Strona 1 z 2

Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 17 sty 2014, 18:42
przez gelek79
Witam, w moim montku od jakiegoś czasu miałem problem z ładowaniem, wóz był u elektryka i wszystko ok, woziłem altek do naprawy i też ok, wymieniłem dmuchawę i też lipa, problem pojawiał się przy obrotach 900-1100, i włączeniu dmuchawy ładowanie spadało na 12.80, dzisiaj doszedłem, że ten spadek pojawia się po przekręceniu ogrzewania na max, i włączeniu dmuchawy, jak jest na zimnym jest ok 14,40, znalazłem w necie,że niektóre modele mają właśnie takie elektryczne dogrzewanie powietrza kabiny,

moje pytanie jak to odłączyć bo Polska to nie Skandynawia i takiego ciepła nie potrzebuję, no i prąd mi kradnie no i gdzie ta grzałka czy co to jest się znajduje?

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 17 sty 2014, 21:26
przez gege13
u mnie jest podobnie,jak silnik jest zimny to po przekręceniu ogrzewania na maxa obroty rosną do około 1000 obrotów a ładowanie spada do 12,5v.
po nabraniu temp.przez silnik ładowanie wzrasta do 13-13,5v, przy wyłączonym ogrzewaniu na maxa mam 13,5-14v
chyba jest wszystko wporządku :?:

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 17 sty 2014, 21:42
przez danti
tak ma być :)

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 17 sty 2014, 21:47
przez gege13
i oto chodzi :)2

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 08:07
przez gelek79
U mnie jest tak cały czas nawet jak się motor zagrzeje no i obroty nie rosną tylko delikatnie spadają jak włączam na maxa grzanie

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 11:24
przez danti
gelek79 napisał(a):U mnie jest tak cały czas nawet jak się motor zagrzeje no i obroty nie rosną tylko delikatnie spadają jak włączam na maxa grzanie


tak ma nie by być... Po przekręceniu grzania na 3/4 i wiatraczka włącza się grzałka, obroty rosną do około 1000 i lekko spada napięcie ładowania.

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 14:16
przez gelek79
tak ma nie by być... Po przekręceniu grzania na 3/4 i wiatraczka włącza się grzałka, obroty rosną do około 1000 i lekko spada napięcie ładowania.


mnie nie interesuje jak to ma być czy nie być chcę to ustrojstwo odpiąć i moje pytanie jak to zrobić, tyle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 14:29
przez czubaka
uwaga, pilnie poszukiwane dobre maniery geleka. Ktokolwiek widział lub zna ich aktualne miejsce proszony o kontakt z właścicielem.

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 15:57
przez danti
gelek79 napisał(a):mnie nie interesuje jak to ma być czy nie być chcę to ustrojstwo odpiąć i moje pytanie jak to zrobić, tyle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nie wiem, dla mnie to jest dobre, bo grzeje szybko. Nie dowiadywałem się bo wycinanie tego w mojej opinii jest niekonieczne.

I nie krzycz na mnie.

a tu masz temat o tym, wystarczyło 2s poszukać.

viewtopic.php?f=4&t=4075&p=35204&hilit=nagrzewnica#p35204

Powodzenia.

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 17:11
przez gelek79
Ja na nikogo nie krzyczę- jak tak to odebraliście to z góry przepraszam,
mi chodzi po prostu o to jak odpiąć ten ogrzewacz,
a nie nagrzewnicę,
czy mam wypiąć bezpiecznik, czy może kostkę, odpiołem kostkę przy rezystorze biegów wiatraka 3-pinową ale to nie to, może trzeba odpiąc któryś z 6-kabli we włączniku wiatraka

Jeżdzę na krótkich odcinkach po mieście i po prostu zabiera mi to nie potrzebnie prąd, wiem że ta spirala jest przed nagrzewnicą i tyle, ale jeszcze raz chodzi mi o odpięcie prądu od tej spirali
Pozdrawiam

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 17:52
przez Maryś
A może pasek altka jest za luźny i dlatego słabe ładowanie :?:

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 18:01
przez gelek79
Pasek nówka i to jest trochę krótszy dobrany mam 1040 a nie 1055, tu problem jest z tym ogrzewaczem znalazłem w necie schemat instalacji ale nie mogę podochodzić co i jak, wszystko już wykluczyłem tylko ten ogrzewacz coś pieprzy

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 18:21
przez danti
Ja ten pasek założyłem 970, bo 1020 był za długi.

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 18:51
przez gelek79
próbowałem założyć 1000 ale nie chciał wejść i założyłem 1040 no i przedłużyłem napinacz o 3cm, a ty Danti możesz mieć koło mniejsze na altku bo orginał to 82mm a można założyć 76mm,
i jeszcze raz wracam do mojego zapytania jak odciąć- odłączyć to gówno, zapomniałem napisać że kolega elektryk stwierdził że jest strasznie duży pobór prądu właśnie jak to gówno grzeje- ale wtedy nie wiedzieliśmy, że taka grzałka jest, a jak to urządzenie elektryczne musi być czymś załączane- także można to odpiąć, nie wiem tylko czy włącznikiem wiatraka czy jest jakiś czujnik na klapce puszczającej ciepłe powietrze bo na pewno ta grzała jest przed nagrzewnicą tak że wiatrak goni ciepło na nagrzewnicę no i nie ma poboru prądu jak jest grzanie na max bez wiatraka

Doszedłem z przednim napędem(ominąłem włącznik podciśnień)mam go teraz w kabinie i jestem przynajmniej pewny że mam napęd złączony lub rozłączony, i dojdę z tym tylko z kolegów pomocą

Pozdrawiam

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 19:02
przez wojtekkk
jak pobiera dużo pradu to powinno miec przekaźnik - popatrz po opisach w skrzynce pod maską

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 19:54
przez gelek79
tak też myślę tylko to który jest wiem że bezpiecznik wentylatora to ten czerwony 50A a przekaźnik to ten jeden z trzech koło skrzynki ale ręki nie dam sobie obciąc

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 20:29
przez cacek66
gdzieś czytałem, że jest to sterowane kablem od alternatora z tej 3-pinowej wtyczki do przekaźnika. Jak znajde ten temat to napisze.
Coś takiego znalazłem: viewtopic.php?f=4&t=2296 , u nas właśnie oba kabelki od niego się oberwały, ale nie wiem czy to działało wcześniej.

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 21:00
przez 8P8C
Wg schematu bezpiecznik 40A w skrzynce pod maską.. w wersji benzynowej w tym miejscu jest bezpiecznik ECU
Pzdr

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 18 sty 2014, 21:37
przez gelek79
ZNALAZŁEM, właśnie jak twierdzisz 8PC8 pierwszy bezpiecznik od kabiny z tych czterech 40A wyłącza to zasrane ustrojstwo
Jutro go wypnę i zobaczę i oczywiście opiszę

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 19 sty 2014, 08:00
przez gelek79
Cacek napisz więcej do którego przekaźnika to szło ja się zaraz wezmę za wypięcie tego bezpiecznika i zobaczę co i jak

Dnia 19.01.2014r. nastąpił CUD, wystarczyło wypiąć 40A bezpiecznik ze skrzynki bezpieczników pierwszy od kabiny kolor zielony( są cztery w rzędzie) i wszystko gra, ale dzięki temu zyskałem nową dmuchawę, włącznik dmuchawy no i cała instalacja jest sprawdzona-ale czy w 100% to ręki bym nie dał sobie obciąć bo w lublinie po prostu nie ma kumatych mechaników co by po prostu to znaleźli albo ja do takiego nie trafiłem, wydaje mi się że po prostu zawód mechanika zamienił się na zawód wymieniacza

teraz mam dylemat bo miałem tego pojazdu po prostu dość i jak zwykle chciałem go sprzedać ale chyba zrezygnuję z tego bo trochę pooglądałem terenówek no i zgroza za 20 letnie trupy- bo tak to trzeba nazywać trzeba zapłacić bajońskie pieniądze, a za montki to w ogóle się ludziom chyba w dupach poprzewracało 93r, RS do poprawek lakierniczych a widać na tyle dziury krzyczeć ponad 8tyś- czy może takie ceny są?

a tak w ogóle to proszę się moją oceną rzeczy na mnie nie obrażać i nikogo nie chciałem urazić

Pada śnieg, myślę że wypróbuję moje maszyny
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f5 ... 08a8f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/234 ... f9553.html

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 19 sty 2014, 11:35
przez gsxr1100_1980
Kolego opisując ten problem z poborem prądu, dokładnie mam to samo. Jakieś dwa lata temu wszystko było ok., po przekręceniu ogrzewania na maxa, i włączonym nawiewie, obroty silnika rosły do ok 1000obr/min., w zeszłym roku już było gorzej, raz obroty wzrastały, a raz już delikatnie malały, tak jak by się coś zacinało. Teraz już obroty nie rosną wcale, tylko maleją. Ma na to chyba wpływ zawór na układzie wydechowym, który po mału się zacierał, aż stanął całkiem. To prawdopodobnie on odpowiada za dogrzewanie silnika, i jak włączymy ogrzewanie na maxa, to on podnosi obroty silnika. U mnie stanął całkiem, i już go wyeliminowałem, ale problem z malejącymi obrotami został. Napisz jak u Ciebie odłączenie tej grzałki ma wpływ na grzanie w kabinie, ogrzewanie jest słabsze, czy nie.

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 19 sty 2014, 11:48
przez gelek79
ogrzewanie jest takie jakie było jest ciepło i co najważniejsze prąd nie spierdala, przejechałem jakieś 30km samochód się nagrzał i jest ok a na temat tego zaworu to coś czytałem jedni to wyrzucają drudzy z tym jeżdzą ale dla mnie ta grzałka to trochę pomyłka bo jak można coś wymyśleć i włożyć do samochodu żeby tak prąd pobierało a jak wyrzucić ten zawór i gdzie dokładnie on jest? Pozdrawiam

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 19 sty 2014, 12:20
przez wojtekkk
pod autem na wysokości dupy pasażera - tylko ze to powinno sie uruchamiac dodatkowym przyciskiem (te przy lewarkach z rysunkiem silnika)

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 19 sty 2014, 12:32
przez gelek79
to ja tego gówna nie mam bo nie mam takich przycisków, przyciska, mój jest 97r. a te zawory były w starszym modelu-chyba?

Re: Ceramiczny ogrzewacz powietrza

PostNapisane: 19 sty 2014, 12:49
przez LUCYFER
wojtekkk napisał(a):pod autem na wysokości dupy pasażera - tylko ze to powinno sie uruchamiac dodatkowym przyciskiem (te przy lewarkach z rysunkiem silnika)



To zdaje się w starszych, przed 96r było, tzw, dogrzewanie paliwa...?