Rozrząd [3.2]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: rozrzad 3.2

Postprzez pocieszny » 05 lis 2015, 22:48

a co do napinacza to znane są sytuacje (nawet na tym forum) że napinacze twarde w super stanie oh ah kilkanaście tysi po wymianie rozrządu jednak udowadniały kolizyjność silnika w montereyu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 05 lis 2015, 22:57

dzięki za miłe słowa :D
nie mogę się doczekac :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez Quentil » 06 lis 2015, 00:22

Jakby coś to z chęcią odkupie zwybuchany silnik za odpowiednio niską cenę :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 06 lis 2015, 10:07

nie grozi 8-) , chyba żebym się zdecydował na przeszczep z bmw
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez pawel126 » 06 lis 2015, 10:27

mcgiver napisał(a):napinacz jest ok.

Pierwszy raz widziałem dziś odcinkę na 6500rpm w tym aucie , a do tej pory było 5500rpm, co było efektem przefazowania rozrządu o 1 ząb.
Stary pasek porównywałem z nowym i nie był rozciągniety.
Zakręciłem go z ciekawości na postoju , jutro będe testował na drodze .
.



A jakie inne objawy miales? Nierówno pracował czy słaby był? Pytam bo u mnie poprzedni właściciel wymieniał rozrząd może trzeba sprawdzić...
6.5tys to go nie wkręcałem bo przy 5 to juz jest niezły dźwięk tego silnika 8-)

Mam nowe przewody, świece a mam wrażenie że ta V ka trochę za mocno buja/drży.
W MB to V- ki tak elegancko pracowały...

Spalanie mam chyba ok ok. 15-18 LPG
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 06 lis 2015, 14:40

pracował w miarę równo ale był słaby, teraz wymiata. dziś na drodze też była odcinka , aż ciary przechodzą :lol:
dzwięk tego silnika potęguje duże visco, bez visco ten silnik ma dzwięk jakby miał max 2litry
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez pawel126 » 06 lis 2015, 16:31

Owszem potęguje ale krótko potem to juz 6 garów daje swoje.
Visko nie wkręca się do 6tys bo by wyleciało przez maske :lol:
coś koło 2tyś max
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 06 lis 2015, 19:54

miałem kiedyś w starej beemce 2,5 litrowej 12zaworowej zapieczone visko i jakoś nie wylatywało przez maskę mimo kręcenia w okolicę odcinki.
jeżdziłem tak dobre pół roku puki nie wymieniłem viska bo nadeszła zima.
dzwięk silnika bezcenny , (jak w starych TATRACH chłodzonych wentylatorem) ale z utrzymaniem temperatury był problem.
W innej beemce z kolei przerabiałem temat viska które nie spinało odpowiednio i mało co nie ugotowałem świerzo odpalonego po kompletnym remoncie i duzych modyfikacjach motoru.
do fuckupu mało brakowało bo temperatura poszybowała na czerwone pole naszczęście zastosowane pasowanie cylindrów było wykonane na lużno w celach rozwojowych.
zaraz po remoncie w silniku są o wiele wieksze tarcia puki wszystko się nie ułoży ze sobą.
na szczęście udało się odpalony silnik schłodzić na kanale do normalnej temperatury pomagając sprężonym powietrzem z kompresora i po zgaszeniu , i wymianie viska na sprawne juz było wszystko ok (dobrze że mam jakieś tam zaplecze części kupowanych okazyjnie) , ale jakby nie pomoc kumpla który gonił jak opętany zeby pomóc to była by dupa i wtedy tylko się pochlastać.
visco mozna szybko zajechać jeśli śmigło jest uszkodzone , tzn ubite albo coś i wtedy jest żle wyważone.
jesli odpadnie kawałek łopatki to z drugiej strony trzeba urwać taki sam kawałek , i rozglądać się za sprawnym śmigłem.
pozatym w betach visco z reguły jest na osi pompy wody i pompa też wtedy dostaje w dupę.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez Yuri » 08 mar 2016, 18:15

Witam serdecznie
, chciałem w swoim Montku wymienić pasek rozrządu na dobry początek - ot dla pewności. Czy ktoś używał/kupował już coś takiego:

http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-isuzu- ... 91491.html

warto się w to "pchać", czy polecacie jakieś inne ?
OPEL MONTEREY, 3.2 V6 LTD, 96
Yuri
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28 paź 2015, 19:18

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 08 mar 2016, 18:29

nie mam doświadczenia z paskami bo zawsze miałem silniki na łańcuchu ,ale w montku miałem dayco i wymieniłem na dayco , z tego co w sieci można znależć to bardzo długo trzymają parametry i nie starzeją się jak inne .
niewiem kiedy był u mnie wymieniany ale faktycznie był w dobrym stanie , zadnych lużnych nitek , zadnych śladów zgrębienia, ale i tak wymieniłem bo już miałem kupiony cały komplet.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 08 mar 2016, 19:10

a jeszcze się dobrze zastanów bo kompletny rozrząd (bez napinacza hydro) da się skompletować za 320zł, zobacz na dole poprzedniej strony moje podsumowanie.
tak wiec na sam pasek to raczej szkoda Twojej roboty gdy jest róznica 200zł.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez pocieszny » 09 mar 2016, 10:30

nie ma sensu wymieniać samego paska,
zresztą w tym momencie przy niskiej cenie napinacza nie ma sensu robić bez niego, różnica w komplecie jest nie tak strasznie wielka :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: rozrzad 3.2

Postprzez Yuri » 10 mar 2016, 12:35

Dzięki Panowie za info, pójdę za Waszą radą i wymienię na części z poprzedniej strony tegoż wątku.
OPEL MONTEREY, 3.2 V6 LTD, 96
Yuri
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28 paź 2015, 19:18

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 13 mar 2016, 23:22

własnie wróciłem z 450km trasy na której min kupiłem obie głowice do czołgu . głowice są podobno z silnika po 170tyś , ale akurat to nie był argument dla których je wziąłem 8-) .
wałki są widzę w perfekcyjnym stanie , nie mają żadnych śladów zużycia na krzywkach.
jak przyjechałem do domu to nie omieszkałem już ich dobrze poogladać i chyba rozgryzłem tajemnicę tego ze ten silnik czasem(to jest trafne określenie ;) ) jest bezkolizyjny. Otóż przez minium kilkanaście stopni obrotu wałka ,krzywki są tak ustawione że wszystkie zawoty są zamknięte.
tak teoretyzując pasek jest nierównomiernie obciążany i istnieje duża szansa że po chwili luzu trafia na duży opór żeby naraz otworzyć kilka zaworów i w tym momencie może dojśc do zerwania paska, wydaje mi się że zimny silnik odpalany po nocy ma jeszcze wieksze szanse na zerwanie tego paska.
ma ktoś dane z manuala co do badania luzów zaworów w prowadnicach w tym silniku?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez pocieszny » 14 mar 2016, 08:35

teraz też powinieneś zobaczyć sens wymiany napinacza za każdym razem ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 14 mar 2016, 16:26

głowice kupiłem z motoru po przekręconej panewce .dziś zauważyłem coś jeszcze w jednej głowicy co uważam za powód tej awarii.
z głowicą coś było kiedyś robione bo widać że sruby trzymające łozyska wałków są uszkodzone.
do rzeczy ; konik jednego zaworu wydechowego jest opuszczony , lifter leży na dnie głowicy i nie ma bata by to się stało podczas pracy , bo konik nie jest uszkodzony, wiec poprostu ktoś go zapomniał podłożyć slizgiem pod krzywke wałka, ten silnik narazie jeszcze jest dla mnie zagadką i nie znam rozmieszczenia arteri olejowych , ale cisnienie oleju tam musiało ładnie napieprzać . lifter nie jest zuzyty bo ma tylko delikatne wytarcia wzdłużne o szerokosci około 1mm.
własciciel twierdzi że auto kupił w podejrzanym stanie i nie pojeżdził długo i panewka padła, po czym zdecydował auto rozebrać i sprzedać na części.
ciekawi mnie co było robione w głowicy ale z pierwszym włascicielem nie ma kontaktu.
ma ktoś te dane dotyczące luzów zaworów w prowadnicach w tym silniku?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez freefly » 14 mar 2016, 17:04

Który 6VD1?
RLU 3.2 SOHC czy RLV 3.2 DOHC?

Ten pierwszy ma popychacze hydrauliczne bez regulacji luzu zaworowego.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 14 mar 2016, 17:13

freefly napisał(a):Który 6VD1?
RLU 3.2 SOHC czy RLV 3.2 DOHC?

Ten pierwszy ma popychacze hydrauliczne bez regulacji luzu zaworowego.

chodzi mi o sohc i o luzy zaworu w prowadnicy.
Są do tego ogólne zasady , ale jesli jest to w manualu to wolałbym...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez freefly » 14 mar 2016, 17:30

W instrukcji serwisowej SOHC nie ma nic ten temat. Dla DOHC są podane wartości.
Ewentualnie średnica trzpienia zaworów:
Obrazek
Ostatnio edytowano 14 mar 2016, 17:37 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 14 mar 2016, 17:35

no to wrzuć jak masz , w tych głowicach nie powinno być dużych róznic w tym temacie.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez freefly » 14 mar 2016, 17:40

3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 14 mar 2016, 18:05

dzięki
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez FFK » 24 maja 2016, 21:23

No i na mnie przyszedł czas, aby z rozrządem powalczyć. Montek 3.2 z 1993r, czyli SOHC, więc 191 zębów na pasku tak?
Czyli cos takiego http://www.czesciauto24.pl/mapco/7593329 tylko tutaj brakuje napinacza hydraulicznego i pompy wody.
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: rozrzad 3.2

Postprzez mcgiver » 24 maja 2016, 21:37

zgadza się ;brak pompy i hydronapinacza , ale to masz chyba zestaw do 3,5
szukaj 6vd1 ,a nie 6ve1
w 3,2 jest pasek 223 zęby
tu przykład ;
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-rozrza ... -7971.html
ja właśnie mam dayco kod 94471 i stary tez był dayco.
pozatym poco przepłacac za rolkę z dzwignią , ale Twoja sprawa.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: rozrzad 3.2

Postprzez FFK » 24 maja 2016, 21:55

Co do rolki z dźwignią to w niej właśnie wymieniałeś łożysko? To jest ta rolka prowadząca? Tutaj podałeś mi link do paska do DOHC, tego dłuższego 223 zęby
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron