę dwuwłóknową. Metalowe środki można wyjmować i zamieniać, dlatego warto wybrać sobie te oprawki, które są w lepszym stanie albo - jak pisze Hassan - zamontować sobie dodatkowe pozycyjne. W nowszych Lantrach jest po 3 żarówki na lampę, ale właściwa oprawka powinna w tym przypadku również występować.

Re: tylne lampy

PostNapisane: 20 lis 2009, 14:39
przez hassan
no to dwa dni temu powalczyłem i założyłem dodatkowe stopy :)

największy problem miałem z poprowadzeniem zasilania do kabiny (uszczelki gumowe przez które przechodzi wiązka przewodów są dobrze dopasowane, a ja nie miałem ani porządnych narzędzi, ani pomocy, ani warunków - pod blokiem robiłem). Koniec końców sygnał z wiązki haka doprowadziłem do dodatkowego przewodu sterującego przeciwmgielnymi tylnymi i to dałem do lampy :) do drugiej strony poprowadziłem już w kabinie :)

Re: tylne lampy

PostNapisane: 20 lis 2009, 17:01
przez Grafff
Ja poszedłem dalej i wszystkie funkcje przeniosłem do lamp w nadwoziu ,od góry:pozycja ,kierunkowskaz (żółte żarówki),stop .Lampy w zderzaku przejęła funkcje przeciw mgielną ,kierunkowskazy zamalowałem"tiuningowym" sprayem do lamp w kol czerwonym ,lampa cofania dodatkowa zamontowana na krótkich drzwiach,

Re: tylne lampy

PostNapisane: 20 lis 2009, 17:40
przez Nahen/thor_
Ooo i takie podejście mi się podoba tyż się powoli zbieram z ochotą żeby uruchomić całe lampy w nadwoziu.

Swoją drogą zastanawiam się czy nie zostawić kierunków w zderzaku zapodać im mocniejsze żarówki i zrobić z nich "konkretne awaryjne" ;)

Re: tylne lampy

PostNapisane: 13 gru 2009, 22:07
przez pafel
po lekturze tematu o światłach też wywaliłem te ze zderzaka ponieważ już miałem je w strzępach a zamienników nowych jakoś nie znalazłem.
Po operacji przekładkowej mam pare nowych doświadczeń:

1. wolna komora w lampie nie ma odbłyśnika więc żarówka tam zamontowana świeci trochę słabiej niż by mogła - u mnie jest pozycja i stop
2. do wiązki haka nie mogłem sie wpiąć ponieważ instalacja była chyba fabryczna (wyglądała dosyć pożądnie) i był w niej specjalny przekaźnik dzięki któremu instalacja oświetleniowa autka nie jest obciążana przez instalację przyczepy a co za tym idzie po wymontowaniu żarówki migcza ze zderzaka przerywacz zaczął szybko pracować - tak jak przy przepalonej żarówce pomimo podłączenia do wiązki żarówki 21 W
3. wpiąłem sie w instalacje oryginalną w miejscu gdzie jest schowany lewarek - właściwe przewody bardzo łatwo złokalizować ponieważ jest tam wtyczka na której wszystko elegancko mozna sprawdzić - jak ktoś chce to mam zapisane kolory przewodów który do czego - no i nie trzeba niczego dziurawić w nadwoziu ani w żadnych gumach.
4.korzystając z tej samej wiązki puściłem światła od wstecznego do zderzaka - tam w dziurach po starychlampach zamontuję 2 halogeny
5.przewody z prawj lampy poprowadziłem pod listwą przykręconą na tylnym progu - 4 kabelki, z lewej lampy tyle samo, tam też znajduje się oryginalna instalacja
6.oprawki wykorzystałem z lampek zderzakowych

Re: tylne lampy

PostNapisane: 14 gru 2009, 01:50
przez hassan
ooo..to podeślij tutaj albo na priv te kolorki kabli :)

Re: tylne lampy

PostNapisane: 15 gru 2009, 19:24
przez pafel
wiązka zakończona wtyczką i wychodząca z auta przez lewy błotnik na zewnątrz przez gumowy dławik około 30 przewodów zakończona wtyczką:

zielony z żółtym paskiem - stop
drugi zielony z żółtym paskiem - 2 stop
różowy z czarnym paskiem - migacz prawy
zielony z czrnym paskiem - migacz lewy
zielony z czerwonym paskiem - pozycja
pomarańczowy z czarnym paskiem - druga pozycja

tak jest przynajmniej w mim montku :D

Re: tylne lampy

PostNapisane: 09 mar 2010, 16:49
przez Serg
Ciekawe czy jest mozliwosc adaptacji lamp z budy z Bighorna ?
Obrazek

Re: tylne lampy

PostNapisane: 09 mar 2010, 17:21
przez croochy
buda wygląda tak jakby identycznie :)21

Re: tylne lampy

PostNapisane: 09 mar 2010, 17:28
przez uff
Bez problemu

Re: tylne lampy

PostNapisane: 09 mar 2010, 23:18
przez Nahen/thor_
Isuzu Bighorn, Isuzu Jackaroo, Isuzu Trooper, Opel Monterey w odpowiednich rocznikach to dokładnie te same samochody więć i lampy mają takie same.

Re: tylne lampy

PostNapisane: 09 mar 2010, 23:29
przez kugel
Zastanawiam się ,dla czego przy kloszach z http://www.milneroffroad.com/ jest informacja " UK ONLY " ?

Re: tylne lampy

PostNapisane: 10 mar 2010, 07:39
przez Serg
Nahen/thor_ napisał(a):Isuzu Bighorn, Isuzu Jackaroo, Isuzu Trooper, Opel Monterey w odpowiednich rocznikach to dokładnie te same samochody więć i lampy mają takie same.

Mala poprawka, Holden Jackaroo ;)
No bo chyba szybciej zakupic te lampy od Bighornow i dorobic przeciwmgielne, nic kombinowac z tymi seryjnymi ?

kugel napisał(a):Zastanawiam się ,dla czego przy kloszach z http://www.milneroffroad.com/ jest informacja " UK ONLY " ?

Pewnie chodzi o zestaw lamp, UK mialy tak jak Montereye i Troopery, od gory pusto, wsteczny, przeciwmgielne, Import nie mialy swiatel w zderzaku, tylko wszystko w budzie.

Re: tylne lampy

PostNapisane: 10 mar 2010, 12:38
przez Nahen/thor_
Generalnie autka które z założenia miały jeździć po terenie Europy miały podzielone światła miedzy zdeżak a budę, wszystkei inne czyli te na teren USA, Japonii, Australii itp miały/mają światła w budzie kompletne ze wszystkim co potrzeba.

Re: tylne lampy

PostNapisane: 10 mar 2010, 21:29
przez kugel
Dzięki za oświecenie :) , cholera człowiek całe życie się czegoś uczy, a i tak ... :lol:

Re: tylne lampy

PostNapisane: 10 mar 2010, 21:39
przez Silvestr
Wczoraj miałem śmieszną sytuację. Jechałem sobie z przyczepką i musiałem zatrzymać się przy drodze. Po chwili ktoś przez CB mówi, że przy ISUZU ( :)21 ) nie pali się prawy kierunkowskaz z tyłu samochodu. Ja wtedy pytam go - czy nie palił się ten kierunek u góry, bo ja mam kierunki w zderzakach. Wtedy człowiek się speszył i stwierdził, że widocznie przyczepka zasłaniała :)

Re: tylne lampy

PostNapisane: 10 mar 2010, 21:49
przez kugel
Tak :) , czasami nadmiar życzliwości potrafi człowieka w "maliny" pognać :lol: .

Re: tylne lampy

PostNapisane: 10 mar 2010, 22:37
przez Nahen/thor_
Dlatego dobrze jest jak sie zdubluje "duże" lampy w budzie z "małymi" w zdeżaku wtedy raczej widać zawsze jakiś kierunek ;)

Re: tylne lampy

PostNapisane: 11 mar 2010, 23:54
przez Serg
Nahen/thor_ napisał(a):Dlatego dobrze jest jak sie zdubluje "duże" lampy w budzie z "małymi" w zdeżaku wtedy raczej widać zawsze jakiś kierunek ;)

No to niech tylko ktos potwierdzi, kto montowal te Bighornowe.
http://www.milneroffroad.com/categories ... 0&c=114945 36 fuli za sztuke