Strona 1 z 1

Ładowanie czy zwarcie?

PostNapisane: 24 lut 2014, 10:29
przez frendzel
Witam
Mam taki problem - po jeździe po rzecze (woda do atrapy - koła 32 zawias +2") zaświeciły się kontrolki: ładowanie, t betl, woda w filtrze, rezerwa, ładowanie.

Pomiar ładowania 12,56V - stabilny nie pływa czyli nie ładuje i pracuje tylko na akumulatorach, pół baku paliwa. Samochód oczywiście odpala i pracuje normalnie

Czy przyczyny szukać po stronie alternatora czy to jakieś zwarcie. Mokro było w okolicach lewego (stojąc przed maską) akumulatora

Re: Ładowanie czy zwarcie?

PostNapisane: 24 lut 2014, 19:26
przez danti
zacząłbym od alternatora, zrobić mu serwis i się zobaczy.

Re: Ładowanie czy zwarcie?

PostNapisane: 24 lut 2014, 21:33
przez frendzel
Tak własnie zrobiłem, tzn alternator rozebrany, diody sprawdzone, zamówiony szczotkotrzymacz z regulatorem

Po rozebraniu okazało się że jedna szcotka się zawiesiła i generalni obie krótkie były. Jutro powinienem składac alternator nowymi łozyskami i uszczelnieniami

Re: Ładowanie czy zwarcie?

PostNapisane: 24 lut 2014, 23:17
przez PiotrR
Jak sobie popływam to kilka dni elektryka wariuje.Porządnie wysusz auto albo wykorzystaj okazję i szukaj słabych punktów jak wyschnie to trudno je znaleźć. Alternator Montka wody nie lubi mam już trzeci dobrze zrobiony trochę wytrzyma.

Re: Ładowanie czy zwarcie?

PostNapisane: 25 lut 2014, 22:12
przez frendzel
Usterka usunięta - przyczyną był alternator.

Re: Ładowanie czy zwarcie?

PostNapisane: 25 lut 2014, 22:26
przez danti
frendzel napisał(a):Usterka usunięta - przyczyną był alternator.


Albo auto wyschło ;)

Git że jest ok :)2

Re: Ładowanie czy zwarcie?

PostNapisane: 10 wrz 2018, 08:46
przez leniwiec-pioter
frendzel napisał(a):Tak własnie zrobiłem, tzn alternator rozebrany, diody sprawdzone, zamówiony szczotkotrzymacz z regulatorem

Po rozebraniu okazało się że jedna szcotka się zawiesiła i generalni obie krótkie były. Jutro powinienem składac alternator nowymi łozyskami i uszczelnieniami



witam
podtopiłem się trochę do zderzaka woda z gliną
minęły dwa tygodnie i w piątek zacząłem odczuwać opór z odpaleniem.
w sobotę chciałem do niego zajrzeć po pracy, ale rano już nie odpalił a ma dwa aku.
brak ładowania. podmieniłem jeden aku i odpalił i nawet wszedł na większe obroty jakby ładował i tak z 15minut trzymał wyższe obroty. chciałem miernikiem sprawdzić ale 9v bateria padła. podjechałem pod sklep po baterię, sprawdziłem miernikiem na zgaszonym 11/12V, po odpaleniu 11/12V i nic nie dygnie. od 18:00 w sobotę do poniedziałku 5:30 ładowałem akumulatory na samochodzie prostownikiem. odpalił pięknie na tyk aż zamruczało miło , pierwszy raz tak żwawo zakręcił a mam go 9miesięcy.

prawdopodobnie szczotkotrzymacz z regulatorem. pytanie jak go namierzyć aby kupić właściwy?

drugie pytanie jak się sprawdza diody w alternatorze?

Jak sprawdzić parametry jakie powinien mieć szczotkotrzymacz do dwóch akumulatorów 100Ah + 72Ah? (taki zestaw był od zakupu)

dziękuję serdecznie

Re: Ładowanie czy zwarcie?

PostNapisane: 10 wrz 2018, 12:17
przez Jake
leniwiec-pioter napisał(a):
frendzel napisał(a):Tak własnie zrobiłem, tzn alternator rozebrany, diody sprawdzone, zamówiony szczotkotrzymacz z regulatorem

Po rozebraniu okazało się że jedna szcotka się zawiesiła i generalni obie krótkie były. Jutro powinienem składac alternator nowymi łozyskami i uszczelnieniami



witam
podtopiłem się trochę do zderzaka woda z gliną
minęły dwa tygodnie i w piątek zacząłem odczuwać opór z odpaleniem.
w sobotę chciałem do niego zajrzeć po pracy, ale rano już nie odpalił a ma dwa aku.
brak ładowania. podmieniłem jeden aku i odpalił i nawet wszedł na większe obroty jakby ładował i tak z 15minut trzymał wyższe obroty. chciałem miernikiem sprawdzić ale 9v bateria padła. podjechałem pod sklep po baterię, sprawdziłem miernikiem na zgaszonym 11/12V, po odpaleniu 11/12V i nic nie dygnie. od 18:00 w sobotę do poniedziałku 5:30 ładowałem akumulatory na samochodzie prostownikiem. odpalił pięknie na tyk aż zamruczało miło , pierwszy raz tak żwawo zakręcił a mam go 9miesięcy.

prawdopodobnie szczotkotrzymacz z regulatorem. pytanie jak go namierzyć aby kupić właściwy?

drugie pytanie jak się sprawdza diody w alternatorze?

Jak sprawdzić parametry jakie powinien mieć szczotkotrzymacz do dwóch akumulatorów 100Ah + 72Ah? (taki zestaw był od zakupu)

dziękuję serdecznie

Jaki silnik? 3.0? 3.1? 3.2? 3.5?