szarpiący 3,2

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 05 mar 2018, 16:32

Jak widać nie miałem czasu zajrzeć do swojego auta od listopada aż do minionego wekendu. :D
Postanowiłem pogrzebać co nieco bo wkur... to szarpanie. Podmieniłem kilka czujników no i nic. Znalazłem jakieś mało używane przewody zapłonowe które kiedyś kupiłem tu na forum i niechętnie je założyłem. Po wymianie bajeczka :)2 . Ręce opadają bo te używane miałem na chwilkę, na próbę i zaraz zamówiłem nowe które właśnie jak się okazało wytrzymały z 1,5 r. :evil:

Podsumowując co kupić DOBREGO? Albo możne da się założyć cewki na każdą świecę np od 3.5? Tylko jak to podłączyć ;)
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez 8P8C » 05 mar 2018, 16:53

Witam...

Cewek od 3,5 nie podłączysz...:( zupełnie inne sterowanie

Jeżdżę od paru lat na Janmorach. podobno są średniej jakości , ale ja nie narzekam :)
Na gwiazdkę sprawiłem Montkowi takie:
Załączniki
denso.jpg
denso.jpg (187.23 KiB) Przeglądane 15063 razy
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 05 mar 2018, 19:38

http://www.janmor.pl/
chyba najlepiej pasujące kable do 3,2V6 poza oryginałami, boshe ngk itp to se do odkurzacza można założyć bo same spadają :)3 :)3
częstą przyczyną szarpania silnika w 3,2 jest też olej który zbiera się w gniazdach świec
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 06 mar 2018, 08:57

Delikatnie olej był na 2 fajkach, pewnie będzie trzeba znowu dekle zdjąć. Trudno, raz na 2 lata trzeba coś zrobić. ;)
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez mcgiver » 06 mar 2018, 10:04

pawel126 napisał(a):Delikatnie olej był na 2 fajkach, pewnie będzie trzeba znowu dekle zdjąć. Trudno, raz na 2 lata trzeba coś zrobić. ;)

delikatnie jak jest olej to nic nie szkodzi , gorzej jak już wszystko pływa w tym oleju wtedy może szkodzic na iskrę.
z moich obserwacji przy remoncie silnika uszczelki na górze tulei swiec mogły by być dociśnięte mocniej do dekla zaworowego niż są .
nie wiem czy Wy to zakładacie na silikonie ale ja mam taki zamiar. albo wytoczę 2-3mm przedłużki tulei żeby bardziej dociskały uszczelki do dekli .
druga sprawa o której pisalem w temacie o remoncie olej może się również przedostawać dołem tulei , ja wyjołem wszystkie (są zdjęcia, 3 post od dołu na 5 stronie) bo okazały się być na tyle luźne że się dało je wyjąć małą żabką i wkleiłem je na silikonie wbijając je spowrotem zwracając uwagę żeby doszły do kołnierza ograniczającego nad gniazdem świecy.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Morti » 18 kwi 2018, 15:28

Odnosnie kabli, przerabialem rozne i wkoncu posluchalem doswiadczonego mechanika.

Kupilem kabel miedziany beru z metra w IC, i zarobiłem na nim stare fajki, troche zajec ZPT sie przypomnialo.

Efekt ... koniec walki z szarpaniem. Kabla z metra kupilem 5MB zeby nie braklo, kosztowalo mnie to okolo 40 zl chyba po rabatach.

Miedz ma ta przewage nad wloknem ze nie peknie od szarpniecia przy sciaganiu fajek ze swiec :]

Uprzedzajac pytania nie ma problemow z przebiciami na radio itp ... Swiece w maszych Troopkach/Montkach sa odklucone wiec problem specjalnych fajek z opornikami odpada ;)
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 20 kwi 2018, 15:45

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... onowy.html

taki o? Muszę coś pomyśleć bo mój czasem kopnie lekko...
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 20 kwi 2018, 19:00

jak ktoś nie chce zarabiać własnych to w http://www.janmor.pl/ można zamówić też miedziane ;) :)2
do tej pory zawsze brałem takie w silikonie do motorówek, może teraz się skusze na miedziane :lol: :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez mcgiver » 25 sty 2019, 01:10

Panowie pytanie do właścicieli 3.2 ;
jak Wam sprzęty odpalają ?
mój bez względu jaka jest temperatura zawsze kilka obrotów musi zrobić i o ile nie przeszkadzało mi to jak miałem silnik w stanie agonalnym złopiącym ponad 3litry oleju na 1000km , to zaczyna mnie to irytować w silniku po remoncie któremu olej nie smakuje :roll: .
Aku mam roczne więc kręci super , ale czym niższa temperatura tym dłużej trzeba kręcić.
nie wiem czy mam się brać za układ paliwowy bo może pompa słaba , czy świece :)3 ? przy moich starych beemowskich r6 to kwestia 2-3 sekund po kilku tygodniach stania , a te v6 to jak nie pokręcisz 3-5 sek za każdym razem to nie łapie :)3 :evil:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Silvestr » 25 sty 2019, 14:38

Ja na rocznym akumulatorze nie kręciłem dłużej niż 2 sek. Nawet jak poszła mi uszczelka pod głowicą to odpala podobnie...
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 25 sty 2019, 18:19

max 2 sekundy nawet przy -25
jak jest cieplej to 2-3 obroty
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez mcgiver » 26 sty 2019, 13:38

jakie świece macie ? jakieś wydziwiane czy dobierane z katalogu ? ja wymieniałem przy remoncie na nowe ngk dobierane z katalogu po 10zł szt
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 27 sty 2019, 09:22

najtańsze :)21
NGK coś 8 czy 9 pln
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Silvestr » 28 sty 2019, 11:32

pocieszny napisał(a):max 2 sekundy nawet przy -25
jak jest cieplej to 2-3 obroty

-25?
Ostatnio taką temperaturę widziałem chyba z 10 lat temu :)21
A poważnie - po długim staniu kilka razy więcej musiał zakręcić, ale jak jeżdżę codzień lub co 2 dni to pali naprawdę od strzała. Temperatury u mnie spadały do max -11.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Silvestr » 28 sty 2019, 11:33

mcgiver napisał(a):jakie świece macie ? jakieś wydziwiane czy dobierane z katalogu ? ja wymieniałem przy remoncie na nowe ngk dobierane z katalogu po 10zł szt

Ja też mam dobrane z katalogu NGK, kable też w miarę nowe NGK.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 28 sty 2019, 12:58

w tym roku były u mnie 3 razy, rok temi -30 też ze 2 razy, a 2 lata temu było -42 i na chyżniance zamarzło mi sprzęgło :)21
u nas zima to zima a nie jakieś popierdułki :)21
zawsze się śmieje, że jak w Wawie albo w KRK spadnie 15cm śniegu to wręcz jest klęska żywiołowa, a jak u nas śnieg pod strzechę podchodzi, to mówią że dobre warunki narciarskie... by ich mać :)21 :twisted:
co do kabli przerobiłem różne i NGK i Boscha i jakieś bluprinty czy inne 555 i najlepiej na silniku leżą nasze Janmory (do tego są chyba najtańsze)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 29 sty 2019, 11:49

Mój tez kręci wg mnie za długo. Ale tak ma od zawsze i zauważyłem że lepiej jak pokręcę 2 sek przerwa i za drugim razem od pół obrotu pali. Miałem sprawdzić ciśnienie w listwie, ale nie mam czasu. :(
A sprawdzałeś jak zapala na LPG bo ja nie mam tej opcji w prinsie i nie mogę porównać. To by dało odpowiedz czy wina w układzie paliwa....
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez mcgiver » 30 sty 2019, 13:11

pawel126 napisał(a):Mój tez kręci wg mnie za długo. Ale tak ma od zawsze i zauważyłem że lepiej jak pokręcę 2 sek przerwa i za drugim razem od pół obrotu pali. Miałem sprawdzić ciśnienie w listwie, ale nie mam czasu. :(
A sprawdzałeś jak zapala na LPG bo ja nie mam tej opcji w prinsie i nie mogę porównać. To by dało odpowiedz czy wina w układzie paliwa....

zapomniałem o tej opcji a w moim stagu to jest :)2 .
dziś przy -3 zapalił z półobrotu :)2 , tak że potwierdziło to moje przypuszczenia że trzeba się przyjrzeć ciśnieniowi na listwie , bo akurat wtryski wszystkie przy remoncie sprawdzałem i w zakresie 2,9-3,5bara rozpylają bardzo ładnie.
tak w temacie to kojarzy ktoś jakie ciśnienie zapewnia seryjny regulator na listwie?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 31 sty 2019, 14:07

Chyba się dokopałem w manualu do tego ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSIONS 6E–89

wg wujka googla tak to tłumaczy:

ciśnienie paliwa wskazywane przez wskaźnik ciśnienia paliwa
powinno wynosić 333-376 kPa (48-55 psi)

3. Układ paliwowy, który nie może utrzymać stałego paliwa
ciśnienie ma wyciek w jednym lub więcej z następujących elementów
obszary:
? Zawór zwrotny pompy paliwa.

i to jest dla mnie trop... zawór jest w pompie,ale z ciezkiego dostepu może trzeba by zastosować filtr z takim zaworem? W mercedesie ml jest taki filtr.. np.

21. Stan ubogi może wynikać z ciśnienia paliwa
poniżej 333 kPa (48 psi). Chudy stan może
powoduje wygenerowanie kodu DTC P0131 lub DTC P0171.
Warunki jazdy związane z lean
warunki mogą obejmować trudny start (gdy
silnik jest zimny), wahania, słabe właściwości jezdne, brak
moc, wzrost i niewypał.


i jeszcze to odnalazłem

https://easyautodiagnostics.com/isuzu/3 ... uel-pump-1
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 31 sty 2019, 16:09

se koledzy zmierzą ciśnienie pompy paliwa, bo czasem jest za małe i szarpie
ja dochodziłem do tego pół roku, wszytko sprawdziłem i wymieniłem, pompa podawała, więc nikt nie wpadł że podaje za mało, w ostatnim rzucie desperacji włożyłem jakiegoś chińczyka i jak ręką odjął ;) :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez mcgiver » 31 sty 2019, 23:42

to że podaje nie znaczy że jest dobrze. ciśnienie to ja juz podejrzewałem po remoncie jak podmieniłem silnik końcem maja ,ale niestety są ważniejsze w życiu sprawy niż leżenie pod czołgiem ;)
pewnie przez następne pół roku nie zmierzę bo przecież odpala i jezdzi, a w zasadzie to nawet zapomniałem już gdzie jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: szarpiący 3,2

Postprzez mcgiver » 01 lut 2019, 03:05

pawel126 napisał(a):Chyba się dokopałem w manualu do tego ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSIONS 6E–89

wg wujka googla tak to tłumaczy:

ciśnienie paliwa wskazywane przez wskaźnik ciśnienia paliwa
powinno wynosić 333-376 kPa (48-55 psi)

3. Układ paliwowy, który nie może utrzymać stałego paliwa
ciśnienie ma wyciek w jednym lub więcej z następujących elementów
obszary:
? Zawór zwrotny pompy paliwa.

i to jest dla mnie trop... zawór jest w pompie,ale z ciezkiego dostepu może trzeba by zastosować filtr z takim zaworem? W mercedesie ml jest taki filtr.. np.

21. Stan ubogi może wynikać z ciśnienia paliwa
poniżej 333 kPa (48 psi). Chudy stan może
powoduje wygenerowanie kodu DTC P0131 lub DTC P0171.
Warunki jazdy związane z lean
warunki mogą obejmować trudny start (gdy
silnik jest zimny), wahania, słabe właściwości jezdne, brak
moc, wzrost i niewypał.


i jeszcze to odnalazłem

https://easyautodiagnostics.com/isuzu/3 ... uel-pump-1

3,3-3,8 bara wychodzi kurde dużo :)
a nie ma w podłodze pod wykładziną dekla dostępowego do pompy paliwa ?
filtrowi to też by się trza było przyjrzeć bo mimo ,że na benie się jeżdzi sporadycznie to przemiał pompa robi cały czas ,a że mieli cały czas na rezerwie to lekko nie ma .... ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 01 lut 2019, 08:55

mcgiver napisał(a):
pawel126 napisał(a):Chyba się dokopałem w manualu do tego ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSIONS 6E–89


a nie ma w podłodze pod wykładziną dekla dostępowego do pompy paliwa ?
filtrowi to też by się trza było przyjrzeć bo mimo ,że na benie się jeżdzi sporadycznie to przemiał pompa robi cały czas ,a że mieli cały czas na rezerwie to lekko nie ma .... ;)


No ja nie zauważyłem dostępu a do tego przełożyłem butle na prawą stronę wiec i tak dupa. Od dołu to masakra więc popatrzyłem kiedyś i odpuściłem. Martwi mnie tylko jej zgon w podróży bo niestety na lpg nie mam opcji odpalania. :cry:
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 01 lut 2019, 09:39

nie ma dekla trzeba sciągnąc zbiornik, do tego trzeba uważac odkręcając szpilki pompy lubią się pourywać
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Quentil » 01 lut 2019, 18:42

Filtr paliwa pod ramą zmienia się w 30s, ewentualnie w 2 min gdy się nie chce ochlapać. Oprócz tego dodatkowy filtr wstępny ma sama pompa (wymienny lecz nie każdy zamiennik pompy go ma w zestawie). Syfu w baku raczej bym się nie spodziewał.
Podczas demontażu zbiornika uważać na metalowe przewody z kosza pompy (często podrdzewiałe i można je złamać) i szybkozlączki na nich (czasem ciężko je zdemontować).
Ciśnienie paliwa najłatwiej zmierzyć na listwie pod maską przez fabryczny zaworek, zaś wydatek ściągając przewód z filtra.
Pompa ma wbudowany i niewymienny zaworek zwrotny, najłatwiej i najtaniej powinno być dołożyć zewnętrzny na przewodzie.

A moje obecne doświadczenie mówi mi, że im zimniej tym Montek lepiej odpala. A odpalanie na lpg oprócz opcji w sterowniku zależy przede wszystkim od jakości montażu instalki - żeby ktoś się nie przeliczył na wyjeździe :)21

A manual jest do 3.5, więc jest szansa, że do 3.2 wartości mogą być ciut niższe.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości