Ładowanie czy zwarcie?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Ładowanie czy zwarcie?

Postprzez frendzel » 24 lut 2014, 10:29

Witam
Mam taki problem - po jeździe po rzecze (woda do atrapy - koła 32 zawias +2") zaświeciły się kontrolki: ładowanie, t betl, woda w filtrze, rezerwa, ładowanie.

Pomiar ładowania 12,56V - stabilny nie pływa czyli nie ładuje i pracuje tylko na akumulatorach, pół baku paliwa. Samochód oczywiście odpala i pracuje normalnie

Czy przyczyny szukać po stronie alternatora czy to jakieś zwarcie. Mokro było w okolicach lewego (stojąc przed maską) akumulatora
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: Ładowanie czy zwarcie?

Postprzez danti » 24 lut 2014, 19:26

zacząłbym od alternatora, zrobić mu serwis i się zobaczy.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Ładowanie czy zwarcie?

Postprzez frendzel » 24 lut 2014, 21:33

Tak własnie zrobiłem, tzn alternator rozebrany, diody sprawdzone, zamówiony szczotkotrzymacz z regulatorem

Po rozebraniu okazało się że jedna szcotka się zawiesiła i generalni obie krótkie były. Jutro powinienem składac alternator nowymi łozyskami i uszczelnieniami
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: Ładowanie czy zwarcie?

Postprzez PiotrR » 24 lut 2014, 23:17

Jak sobie popływam to kilka dni elektryka wariuje.Porządnie wysusz auto albo wykorzystaj okazję i szukaj słabych punktów jak wyschnie to trudno je znaleźć. Alternator Montka wody nie lubi mam już trzeci dobrze zrobiony trochę wytrzyma.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Ładowanie czy zwarcie?

Postprzez frendzel » 25 lut 2014, 22:12

Usterka usunięta - przyczyną był alternator.
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: Ładowanie czy zwarcie?

Postprzez danti » 25 lut 2014, 22:26

frendzel napisał(a):Usterka usunięta - przyczyną był alternator.


Albo auto wyschło ;)

Git że jest ok :)2
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Ładowanie czy zwarcie?

Postprzez leniwiec-pioter » 10 wrz 2018, 08:46

frendzel napisał(a):Tak własnie zrobiłem, tzn alternator rozebrany, diody sprawdzone, zamówiony szczotkotrzymacz z regulatorem

Po rozebraniu okazało się że jedna szcotka się zawiesiła i generalni obie krótkie były. Jutro powinienem składac alternator nowymi łozyskami i uszczelnieniami



witam
podtopiłem się trochę do zderzaka woda z gliną
minęły dwa tygodnie i w piątek zacząłem odczuwać opór z odpaleniem.
w sobotę chciałem do niego zajrzeć po pracy, ale rano już nie odpalił a ma dwa aku.
brak ładowania. podmieniłem jeden aku i odpalił i nawet wszedł na większe obroty jakby ładował i tak z 15minut trzymał wyższe obroty. chciałem miernikiem sprawdzić ale 9v bateria padła. podjechałem pod sklep po baterię, sprawdziłem miernikiem na zgaszonym 11/12V, po odpaleniu 11/12V i nic nie dygnie. od 18:00 w sobotę do poniedziałku 5:30 ładowałem akumulatory na samochodzie prostownikiem. odpalił pięknie na tyk aż zamruczało miło , pierwszy raz tak żwawo zakręcił a mam go 9miesięcy.

prawdopodobnie szczotkotrzymacz z regulatorem. pytanie jak go namierzyć aby kupić właściwy?

drugie pytanie jak się sprawdza diody w alternatorze?

Jak sprawdzić parametry jakie powinien mieć szczotkotrzymacz do dwóch akumulatorów 100Ah + 72Ah? (taki zestaw był od zakupu)

dziękuję serdecznie
leniwiec-pioter
 

Re: Ładowanie czy zwarcie?

Postprzez Jake » 10 wrz 2018, 12:17

leniwiec-pioter napisał(a):
frendzel napisał(a):Tak własnie zrobiłem, tzn alternator rozebrany, diody sprawdzone, zamówiony szczotkotrzymacz z regulatorem

Po rozebraniu okazało się że jedna szcotka się zawiesiła i generalni obie krótkie były. Jutro powinienem składac alternator nowymi łozyskami i uszczelnieniami



witam
podtopiłem się trochę do zderzaka woda z gliną
minęły dwa tygodnie i w piątek zacząłem odczuwać opór z odpaleniem.
w sobotę chciałem do niego zajrzeć po pracy, ale rano już nie odpalił a ma dwa aku.
brak ładowania. podmieniłem jeden aku i odpalił i nawet wszedł na większe obroty jakby ładował i tak z 15minut trzymał wyższe obroty. chciałem miernikiem sprawdzić ale 9v bateria padła. podjechałem pod sklep po baterię, sprawdziłem miernikiem na zgaszonym 11/12V, po odpaleniu 11/12V i nic nie dygnie. od 18:00 w sobotę do poniedziałku 5:30 ładowałem akumulatory na samochodzie prostownikiem. odpalił pięknie na tyk aż zamruczało miło , pierwszy raz tak żwawo zakręcił a mam go 9miesięcy.

prawdopodobnie szczotkotrzymacz z regulatorem. pytanie jak go namierzyć aby kupić właściwy?

drugie pytanie jak się sprawdza diody w alternatorze?

Jak sprawdzić parametry jakie powinien mieć szczotkotrzymacz do dwóch akumulatorów 100Ah + 72Ah? (taki zestaw był od zakupu)

dziękuję serdecznie

Jaki silnik? 3.0? 3.1? 3.2? 3.5?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości