Problem z napędami

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Problem z napędami

Postprzez norka1955 » 22 lis 2014, 00:19

proszę o opis działania napędów w montrey'u
norka1955
 

Re: problem z npędami

Postprzez PiotrR » 22 lis 2014, 00:38

Dzień dobry
Jaki model
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: problem z npędami

Postprzez wojtekkk » 22 lis 2014, 10:36

1. zasada iście mechaniczna
2. zapinanie podciśnieniem
wiec jak wspomniał przedrozmówca napisz który model u Ciebie występuje (masz na desce przycisk do napędów, albo przynajmniej podaj rocznik)
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: problem z npędami

Postprzez danti » 22 lis 2014, 12:55

norka1955 napisał(a):proszę o opis działania napędów w montrey'u


Zasada działania jest prosta..

1: załączasz i działają
2: rozłączasz i nie działają

W tym przedziale rocznikowym - 1992-1998 były zmiany, potrzebna jest informacja o który dokładnie rocznik chodzi.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: problem z npędami

Postprzez piotrck » 22 lis 2014, 15:56

wystraszyliście chłopaka
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: problem z npędami

Postprzez pocieszny » 22 lis 2014, 20:15

www.google.com
wszytko jasne :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z npędami

Postprzez virus » 26 lis 2014, 18:06

Witam forumowiczów

To może ja się podepnę i dopytam. Przymierzam sie do kupna montka z 1993 ,
Ale nigdy nie miałem żadnej terenówki wiec zapytam o rzecz tak prosą że nawet ich nie umiem znaleźć w necie:( :oops:
1) jak najlepiej sprawdzić napędy przed kupnem

2) jak sie obsługuje ten drógi lewarek :geek: :oops: :()
pozycja 2H to chyba normalny napend na tył
pozycja 4L reduktor (nie wolno tego uzywać na asfalcie) ?
pozycja 4W wszytkie koła (dokładniej kiedy uzywac kiedy nie?)
i czy przy zmienianiu przełożeń na tej dźwigni trzeba wciskać sprzęgło czy nie trzeba?

bardzo bede wdzięczny za porade
virus
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 lis 2014, 17:48

Re: problem z npędami

Postprzez pablos » 26 lis 2014, 18:51

Sprawdzić chyba prosto jeśli są w kołach sprzęgiełka automatyczne to dajesz na 4H (High - szybkie) lub 4L (Low - wolne) jakieś miejsce z błotem lub trawą, wcisnąć gaz i patrzeć czy ciągną koła, czy nic nie nappp.... - to taka metoda spartańska i szybka, ale przy zakupie tego typu samochodu weryfikuje niedomagania, o których przykładowo nie wspomniał sprzedający. Zmianę z 4H na 4L podczas jazdy raczej odradzam, aczkolwiek nikomu nie zabraniam - takie akcje to Uaz dobrze znosił, zazgrzytało zachrupotało i pojechał dalej :lol:
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: problem z npędami

Postprzez LUCYFER » 26 lis 2014, 20:53

No i co najważniejsze na zapiętych nie jeździmy po asfalcie...
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: problem z npędami

Postprzez wojtekkk » 26 lis 2014, 21:40

LUCYFER napisał(a):No i co najważniejsze na zapiętych nie jeździmy po asfalcie...

no chyba że asfalt jest oblodzony/zaśniezony
no a generalnie chodzi o to ze skrzynia nie posiada mechanizmu różnicowego i na zwiezłych powierzchniach koła nie maja uślizgu --jadac na wprost teoretycznie nic sie nie dzieje ale jadac juz po łuku powstają silne napręzenia w układzie przeniesienia napedu ze moze to skutkować awarią.
no ale polemizując dalej -droga sucha - nie ma potrzeby uzywania napędu, droga sliska - 4h i pojechał, ale co jeśli droga zmienia sie co kawałek (oblodzenie/suchy asfalt - częsty to u nas widok)- jedź delikatnie albo używaj skrzyni redukcyjnej w czasie jazdy (za równo na sprżegiełkach manualnych jak i automatycznych mozesz zmieniać z 2h na 4h w czasie jazdy przy w miare niskiej prędkości). Zmienianie jednak jest ogarniete ryzykiem że nie zdążysz zareagować na zmienne warunki i przełązcanie zaskutkuje dekoncentracją i w efekcie rowem (oby tylko). Podsumowujac to na zmiennych warunkach polecam jednak 4h na niskich obrotach - 15 lat nic mi się jeszcze nie urwało
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: problem z npędami

Postprzez danti » 26 lis 2014, 21:55

wojtekkk napisał(a):zwiezłych powierzchniach


Stary! Elokwentnie Ci to wyszło :D

Zwięzłych = z dobrą przyczepnością ;)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: problem z npędami

Postprzez pocieszny » 26 lis 2014, 23:40

danti napisał(a):
wojtekkk napisał(a):zwiezłych powierzchniach


Stary! Elokwentnie Ci to wyszło :D

Zwięzłych = z dobrą przyczepnością ;)

zwięzłych czyli takich co się nie pierdolą :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z npędami

Postprzez wojtekkk » 27 lis 2014, 19:37

i co sie czepiacie - nigdy nie miałem zapedów na profesora polonistyki a referacik wyszedł spoko :)21
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: problem z npędami

Postprzez virus » 27 lis 2014, 21:36

Dziękuje wszystkim za (zwięzłe )odpowiedzi :) :P
czyli reasumując :
1) sprawdzając napędy przy zakupie najlepiej zjechać z asfaltu(trawa, bloto, piach)

2) 2H używamy do normalnej jazdy po asfalcie
4H w trudnych warunkach pogodowych (śnieg szklanka, błotnista droga)
czy ulewne deszcze po asfalcie , szutrowa droga też?
jedziemy na tym przełożeniu tylko na niskich obrotach (do 2500 obr ??)
4L reduktor używamy wjeżdżając w teren, wracając na drogi utwardzone przerzucamy dźwignie np na 2 H i cofamy wypinając napedy

Chyba wszystko zrozumiałem poprawnie wielkie dzięki za pomoc!!!
virus
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 lis 2014, 17:48

Re: problem z npędami

Postprzez danti » 27 lis 2014, 21:53

virus napisał(a):Dziękuje wszystkim za (zwięzłe )odpowiedzi :) :P
czyli reasumując :
1) sprawdzając napędy przy zakupie najlepiej zjechać z asfaltu(trawa, bloto, piach)

2) 2H używamy do normalnej jazdy po asfalcie
4H w trudnych warunkach pogodowych (śnieg szklanka, błotnista droga)
czy ulewne deszcze po asfalcie , szutrowa droga też?
jedziemy na tym przełożeniu tylko na niskich obrotach (do 2500 obr ??)
4L reduktor używamy wjeżdżając w teren, wracając na drogi utwardzone przerzucamy dźwignie np na 2 H i cofamy wypinając napedy

Chyba wszystko zrozumiałem poprawnie wielkie dzięki za pomoc!!!


1) inaczej nie sprawdzisz, im bardziej ślisko tym łatwiej sprawdzić czy wszystkie koła ciągną. Na mokrej trawie, błocie wrzucasz 4H jedziesz chwilę, żeby się napędy pozałączały, zatrzymujesz się i w dupsko mu, powinien zerwać wszystkie koła, albo przynajmniej po 1 z tyłu i przodu.
2) 2H możesz i na szutrach, na suchym twardym podłożu po co 4H.
Nie popadaj w paranoję, jak spadnie deszcz na drodze osiedlowej, to 4H Ci nie potrzebne. 4H jest do trudnych warunków drogowych: śnieg, błoto, piach. Jeździmy na tych przełożeniach na dowolnych obrotach, takich jak na 2H.
Jeśli masz sprzęgiełka automatyczne, to żeby rozłączyć przedni napęd to zawsze musisz cofnąć, czy to z 4H czy to z 4L. Pamiętaj jednak, że jeśli nie cofniesz po wrzuceniu 2H to też się nic nie stanie, oprócz tego, że będzie Ci cały czas kręcił się most przedni i wał przedni. Cofamy po to, żeby rozłączyć koła z piastami.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: problem z npędami

Postprzez wojtekkk » 27 lis 2014, 22:14

2H możesz i na szutrach
mnie to zainspirowało do wstawienia szyberdachu :)21
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: problem z npędami

Postprzez danti » 27 lis 2014, 22:16

wojtekkk napisał(a):
2H możesz i na szutrach
mnie to zainspirowało do wstawienia szyberdachu :)21


oj szalała szalaaaałaaaa! i Szyberdach wstawiaaaałaaaa :)21
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: problem z npędami

Postprzez virus » 28 lis 2014, 17:23

Bardzo dziękuje teraz już wszytko dokładnie zrozumiałem:) :D :)2
virus
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 lis 2014, 17:48

Re: problem z npędami

Postprzez maciek85 » 16 gru 2014, 20:11

Czyli można załączyć przedni most podczas jazdy 2h na 4h przy niskiej prędości np 30 km/h ?
monterey 1992 3.2 sprzegiełka automatyczne
maciek85
 
Posty: 70
Dołączył(a): 04 paź 2014, 23:49

Re: problem z npędami

Postprzez wojtekkk » 16 gru 2014, 20:29

i tak i nie
a dokładniej - możesz o ile napędy juz wcześniej zapiałeś - pierwsze zapięcie z 2h na 4 h na postoju - dalej jadąc mozesz spokojnie zmieniać 4h/.2h/4h - mozesz to czynić tak długo aż nie zmienisz kierunku kół w pozycji 2h bo to zaskutkuje rozpięciem automatów - jasne?????
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: problem z npędami

Postprzez maciek85 » 16 gru 2014, 20:38

tak jest :))
maciek85
 
Posty: 70
Dołączył(a): 04 paź 2014, 23:49

Re: problem z npędami

Postprzez piotrck » 17 gru 2014, 02:21

wojtekkk napisał(a):i tak i nie
a dokładniej - możesz o ile napędy juz wcześniej zapiałeś - pierwsze zapięcie z 2h na 4 h na postoju - dalej jadąc mozesz spokojnie zmieniać 4h/.2h/4h - mozesz to czynić tak długo aż nie zmienisz kierunku kół w pozycji 2h bo to zaskutkuje rozpięciem automatów - jasne?????

ujja jasne
zapinam 4h zaraz po zjezdzie z czarnego przy prędkosci 40km/h , nigdy nie zawracałem sobie głowy by na postoju to robić
automaty 97 rok , zle to robie , niszczę coś ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: problem z npędami

Postprzez pocieszny » 17 gru 2014, 12:50

tak, niszczysz sprzęgiełka :)21
wcześniej czy później padną
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: problem z npędami

Postprzez piotrck » 17 gru 2014, 15:27

pocieszny napisał(a):tak, niszczysz sprzęgiełka :)21
wcześniej czy później padną

niech ja tylko znajdę post na forum co mi ktoś pisał że tak można :)21
nawet pamiętam kto
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: problem z npędami

Postprzez wojtekkk » 17 gru 2014, 18:48

moze zle go odczytałeś (nie czytałeś ze zrozumieniem :)21 )
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości