Strona 1 z 3

Problem z napędami

PostNapisane: 22 lis 2014, 00:19
przez norka1955
proszę o opis działania napędów w montrey'u

Re: problem z npędami

PostNapisane: 22 lis 2014, 00:38
przez PiotrR
Dzień dobry
Jaki model

Re: problem z npędami

PostNapisane: 22 lis 2014, 10:36
przez wojtekkk
1. zasada iście mechaniczna
2. zapinanie podciśnieniem
wiec jak wspomniał przedrozmówca napisz który model u Ciebie występuje (masz na desce przycisk do napędów, albo przynajmniej podaj rocznik)

Re: problem z npędami

PostNapisane: 22 lis 2014, 12:55
przez danti
norka1955 napisał(a):proszę o opis działania napędów w montrey'u


Zasada działania jest prosta..

1: załączasz i działają
2: rozłączasz i nie działają

W tym przedziale rocznikowym - 1992-1998 były zmiany, potrzebna jest informacja o który dokładnie rocznik chodzi.

Re: problem z npędami

PostNapisane: 22 lis 2014, 15:56
przez piotrck
wystraszyliście chłopaka

Re: problem z npędami

PostNapisane: 22 lis 2014, 20:15
przez pocieszny
www.google.com
wszytko jasne :)21

Re: problem z npędami

PostNapisane: 26 lis 2014, 18:06
przez virus
Witam forumowiczów

To może ja się podepnę i dopytam. Przymierzam sie do kupna montka z 1993 ,
Ale nigdy nie miałem żadnej terenówki wiec zapytam o rzecz tak prosą że nawet ich nie umiem znaleźć w necie:( :oops:
1) jak najlepiej sprawdzić napędy przed kupnem

2) jak sie obsługuje ten drógi lewarek :geek: :oops: :()
pozycja 2H to chyba normalny napend na tył
pozycja 4L reduktor (nie wolno tego uzywać na asfalcie) ?
pozycja 4W wszytkie koła (dokładniej kiedy uzywac kiedy nie?)
i czy przy zmienianiu przełożeń na tej dźwigni trzeba wciskać sprzęgło czy nie trzeba?

bardzo bede wdzięczny za porade

Re: problem z npędami

PostNapisane: 26 lis 2014, 18:51
przez pablos
Sprawdzić chyba prosto jeśli są w kołach sprzęgiełka automatyczne to dajesz na 4H (High - szybkie) lub 4L (Low - wolne) jakieś miejsce z błotem lub trawą, wcisnąć gaz i patrzeć czy ciągną koła, czy nic nie nappp.... - to taka metoda spartańska i szybka, ale przy zakupie tego typu samochodu weryfikuje niedomagania, o których przykładowo nie wspomniał sprzedający. Zmianę z 4H na 4L podczas jazdy raczej odradzam, aczkolwiek nikomu nie zabraniam - takie akcje to Uaz dobrze znosił, zazgrzytało zachrupotało i pojechał dalej :lol:

Re: problem z npędami

PostNapisane: 26 lis 2014, 20:53
przez LUCYFER
No i co najważniejsze na zapiętych nie jeździmy po asfalcie...

Re: problem z npędami

PostNapisane: 26 lis 2014, 21:40
przez wojtekkk
LUCYFER napisał(a):No i co najważniejsze na zapiętych nie jeździmy po asfalcie...

no chyba że asfalt jest oblodzony/zaśniezony
no a generalnie chodzi o to ze skrzynia nie posiada mechanizmu różnicowego i na zwiezłych powierzchniach koła nie maja uślizgu --jadac na wprost teoretycznie nic sie nie dzieje ale jadac juz po łuku powstają silne napręzenia w układzie przeniesienia napedu ze moze to skutkować awarią.
no ale polemizując dalej -droga sucha - nie ma potrzeby uzywania napędu, droga sliska - 4h i pojechał, ale co jeśli droga zmienia sie co kawałek (oblodzenie/suchy asfalt - częsty to u nas widok)- jedź delikatnie albo używaj skrzyni redukcyjnej w czasie jazdy (za równo na sprżegiełkach manualnych jak i automatycznych mozesz zmieniać z 2h na 4h w czasie jazdy przy w miare niskiej prędkości). Zmienianie jednak jest ogarniete ryzykiem że nie zdążysz zareagować na zmienne warunki i przełązcanie zaskutkuje dekoncentracją i w efekcie rowem (oby tylko). Podsumowujac to na zmiennych warunkach polecam jednak 4h na niskich obrotach - 15 lat nic mi się jeszcze nie urwało

Re: problem z npędami

PostNapisane: 26 lis 2014, 21:55
przez danti
wojtekkk napisał(a):zwiezłych powierzchniach


Stary! Elokwentnie Ci to wyszło :D

Zwięzłych = z dobrą przyczepnością ;)

Re: problem z npędami

PostNapisane: 26 lis 2014, 23:40
przez pocieszny
danti napisał(a):
wojtekkk napisał(a):zwiezłych powierzchniach


Stary! Elokwentnie Ci to wyszło :D

Zwięzłych = z dobrą przyczepnością ;)

zwięzłych czyli takich co się nie pierdolą :)21

Re: problem z npędami

PostNapisane: 27 lis 2014, 19:37
przez wojtekkk
i co sie czepiacie - nigdy nie miałem zapedów na profesora polonistyki a referacik wyszedł spoko :)21

Re: problem z npędami

PostNapisane: 27 lis 2014, 21:36
przez virus
Dziękuje wszystkim za (zwięzłe )odpowiedzi :) :P
czyli reasumując :
1) sprawdzając napędy przy zakupie najlepiej zjechać z asfaltu(trawa, bloto, piach)

2) 2H używamy do normalnej jazdy po asfalcie
4H w trudnych warunkach pogodowych (śnieg szklanka, błotnista droga)
czy ulewne deszcze po asfalcie , szutrowa droga też?
jedziemy na tym przełożeniu tylko na niskich obrotach (do 2500 obr ??)
4L reduktor używamy wjeżdżając w teren, wracając na drogi utwardzone przerzucamy dźwignie np na 2 H i cofamy wypinając napedy

Chyba wszystko zrozumiałem poprawnie wielkie dzięki za pomoc!!!

Re: problem z npędami

PostNapisane: 27 lis 2014, 21:53
przez danti
virus napisał(a):Dziękuje wszystkim za (zwięzłe )odpowiedzi :) :P
czyli reasumując :
1) sprawdzając napędy przy zakupie najlepiej zjechać z asfaltu(trawa, bloto, piach)

2) 2H używamy do normalnej jazdy po asfalcie
4H w trudnych warunkach pogodowych (śnieg szklanka, błotnista droga)
czy ulewne deszcze po asfalcie , szutrowa droga też?
jedziemy na tym przełożeniu tylko na niskich obrotach (do 2500 obr ??)
4L reduktor używamy wjeżdżając w teren, wracając na drogi utwardzone przerzucamy dźwignie np na 2 H i cofamy wypinając napedy

Chyba wszystko zrozumiałem poprawnie wielkie dzięki za pomoc!!!


1) inaczej nie sprawdzisz, im bardziej ślisko tym łatwiej sprawdzić czy wszystkie koła ciągną. Na mokrej trawie, błocie wrzucasz 4H jedziesz chwilę, żeby się napędy pozałączały, zatrzymujesz się i w dupsko mu, powinien zerwać wszystkie koła, albo przynajmniej po 1 z tyłu i przodu.
2) 2H możesz i na szutrach, na suchym twardym podłożu po co 4H.
Nie popadaj w paranoję, jak spadnie deszcz na drodze osiedlowej, to 4H Ci nie potrzebne. 4H jest do trudnych warunków drogowych: śnieg, błoto, piach. Jeździmy na tych przełożeniach na dowolnych obrotach, takich jak na 2H.
Jeśli masz sprzęgiełka automatyczne, to żeby rozłączyć przedni napęd to zawsze musisz cofnąć, czy to z 4H czy to z 4L. Pamiętaj jednak, że jeśli nie cofniesz po wrzuceniu 2H to też się nic nie stanie, oprócz tego, że będzie Ci cały czas kręcił się most przedni i wał przedni. Cofamy po to, żeby rozłączyć koła z piastami.

Re: problem z npędami

PostNapisane: 27 lis 2014, 22:14
przez wojtekkk
2H możesz i na szutrach
mnie to zainspirowało do wstawienia szyberdachu :)21

Re: problem z npędami

PostNapisane: 27 lis 2014, 22:16
przez danti
wojtekkk napisał(a):
2H możesz i na szutrach
mnie to zainspirowało do wstawienia szyberdachu :)21


oj szalała szalaaaałaaaa! i Szyberdach wstawiaaaałaaaa :)21

Re: problem z npędami

PostNapisane: 28 lis 2014, 17:23
przez virus
Bardzo dziękuje teraz już wszytko dokładnie zrozumiałem:) :D :)2

Re: problem z npędami

PostNapisane: 16 gru 2014, 20:11
przez maciek85
Czyli można załączyć przedni most podczas jazdy 2h na 4h przy niskiej prędości np 30 km/h ?
monterey 1992 3.2 sprzegiełka automatyczne

Re: problem z npędami

PostNapisane: 16 gru 2014, 20:29
przez wojtekkk
i tak i nie
a dokładniej - możesz o ile napędy juz wcześniej zapiałeś - pierwsze zapięcie z 2h na 4 h na postoju - dalej jadąc mozesz spokojnie zmieniać 4h/.2h/4h - mozesz to czynić tak długo aż nie zmienisz kierunku kół w pozycji 2h bo to zaskutkuje rozpięciem automatów - jasne?????

Re: problem z npędami

PostNapisane: 16 gru 2014, 20:38
przez maciek85
tak jest :))

Re: problem z npędami

PostNapisane: 17 gru 2014, 02:21
przez piotrck
wojtekkk napisał(a):i tak i nie
a dokładniej - możesz o ile napędy juz wcześniej zapiałeś - pierwsze zapięcie z 2h na 4 h na postoju - dalej jadąc mozesz spokojnie zmieniać 4h/.2h/4h - mozesz to czynić tak długo aż nie zmienisz kierunku kół w pozycji 2h bo to zaskutkuje rozpięciem automatów - jasne?????

ujja jasne
zapinam 4h zaraz po zjezdzie z czarnego przy prędkosci 40km/h , nigdy nie zawracałem sobie głowy by na postoju to robić
automaty 97 rok , zle to robie , niszczę coś ?

Re: problem z npędami

PostNapisane: 17 gru 2014, 12:50
przez pocieszny
tak, niszczysz sprzęgiełka :)21
wcześniej czy później padną

Re: problem z npędami

PostNapisane: 17 gru 2014, 15:27
przez piotrck
pocieszny napisał(a):tak, niszczysz sprzęgiełka :)21
wcześniej czy później padną

niech ja tylko znajdę post na forum co mi ktoś pisał że tak można :)21
nawet pamiętam kto

Re: problem z npędami

PostNapisane: 17 gru 2014, 18:48
przez wojtekkk
moze zle go odczytałeś (nie czytałeś ze zrozumieniem :)21 )