4x4 predkosc....

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

4x4 predkosc....

Postprzez urwis1981 » 17 gru 2009, 03:02

Witam. Przed chwila matka natura posypala sniegiem moje miasto,wiec wpadlem na pomysl polatania sobie 4x4 po zasypanym miescie(godz ok 00.30) ulice ladnie juz zasniezone,odpalilem,zapiolem 4x4 i heja(nie ta od tel :D ) wszystko czad tylko nie wiem do jakiej predkosci mozna latac z zapietym 4x4??? Przy predkosci ok 40km/h pojawily sie dziwne wibracje na kierownicy... bez problemy polecialem sobie 80km/h ale wibracje sa BARDZO dokuczliwe, nie wiem czy ma to wplyw ale zuzycie opon przednich do tylnych jest widoczne a co za tym idzie ich obwód,wiec to moze to??... pozdro
urwis1981
 
Posty: 104
Dołączył(a): 21 paź 2009, 00:33

Re: 4x4 predkosc....

Postprzez Nahen/thor_ » 17 gru 2009, 03:17

Możesz mieć źle wyważony przedni wał, wywalone krzyżaki na nim, reduktor może mieć jakiś problem. 4x4 w "opcji" 4H powinno pozwolić na jazde w zasadzie z maksyymalną prędkością zbliżóna do maksymalnej prędkości na jednej osi. bez drgań i takich tam. Jeżeli na tyle jeżdżąc nie masz takich problemów to ewidentnie to co napisałem do sprawdzenia na początek.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 4x4 predkosc....

Postprzez croochy » 17 gru 2009, 19:43

ja dzisiaj spokojnie 100 z 4H
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: 4x4 predkosc....

Postprzez Bosman » 28 gru 2009, 11:48

Cytuję instrukcję obsługi Montka 92-98.

4H - przeznaczony do lepszej "trakcji" na mokrej, oblodzonej lub zaśniżonej nawierzchni. /../ Prędkość "nie powinna" przekraczać 80 km/h.

4L - przeznaczony do wspinaczek zjazdów, off-roadów: błota, piasku, głębokiego śniegu. Prędkość "nie powinna" przekraczać 40 km/h.

Bosman

Wspaniałego Nowego Roku wszystkim na forum.
Bosman
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 wrz 2009, 10:30

Re: 4x4 predkosc....

Postprzez balthur » 19 paź 2010, 16:18

Bosman, a co ze skręcaniem przy zapiętych przodach. Czy nie powinno się używać 4X4 tylkjo do jazdy na wprost?
balthur
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 maja 2010, 12:21

Re: 4x4 predkosc....

Postprzez BUNNY_PL » 19 paź 2010, 17:16

to jak masz blokade dyfru albo jak jedziesz na reduktorze - raczej unikac mocnego skrętu. Na zwykłym 4h możesz jeźdzc po sniegu i skrecac normalnie..
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: 4x4 predkosc....

Postprzez Nahen/thor_ » 19 paź 2010, 19:17

Na reduktorze czy bez na jedno wychodzi, jak przeguby są w stanie OK to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby skręcać, ale nie jest to zbyt wygodne na przyczepnej nawierzchni z powodu braku mech. różnicowego między tyłem a przodem.. Na śniegu, błocie, piasku itp bez ograniczeń możesz sobie kręcić
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 4x4 predkosc....

Postprzez BUNNY_PL » 19 paź 2010, 20:24

wibracje mogą byc spowodowane wykończonymi krzyżakami.. mogły się zapiec, przyrdzewieć. Najlepiej odkrecić wał i pokręcić nim ręką..
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: 4x4 predkosc....

Postprzez Pinio » 22 paź 2010, 10:55

Miałem podobny problem po wymianie przedniego łożyska, źle mi wtedy poskładano ręczną blokadę w kole, wibracje były bardzo nieznośne. Po ponownym rozebraniu i prawidłowym poskładaniu mechanizmu blokady wszystko wróciło do normy
Pinio
 


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości