Strona 1 z 2
Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 17:55
przez Semir
Rozważam zakup montka A RS z silnikiem 3,1 D jednak chodzi mi po głowie co jakiś czas 3,2 v6. Nie chodzi mi o porównanie mocy czy przyspieszenia bo to wiadomo.
Czytam wątki o silnikach i często przeplatają się bardzo różne informacje. Moim zdaniem lepiej wybrać 3,1 D ze względu na :
klekot w terenówce wydaje mi się bardziej odporny ( choćby zalania) poklekota i się pod górkę wdrapie.
co jak co ale możliwość skombinowania jakiś oszczędności
tańszy koszt eksploatacyjny nie chodzi nawet o wymiany płynów a o rozrząd i sprzęgło jest to moim zdaniem dużo tańsze.
niższy koszt naprawy podczas awarii wiadomo ropniak i jest pompa, turbo, wtryski, jednak nie ma dwumasy.
nie potrzeba montować butli LPG na pokładzie co oszczędza dużo miejsca w bagażniku ( no chyba, że motamy butlę pod spodem)
Jak by ktoś mógł podać kto przerabiał temat w praktyce jak to jest jakie sumy wchodzą w grę będę wdzięczny.
Jak chodzi o 3,2 nie wiem jak w montku ale we frotkach są spore problemy z doborem części np
problem z dobraniem rozrządu, pompy wody
w razie przegrzania remont dwóch głowic to mega koszt ( kolega jak robił to we frocie to wydał coś w sumie 7 tyś )
problem z dobraniem termostaty
tyle kojarzę z 3,2 z frotek czy tak jest też w montku wiem że jest to trochę inny silnik 177 km a frotka ma 205 km
Również prosił kogoś kto temat przerabiał o podpowiedź i podanie jakie koszta go spotkamy.
Mam jeszcze trochę czasu do zakupy i chciał bym sobie dobrze to przemyśleć. Nie powiem kręci mnie 3,2 v 6 wiadomo dla czego ale rozsądek mówi 3,1 D
Znalazłem na forum takie dane
Sprzęgło do 3,1 D exedy komplet 750 zł oryginalne japońskie 1400 zł a regeneracja tarcza nowe okładziny LUK docisk wyszlifowany ideał. Kosz 80zł tarcza + 80zł docisk
Do 3,2 v 6 regeneracja 700 zł
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 18:41
przez FFK
U mnie w 3.2 wstępnie regeneracja miała wynieść 500zł, ale trzeba było rozkuwać tarcze (czy jakoś tak) i regeneracja wyszła 700zł.
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 19:46
przez MAVV
Semir napisał(a):problem z dobraniem rozrządu, pompy wody
w razie przegrzania remont dwóch głowic to mega koszt
ja robiłem rozrząd bez problemu . a przegrzanie
nigdy nie zagrzał sie wiecej niz optymalnie . pisze o 3.2
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 19:51
przez Semir
Ile kosztował cię kompletny rozrząd ?
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 20:06
przez MAVV
+-1100 . ale kupowałem osobno podzespoły . np tłumik drgan paska rozrzadu kupiłem od frotki 3.5 koło 350pln.
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 20:08
przez Semir
Hmm ponoć frotka 3,5 v 6 to mit i ten silnik był tylko w motku/troopku. Będąc na forum opla frontery nigdy nie spotkaliśmy się z tym motorem w tym aucie.
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 20:10
przez MAVV
tylko umnie długi bo rodzine mam duzą . długi fajny mozna w środku spokojnie spać .
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 20:11
przez MAVV
napinacz był tak podpisany .
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 20:20
przez Semir
U mnie 3 os wiec spoko damy radę, ale o tym inny wątek więc tu zostańmy techniczni.
viewtopic.php?f=4&t=5605MAVV możesz napisać coś więcej o swoim 3,2 ? Jakieś przygody, awarie kosztowne ? Nawet spalanie na asfalcie i w terenie ?
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 22:24
przez 8P8C
Wszystkie części do 3,2 V6 możesz sobie ściągnąć ze Stanów... wychodzi to taniej niż kupowanie w Polsce , zwłaszcza ze niektóre części są niedostępne nawet w serwisie Opla. Do mnie właśnie idzie nowa pompa oleju
Aisin z kompletem uszczelniaczy i kosztami przesyłki wychodzi 506 PLN
W serwisie Opla 1369 netto... i nawet są 2 szt. na magazynie w Niemczech:):)
A ten słynny napinacz rozrządu kosztuje niecałe 200 pln
Pzdr
8P8C
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 22:29
przez FFK
A z jakiejś konkretnej stronki to zamawiasz?
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 22:33
przez MAVV
8P8C napisał(a):W serwisie Opla 1369 netto... i nawet sa 2 szt. na magazynie w Niemczech:):)
dobre
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 22:40
przez 8P8C
www.rockauto.comJuz piata przesyłka od nich idzie...
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 22:41
przez Semir
8P8C napisał(a):Wszystkie części do 3,2 V6 możesz sobie ściągnąć ze Stanów... wychodzi to taniej niż kupowanie w Polsce , zwłaszcza ze niektóre części są niedostępne nawet w serwisie Opla. Do mnie właśnie idzie nowa pompa oleju
Aisin z kompletem uszczelniaczy i kosztami przesyłki wychodzi 506 PLN
W serwisie Opla 1369 netto... i nawet są 2 szt. na magazynie w Niemczech:):)
A ten słynny napinacz rozrządu kosztuje niecałe 200 pln
Pzdr
8P8C
Ogarniasz to przez rodzinę znajomych czy zupełnie sam ? Chodzi mi o cła itd nie ma z tym problemu jak to wygląda.
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 22:43
przez MAVV
Semir napisał(a):MAVV możesz napisać coś więcej o swoim 3,2 ? Jakieś przygody, awarie kosztowne ? Nawet spalanie na asfalcie i w terenie ?
z awarii zapiek sie cylinderek z tyłu , drugi kupiłem od kolegi z forum zmieniłem odrazu reperaturke tarcze i klocki to tyle z awarii . spalanie w trasie na 47litrach na oponach MT 340km . podczas pogoni za lisem 45km i 4 godziny w błocie spalił 42 litry .
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
26 kwi 2014, 22:51
przez 8P8C
Nie ma żadnych problemów... zamawiasz , płacisz karta kredytowa oni wysyłają, czekasz max 14 dni .
Przy zakupach poniżej 100 USD nawet cła nie płacisz.....
Nie opłaca się kupowanie części dużych i ciężkich...bo za drogo przesyłka wychodzi...
Ale maja tam wszystko... np. zestawy naprawcze do pompy wspomagania, do przekładni kierowniczej
Ostatnio kupowałem wałeczki do dźwigienek zaworowych.. u Opla 400 PLN netto za szt ale juz sa niedostepne:(
U nich 400 PLN za dwa z wysyłką..
Przy drugim zamówieniu dostajesz discount 3 %
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
27 kwi 2014, 07:42
przez korf
Semir
jak porównasz koszt sprzęgła czy rozrządu to benzyna wychodzi drożej - pytanie jak często będziesz wymieniał?
Naprawami bym się jakoś nie martwił do Krakowa na Mokrą nie masz daleko.
Zapytałbym raczej z którego rocznika najlepiej kupować 3.2?
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
27 kwi 2014, 17:44
przez blublu1
Semir , nie kombinuj tylko kup sobie 3,1 td RSa . Na co ci wyścigówka w teren . Widziałeś u mnie, że dyzel wystarcza . Mniej kombinowania w dalszych wyjazdach . Nie trzeba gazu szukać , nie ma problemu z elektryką itp .
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
27 kwi 2014, 17:59
przez Semir
blublu1 napisał(a):Semir , nie kombinuj tylko kup sobie 3,1 td RSa . Na co ci wyścigówka w teren . Widziałeś u mnie, że dyzel wystarcza . Mniej kombinowania w dalszych wyjazdach . Nie trzeba gazu szukać , nie ma problemu z elektryką itp .
Wiem ale jakoś samo ciągnie i nie wiem dla czego. Im więcej rozmawiam i czytam tym bardziej jednak 3,1 D
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
27 kwi 2014, 18:09
przez blublu1
Vałka fajna , ale na asfalt . Raz zamoczysz cokolwiek ( czujnik itp. ) w terenie i dupa z dalszej jazdy . Upraszczaj maksymalnie samochód, który masz zamiar kupić .
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
27 kwi 2014, 21:54
przez prędki 12
Dołączę się do tego tematu, miałem 3.1d fajny przerobiłem go na 130 KM fajnie jezdził,ale ciągle pod samą górką brakowało mocy,mam 3,2v6 tak jak kolega napisał nie lubił wodować ,uprościłem go do maximum , po przerobieniu kilku rzeczy chodzi jak zły,mam koła silverstony 35x10,5x16 i robie co chce z patrolami.Następnym planem jest blokada,moja opinia na temat 3.1 i 3.2v6 jest taka zależy do czego,jak szukasz oszczędności to 3,1 jak dobrej zabawy i mocy to 3,2,a co do 3.2 z froty to silnik jest inny bo mam taką ,a termostat kupiłem w oplu orginał za 65zł nie dopasujesz nic,ci co kombinują frote gotują,jeśli chodzi o cześci to ceny nie są zaporowe,robiłem teraz sprzęgło to zapłaciłem 1400zł za exide,założyłem od 3.0 bo jest większe.
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
27 kwi 2014, 22:02
przez FFK
Prędki 12, możesz coś więcej napisać na temat tego "uproszczenia"?
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
27 kwi 2014, 22:26
przez prędki 12
a co byś chciał wiedzieć zrobione jest wiele rzeczy,z elektryki to sonda ,egr, alternator 150ah.
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
27 kwi 2014, 22:29
przez prędki 12
nie wiem jak dodać zdjęci na tym forum
Re: Porównanie 3,2 v6 z 3,1 D w A RS
Napisane:
28 kwi 2014, 22:19
przez MAVV
zdiecia dodajesz przez " dodaj załącznik "