szarpiący 3,2

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 30 gru 2014, 11:30

Te w zestawach np. ajusa? Moje stare były jak plastikowe...

Apropo ruszania bez gazu bo wyżej przeczytałem to da się czy nie? Bo co by nie mówić o 3.1 d to tam rzadko/nigdy nie gasł przy ruszaniu a benzyna to czasem aż młody się śmieje....
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez FFK » 30 gru 2014, 11:35

U mnie na Pb bez wciskania pedału gazu, na biegu jałowym bez problemu ruszał. Tak samo na LPG (mam instalację II gen.).
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 30 gru 2014, 11:43

Nie kumam :? Ruszam z 1 a nie z jałowego ;)
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez FFK » 30 gru 2014, 12:30

Bieg jałowy silnika jest to praca silnika utrzymywanego w ruchu bez oddawania mocy na zewnątrz. Podczas biegu jałowego doprowadzana do silnika energia zużywana jest na pokonywanie własnych oporów ruchu silnika (głównie opory tarcia oraz napęd urządzeń pomocniczych: wentylatora prądnicy, pompy wody itp.).
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 30 gru 2014, 13:14

Ok sory, chyba jednak ja przyspałem :D = nie przeczytalem ze zrozumieniem.
Ja musze przekroczyć 1tys. obr zeby nie zgasl a ze gaz jest czuly to ruszam z ok 1200 .
Pytam bo szukam tez argumentu do wymiany przewodów WN które sa oryginalne z 97r. i nie maja przebić poki co 8-)
Silnik jak jest cieply to minimalnie drży na wolnych(czuc na galce biegow) a ze to silnik V- ka to troche mi sie nie podoba...
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez FFK » 30 gru 2014, 16:41

U mnie jest podobnie, wypada zapłon co jakiś czas, jest to nieregularne i cholera wie co i jak. Wymieniony czujnik położenia wału i bez zmian. Teraz jeszcze sprawdzenie sondy lambda, oraz potencjometr przepustnicy. Następnie znowu przeryje cały układ zapłonowy, a jak to nie pomoże to dzwonię do wróżbity Macieja. może on coś podpowie :)
Obrazek
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 23 sty 2015, 12:29

No i wymiana przewodów pomogła... nie ma czkawki po ruszeniu i jakoś tak lepiej idzie i warczy 8-)
W poniedziałek + laweta wiec zobaczymy czy w 20 LPG się zmieści. :D
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez GAŁA » 13 lut 2015, 15:49

Tym razem już się udało, stara zasada że najpierw trzeba sprawdzić najprostsze możliwości jednak działa. Mechanik jak mi kiedyś robił wysprzęglik to odłączył wtyczkę od sondy lambda a potem ją źle podłączył i stąd problemy. Jak wreszcie wlazłem pod czołg żeby zobaczyć jaką mam sondę to sprawa się wyjaśniła. Plus taki że po wymianie czujnika położenia przepustnicy i przewodów podciśnienia czołg chodzi dużo lepiej niż przed awarią. Dziękuje wszystkim forumowiczom za pomoc.
czołg 3.2V6 zagazowany 1995 Warszawa
GAŁA
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 paź 2012, 22:39

Re: szarpiący 3,2

Postprzez GAŁA » 22 kwi 2015, 21:16

niestety życie to nie jest bajka, i dla odmiany poza szarpaniem jeszcze pojawiła się nierówna praca - jakby nie chodził na wszystkich garach. Kable i świece założone nowe. Wymrygałem błąd 21 - "czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zamknięte styki biegu jałowego, czujnik biegu jałowego i pełnego obciążenia" tyle instrukcja na ten temat. Ma ktoś może jakiś pomysł - czujnik położenia przepustnicy zmieniałem 2 miesiące temu.
czołg 3.2V6 zagazowany 1995 Warszawa
GAŁA
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 paź 2012, 22:39

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 23 kwi 2015, 10:34

ja mam ostatnio jeszcze do tego dawke z kosmosu :)21
ogólnie teraz jak prześledziłem wszytko to cuda zaczęły się pozmianie sondy lambda na zamiennik (nie wiem czy to może mieć znaczenie) ale spróbuje jeszcze tego, bo ostatnio wymieniłem wszytkie czujniki oprócz sondy lambda i czujnika temperatury powietrza w dolocie :evil: :roll:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 23 kwi 2015, 12:19

A jak ewentualnie "wybłyskać " błedy jesli mam złącze obd?
W materiałach jest tylko instrukcja do 3 pinowych i ew. do 3.0
Interfejs delphi mieli, ale nie łączy się.

kody chyba mam: http://www.troublecodes.net/isuzu/iszucel.shtml

a raczej to http://vocasupport.com/wp-content/uploa ... -Codes.pdf
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Quentil » 23 kwi 2015, 15:29

Próbowałem rozeznać temat u siebie, ale nie do końca mi wyszło :?
Po połączeniu pinu 12 z 4 lub 5 powinna migać kontrolka ABS (błędy absu),
Po połączeniu pinu 9 z 13 kontrolka poduszek ( błędy poduszek),
Pin 4 z 8 ToD jeśli mamy,
No i 4 z 6 (tych pewien nie jestem) powinien migać CHECK i pokazywać błędy silnika.
Dwie pierwsze kombinacje u mnie działają (98r. po lifcie), ToDa nie mam, więc nie mogłem sprawdzić, no i ten nieszczęsny silnik u mnie próbowałem różnych kombinacji i nie chce banglać(może mam kabelek przerwany czy coś) :cry:
Prawdopodobnie te kombinacje powinny działać też w przedlifcie (oprócz ToDa).
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pawel126 » 05 maja 2015, 08:36

Tak z ludzkiej ciekawości sprawdziłem i błyska 1 po chwili 2 i tak się powtarza. Tzn. błąd 12 czy układ ok? Nie ma kodu 12 w spisie.
Kontrolka po odpaleniu gaśnie.
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 05 maja 2015, 09:35

jest OK ;) :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Quentil » 05 maja 2015, 12:39

Kod 12 to nie błąd, zawsze się pojawia i jeśli tylko on się powtarza to jest OK. Zaś amerykańce dorabiają ideologie, że oznacza to kluczyk w pozycji zapłonu, a w polifcie rozpoczęcie procedury diagnostycznej, ale oni muszą mieć wszystko uzasadnione :lol:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 05 maja 2015, 12:46

1,2 to kod rozpoczęcia i zakończenia procesu odczytu błędów
tak jest napisane w manualu ;) więc będzie pojawiał się zawsze ;)

tak przy okazji nasze komputry w autach są ogólnie tak ubogie że wykrywają fakt jak już coś nie działa, a nie jak działa niepoprawnie :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Quentil » 05 maja 2015, 13:34

Wiem wiem ;) A ecu nie jest aż tak ubogie w funkcje, bo w 3.5 potrafi wykryć słabej jakości lub stare paliwo i wtedy wszystko działa ale niepoprawnie i CHECK wesoło świeci... taki wyjątek potwierdzający regułę :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: szarpiący 3,2

Postprzez FFK » 05 maja 2015, 17:37

To w 3.2 aby wybłyskać błędy, to które piny muszę zmostkować?
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Quentil » 05 maja 2015, 18:30

U Ciebie w 93r. raczej nie będzie złącza OBD, za to mogą być dwa rozwiązania albo kabelki w pobliżu siebie zakończone pasującymi szybkozłączkami albo jedna wtyczka 3 pinowa tu chyba trzeba połączyć skrajne piny. Nie pamiętam dokładnie jak to ma wyglądać - musisz poszukać tych rzeczy co napisałem ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 05 maja 2015, 20:16

w starym 3.2 masz dokłądnie to samo co w 2.6 więc idziesz na stronę główną, potem masz pliki do pobrania i szukasz "kody usterek 4ZE1/6VD1"
i masz
http://trooper4x4.pl/pliki/Kody_usterek ... 1_6VD1.pdf
voila :)21
prościej się nie da :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez Quentil » 06 maja 2015, 00:03

To dobrze pamiętałem 8-)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: szarpiący 3,2

Postprzez FFK » 21 cze 2015, 10:47

U mnie już nie szarpie (na Pb i LPG) i nie strzela (na LPG)....spalanie 66l LPG/100km.... :(
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 21 cze 2015, 23:19

przy takim spalaniu ewidentnie sonda ;)
pytanie czy tylko ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: szarpiący 3,2

Postprzez FFK » 21 cze 2015, 23:42

Teraz to trzeba jakoś ogarnąć do Frączek... :roll:
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: szarpiący 3,2

Postprzez pocieszny » 22 cze 2015, 09:31

jeśli kupisz dobrą sondę to sama wymiana nie nastręcza problemów... no można gwint urwać w wydechu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości