Strona 1 z 1
3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
14 gru 2009, 18:47
przez urwis1981
Witam mam takie pytanko-przy jakiej predkosci obrotowej silnika zmieniacie biegi?? Od kiedy mam "kwity" jezdze dieslami róznej masci(vito 2,3,ducato 2,5 ducato 2,8 sprinter 2,2 sierra 2,3 kadet 1.6, astra 1,7isuzu Audi 1,9) ale tak niskoobrotowego silnika jeszcze nie przerabniałem... wiekszosc tych aut lubila zmiany ok 2800-3500obr w montku zmieniam ok 2500-2800obr i wydaje mi sie ze jak ciagne go wyzej to juz nie sa jego rewiry.Jak wiadomo to przy jakich obrotach zmieniamy biegi ma wpływ na spalanie,w tej chwili srednio wychodzi mi 12 literków(zimno i ok 85%po miescie)...
pozdro
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
14 gru 2009, 19:01
przez hassan
ja też zmieniam w tym zakresie i spalanie mam również podobne
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
14 gru 2009, 21:07
przez Wieża30
u mnie tak samo .Ja tu na tym forum tesz chciałem sie dowiedziec i o przyspieszeniu i obrotach i wychodziło tak jak u mnie wszystko one takie są
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
15 gru 2009, 19:34
przez pafel
ja maksymalnie ciągne do 2500 jak mi się śpieszy, a jak sie nie śpieszy to jadę tak koło 2000.
przy 1500 też daje radę
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
16 gru 2009, 08:46
przez siatkaz
Ja jak jadę sam to też tak około 2000 a jak załadowany to około 2500. Spalanie w cyklu mieszanym mam około 10 l a w trasie 9 l i poniżej z tym że 100 km/h nie przekraczam prawie nigdy.
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
16 gru 2009, 09:32
przez tarrin
Biegi zmieniam przy 2000 obrotów. Podczas normalnej jazdy staram się nie przekraczać 2500 obrotów. Na trasie, gdzie rzadko kiedy jadę szybciej, niż 80km/h (5 bieg i 2000-2100 na obrotomierzu) spalanie lokuje się w okolicach 9l/100km.
Pozdrawiam.
Tarrin
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
16 gru 2009, 23:41
przez oko
Obchdzicie sie z silnikami jak z jajkem... ja nie faluje przy was... na trasie jak jest gdzie rozwinąć skrzydła 120 jest norma. A na biegach pdciągam go do nawet 3000 tyś obrotów (szczególnie na niższcyh biegach) spalanie średnie 10 na trasie schodzi do 9.
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
19 paź 2010, 16:23
przez balthur
Dla oszczędnej jazdy stosuje się w dieslu zmianę biegów na wyższy już przy 80% maksymalnego momentu obrotowego. Zatem w tym silniku od 1800 obr/min. W praktyce, tak jak koledzy zmieniam ok. 2000. Spalanie podobnie 10l/100km, w trasie 9l/100km
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
19 paź 2010, 17:14
przez BUNNY_PL
Ja tak samo zmiana przy 2000 tys jak mocno pod górke to 2500. W trasie przy 80 km/h -2100 obr/min powyzej 90 nie jeżdze
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
20 paź 2010, 19:47
przez danti
Ja go piłuje az do 2000
9-10 trasa/miasto wychodzi ale nie lubie jeździć nim szybciej niz 100km/h. Nie kupiłem go żeby ścigać się po asfalcie
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
24 paź 2010, 21:14
przez kalex
Nie ma to znaczenia kiedy,przyspiesza tak samo. Jakby ktoś miał dostęp do jakiegoś wykresu z hamowni i by wrzucił to było by doskonałym potwierdzeniem że nie ma potrzeby ciągnąć wysoko. Z wyjątkiem sytuacji jak jest ciężko,przyczepa ,teren itp .
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
28 paź 2010, 22:42
przez BUNNY_PL
Re: 3,1 tdi a zmiana biegów...
Napisane:
01 lis 2010, 12:33
przez kalex
Rewelacja dzięki Bunny. Jak widać to co najważniejsze jest dostępne od 1000 obr. i kończy się powoli od 3000 obr. A jeżeli chodzi o moc to myślę że z uwagi na wiek pomp paliwowych raczej po 3500 obr nie ma czego szukać.