Strona 1 z 1

Podiśnienia schemat do 4JG2

PostNapisane: 27 lip 2014, 12:00
przez Hinek
Na forum tego schematu nie ma a w dokumentacji którą mam też to nie występuje. Muszę z tym coś zrobić bo połączone to jest u mnie bez sensu. Może ktoś ma schemat?

Re: Podiśnienia schemat do 4JG2

PostNapisane: 27 lip 2014, 23:05
przez miras7
Masz Troopera z przesuwką na przedniej półosi czy starszego?

Re: Podiśnienia schemat do 4JG2

PostNapisane: 30 lip 2014, 09:33
przez Hinek
Bez przesuwki. Generalnie mam armagedon z lewej strony silnika. Są tam trzy elektrozawory i wszystko ktoś tam spieprzył.

Re: Podiśnienia schemat do 4JG2

PostNapisane: 30 lip 2014, 11:23
przez miras7
To teoretycznie podciśnienia są zbędne. Ja usunąłem EGR (pozaślepiałem), podgrzewacz już nie działał. Do niczego więcej nie potrzeba podciśnień. Ale jeśli któryś z tych systemów u Ciebie działa i chciałbyś to uporządkować, to przygotuję jakiś schemat. Jeśli chciałbyś posprzątać i to usunąć, to także służe pomocą.

Re: Podiśnienia schemat do 4JG2

PostNapisane: 30 lip 2014, 15:29
przez Hinek
Teraz to nawet nie jestem pewny czy jest przesuwka. Nie interesowałem się tym, bo i tak mam manualne sprzęgiełka. Będę jednak musiał sprawdzić :)21 W każdym razie układ podciśnień jest skomplikowany. Z lewej strony są 3 elektrozawory z czego dwa są do EGR (którego nie mam) a z prawej jest jeden elektrozawór, jeden zaworek sterowany podciśnieniem, jakiś mini filtr i dużo rurek, trójniczków...
Generalnie nie wiem do czego w moim aucie może być w tej chwili potrzebna ta instalacja. Niepokoi mnie najbardziej luźny przewód podciśnienia w rejonie p-py wtryskowej...Gdyby nie to - cały układ bym wykorzenił :lol: Dlatego chcę dojść do czego są te podciśnienia :)21

Re: Podiśnienia schemat do 4JG2

PostNapisane: 30 lip 2014, 18:03
przez miras7
Ten przy pompie jest tylko do minimalnego zwiększenia obrotów silnika przy włączonym podgrzewaniu (czy jak to tam się zwie). Pomijając kwestię zapinania półosi, jeśli reszta bajerów nie jest Ci potrzebna to wycinamy :twisted:
EGR zaślepiony. Na wydechu pewnie też już masz porządek. To teraz wywalasz wszystkie wężyki podciśnień ! Wszelkie zaworki również możesz zdemontować. Pamiętaj tylko, żeby pozostawić połączenie ciśnieniowe z intercoolera do pompy wtryskowej! Wężyki ciśnieniowe powinny być z opaskami zaciskowymi, po tym je odróżnisz od tych "niepotrzebnych". Na tym połączeniu jest trójnik, bo część ciśnienia idzie do wspomnianego zaworka na prawej burcie. Wywalasz trójnik i łączysz liniowo: intercooler - pompa. Na końcu pamiętaj aby zaślepić króciec podciśnienia na pompie vacu (ten cienki oczywiście :D )
Ja jeszcze zdemontowałem przepustnicę na wlocie do intercoolera, ale można to pominąć, ponieważ jak odetniesz podciśnienia to sprężyna będzie ją trzymać w pozycji otwartej. Jak coś to pytaj dalej.

Re: Podiśnienia schemat do 4JG2

PostNapisane: 30 lip 2014, 19:32
przez Hinek
:)2 :)2 :)2 :)
No, wykorzeniłem to wszystko - od razu lepiej :)
Radzę każdemu to przejrzeć. To są stare auta z burzliwą historią..U mnie okazało się że nadciśnienie z intercoolera przez trójniczek było doprowadzane do akumulatora podciśnienia....no paranoja :o Nareszcie mam normalne hamulce..