3,1 tdi a zmiana biegów...

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez urwis1981 » 14 gru 2009, 18:47

Witam mam takie pytanko-przy jakiej predkosci obrotowej silnika zmieniacie biegi?? Od kiedy mam "kwity" jezdze dieslami róznej masci(vito 2,3,ducato 2,5 ducato 2,8 sprinter 2,2 sierra 2,3 kadet 1.6, astra 1,7isuzu Audi 1,9) ale tak niskoobrotowego silnika jeszcze nie przerabniałem... wiekszosc tych aut lubila zmiany ok 2800-3500obr w montku zmieniam ok 2500-2800obr i wydaje mi sie ze jak ciagne go wyzej to juz nie sa jego rewiry.Jak wiadomo to przy jakich obrotach zmieniamy biegi ma wpływ na spalanie,w tej chwili srednio wychodzi mi 12 literków(zimno i ok 85%po miescie)... :D pozdro
urwis1981
 
Posty: 104
Dołączył(a): 21 paź 2009, 00:33

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez hassan » 14 gru 2009, 19:01

ja też zmieniam w tym zakresie i spalanie mam również podobne :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez Wieża30 » 14 gru 2009, 21:07

u mnie tak samo .Ja tu na tym forum tesz chciałem sie dowiedziec i o przyspieszeniu i obrotach i wychodziło tak jak u mnie wszystko one takie są
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez pafel » 15 gru 2009, 19:34

ja maksymalnie ciągne do 2500 jak mi się śpieszy, a jak sie nie śpieszy to jadę tak koło 2000.
przy 1500 też daje radę :)
montek 93' 3,1d, do niedawna 89' 2,6i
pafel
 
Posty: 95
Dołączył(a): 17 sty 2009, 21:19
Lokalizacja: Łódź

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez siatkaz » 16 gru 2009, 08:46

Ja jak jadę sam to też tak około 2000 a jak załadowany to około 2500. Spalanie w cyklu mieszanym mam około 10 l a w trasie 9 l i poniżej z tym że 100 km/h nie przekraczam prawie nigdy.
Lublin Monterey 3.1 long 1992
siatkaz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 25 wrz 2009, 07:57

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez tarrin » 16 gru 2009, 09:32

Biegi zmieniam przy 2000 obrotów. Podczas normalnej jazdy staram się nie przekraczać 2500 obrotów. Na trasie, gdzie rzadko kiedy jadę szybciej, niż 80km/h (5 bieg i 2000-2100 na obrotomierzu) spalanie lokuje się w okolicach 9l/100km.
Pozdrawiam.
Tarrin
tarrin
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 cze 2009, 11:52

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez oko » 16 gru 2009, 23:41

Obchdzicie sie z silnikami jak z jajkem... ja nie faluje przy was... na trasie jak jest gdzie rozwinąć skrzydła 120 jest norma. A na biegach pdciągam go do nawet 3000 tyś obrotów (szczególnie na niższcyh biegach) spalanie średnie 10 na trasie schodzi do 9.
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez balthur » 19 paź 2010, 16:23

Dla oszczędnej jazdy stosuje się w dieslu zmianę biegów na wyższy już przy 80% maksymalnego momentu obrotowego. Zatem w tym silniku od 1800 obr/min. W praktyce, tak jak koledzy zmieniam ok. 2000. Spalanie podobnie 10l/100km, w trasie 9l/100km
balthur
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 maja 2010, 12:21

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez BUNNY_PL » 19 paź 2010, 17:14

Ja tak samo zmiana przy 2000 tys jak mocno pod górke to 2500. W trasie przy 80 km/h -2100 obr/min powyzej 90 nie jeżdze :P
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez danti » 20 paź 2010, 19:47

Ja go piłuje az do 2000 :) 9-10 trasa/miasto wychodzi ale nie lubie jeździć nim szybciej niz 100km/h. Nie kupiłem go żeby ścigać się po asfalcie :)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez kalex » 24 paź 2010, 21:14

Nie ma to znaczenia kiedy,przyspiesza tak samo. Jakby ktoś miał dostęp do jakiegoś wykresu z hamowni i by wrzucił to było by doskonałym potwierdzeniem że nie ma potrzeby ciągnąć wysoko. Z wyjątkiem sytuacji jak jest ciężko,przyczepa ,teren itp .
kalex
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 lis 2009, 15:01

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez BUNNY_PL » 28 paź 2010, 22:42

Obrazek
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...

Postprzez kalex » 01 lis 2010, 12:33

Rewelacja dzięki Bunny. Jak widać to co najważniejsze jest dostępne od 1000 obr. i kończy się powoli od 3000 obr. A jeżeli chodzi o moc to myślę że z uwagi na wiek pomp paliwowych raczej po 3500 obr nie ma czego szukać.
kalex
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 lis 2009, 15:01


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości