Strona 1 z 1

Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 14 paź 2009, 14:18
przez tarrin
Witam.
Tym razem trafiło na prędkościomierz. Wskazówka oszałała. Dosłownie.
Podczas jazdy po mieście z prędkością ok 50km/h wskazówka skacze pomiędzy pozycjami 30 km/h i 120 km/h, zatrzymując się czasami w okolicy 80 km/h. Po pewnym około pół godziny efekt ustępuje (nagrzewa się i zaczyna działać?).
Czy ktoś spotkał się już może z taką usterką? Na co byście stawiali: sonda czy zegary??


Pozdrawiam.
Arek

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 14 paź 2009, 20:16
przez hassan
skoro problem ustępuje wraz z nagrzaniem silnika to poszukiwania oparłbym na tym. Może gdzieś się wilgoć zbiera czy co i po nagrzaniu odparowuje :?
ja miałem podobnie z czujnikiem temperatury - powyżej jakiś tam obrotów szalał - okazało się że był przybrudzony i przy większych obrotach przestawał stykać :)

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 14 paź 2009, 22:28
przez Silvestr
Nie wiem czy to coś Cię naprowadzi, ale gdy padło mi ładowanie w samochodzie i spadało napięcie na woltomierzu, w pewnym momencie wskazówki na blatach padły a kilometry już się nie naliczały... Może więc problem jest dość błahy - poluzowany lub przetarty kabelek, słaba masa, itp.

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 15 paź 2009, 07:57
przez tarrin
Dzięki.
Dzisiaj w drodze do pracy zauważyłem jeszcze jedną rzecz: prędkościomierz zaczyna wariować jak tylko odpalę silnik. Gdy silnik jest zgaszony, wskazuje 0 - tak, jak powinien. Wygląda na to, że czeka mnie demontaż zegarów i/lub sondy :( a w taką pogodę dłubanie przy aucie to nic przyjemnego... :twisted:

Pozdrawiam.
Tarrin

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 20 paź 2009, 08:19
przez tarrin
Bojów z prędkościomierzem ciąg dalszy...

W weekend wziąłem się za sprawdzanie instalacji. Wyczyściłem wszystkie złącza na linii sonda prędkościomierza - zegary (łącznie ze stykami przy zegarach i stykami pomiędzy folią a modułem prędkościomierza na tablicy zegarów ). Kontrola omomierzem nie wykazała żadnych przerw.
Po podłączeniu zegarów zonk.
Kolejnym krokiem będzie chyba grzebanie w prędkościomierzu. Niestety, brakło czasu - deskę składałem już po ciemku :( - w poniedziałek rano trzeba czymś dojechać do pracy...

Pozdrawiam
Tarrin

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 28 mar 2011, 09:19
przez tarrin
Problem zdiagnozowany.
Długo to trwało :D.
Za błędy odczytu prędkościomierza odpowiada uszkodzona sonda. Po podłączeniu testera w miejsce sondy zegar wyświetla poprawnie zadaną prędkość.
Pozostaje wymienić sondę i będzie git.
Niestety, wygląda na to, że nie ma żadnych zamienników - trzeba będzie w Oplu kupować.
Pozdrawiam.
Tarrin

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 28 mar 2011, 15:52
przez marcin75m1
Witam ,w oplu 1200 :) ,jeżeli masz benzyne to mam oryginalny isuzu denso ,pozdrawiam

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 28 mar 2011, 16:28
przez tarrin
Niestety, 3.1TDI. Chyba nie będzie pasował.
Spróbuję wydłubać układ i naprawić... Może się uda.
W ostateczności zawsze mogę się z Deltą skontaktować.
Pozdrawiam.
Tarrin

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 30 mar 2011, 07:45
przez tarrin
Wczoraj w końcu wydłubałem sondę prędkościomierza.
Już w domu, z ciekawości, podłączyłem ją pod prosty układ testowy (zasilanie, rezystor 1k, dioda elektroluminescencyjna).
Wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy okazało się, że sonda działa :shock:.
No bo w końcu jak to jest: podpinam generator w miejsce sondy - zegar wskazuje poprawną prędkość. Podpinam sondę do testera - działa. Razem - ni cholery :evil:.
Jakby ktoś miał jakieś pomysły, wysłucham (a raczej przeczytam :D ) chętnie - bo moje mi się już skończyły.
Pozdrawiam.
Tarrin

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 30 mar 2011, 12:37
przez marcin75m1
ale chyba tam powinny byc dwa impulsy ,tak mi się wydaje ,no albo schemat i sprawdzic jak powinno byc

Re: Problemy z prędkościomierzem

PostNapisane: 14 kwi 2011, 08:10
przez tarrin
No i naprawione.
Winowajcą okazała się uszkodzona wiązka pomiędzy sondą prędkościomierza a kostką pod zbiornikiem płynu wspomagania. Uszkodzona na tyle wrednie, że objawy pojawiały się tylko przy włączonym silniku - drgania powodowały okresowe zwieranie przewodu sygnałowego sondy prędkościomierza do masy. A że sonda generuje impulsy poprzez zwieranie podawanego przez wskaźnik napięcia do masy - efekt był wiadomy. I bardzo widowiskowy.
Pozdrawiam.
Tarrin