Strona 5 z 9

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 08 kwi 2016, 10:29
przez pawel126
No cóż, czujnik temp. płynu wymieniony, ale szału nie ma z odpalaniem. :? Może odrobinę szybciej.
Poczekam na 20st na zewnątrz i zobaczę czy ma to związek z temp.

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 20 lut 2017, 09:58
przez pawel126
Coś mnie zmobilizowało do wymiany map sensora i problem odpalania rozwiązany. :)2 Pali od strzała.
Widać nie domagał ze starości. Poza odpalaniem większej różnicy nie poczułem.
Zainwestuje jeszcze w potencjometr :D

Macie namiar na nowe cewki bo tez bym dał nowe ale nie widzę nigdzie dostępnych.

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 20 lut 2017, 17:06
przez 8P8C

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 21 lut 2017, 00:15
przez pocieszny
małą rada kup oryginały za coś koło80 pLN (poloneza)

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 21 lut 2017, 11:36
przez pawel126
no te od poloneza widzialem, ale dzieki :)2

Potencjometr był uszkodzony jazda stała się przyjemniejsza...

Faktycznie ten check zadziała tylko jak przerwa się kable :D

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 22 lut 2017, 11:08
przez pawel126
co za dziad... działa nie działa. Po założeniu radość, na drugi dzień też ale tylko rano.
Odpalam po robocie 1500obr i zapalił się check. Po jakimś czasie ok. Dziś rano check, po 5 odpaleniu gdzieś na mieście ok nie zapaliła się obroty poniżej 1000.

Wybłyskałem 12 albo 21 bo takiego 12 brak...
co odpowiada :

21 TP sensor circuit low voltage
P0123 21 TP sensor circuit high voltage A A
P0131 HO2S circuit low voltage bank 1 sensor A A
P0132 HO2S circuit high voltage bank 1 sensor A A
P0134 HO2S circuit insufficient activity bank 1 sensor A A
P0151 HO2S circuit low voltage bank 2 sensor X X
P0152 HO2S clrcuit high voltage bank 2 sensor X X
P0171 Fuel trim system lean bank 1 B B
P0172 Fuel trim svstem rich bank 1 B B
P0174 Fuel trim system lean bank 2 K X
P0175 Fuel trim system rich bank 2 X X
P0201 Injector 1 control circuit A A
P0202 Injector 2 control circuit A A
P0203 Injector 3 control circuit A A
P0204 Injector 4 control circuit A A
P0205 Injector 5 control circuit A A
P0206 Injector 6 control circuit A A
P0218 T over temp

Kupiłem jakiś tani na próbę, ale lepszych brak dostępności przynajmniej w carsie...

Dodam że nie jest idealnie przy ruszaniu. Coś ewidentnie z zapłonem bo czasami strzeli delikatnie na gazie w kolektor przy ruszaniu.
Na obrotach pow. 1500 to raczej jest ok ładnie ciagnie i nic nie dławi.
Na bezynie nie wyczuwam tego, ale wiadomo na gazie jest bardziej czuły na jakieś usterki.

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 17 paź 2017, 10:47
przez mcgiver
nie mogę znależć tematu z rezystancją czujników :roll: .
mam ostatnio dziwny problem.
od kilku miesiecy ciezko palił , tzn trzeba było kilka sekund krecić żeby zaskoczył , pozatym było ok, wiec nie grzebałem nic.
Od ponad tygodnia , doszło jeszcze nierówna praca, tak jakby któryś cylninder kulał.
dwie świece miałem zalane w komorach olejem i po wyczyszczeniu nie wiele to dało.
Co ciekawe ; po odpieciu akumulatora na kilka minut obroty sie bardzo szybko stabilizują, ale po przegazówce stabilizują się o wiele dłużej.
Niemogę znależć tematu z rezystancją czujnika temperatury między grodzią ,a kolektorem. Podejrzewam również MAP. z czegoś podobno pasują ale już teraz nie kojarzę.
Na benzynie silnik kuleje , ale nie jest to takie dokuczliwe , ale na gazie nie idzie ustawić map paliwa , bo cały czas się wszystko rozjeżdża.
Ostatnio już nawet kangura załapał kilka razy.
to na bank wina któregoś czujnika.
nie mam czasu ostatnio na grzebanie ,ale już nie idzie jeżdzić :)3

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 17 paź 2017, 12:35
przez pawel126
chyba tu było http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1401

U mnie kibel na LPG, nie mam gdzie pojechać z Prinsem i czekam na termin u gazownika na wymianę tego na coś mniej egzotycznego. :)3
Chyba go zalewa gazem bo ruszanie to masakra, czasem nawet strzeli.
Na benzynie super :)2

Re: szarpiący 3,2 check engine

PostNapisane: 17 paź 2017, 14:17
przez mcgiver
nie ,nie o ten temat mi chodziło, dalej szukam.
zapomniałem jeszcze dodać że zaczęło mi ostatnio palić check engine co nigdy wcześniej się nie zdarzało :roll: , nie liczac pzypadku gdy chciałem wyjeżdzić do końca butle gazową i na minimalnym ciśnieniu sie ledwo toczył; wtedy to pewnie lambda powodowała checka bo było zaubogo , natomiast teraz niewiem o co biega :evil: .

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 17 paź 2017, 15:24
przez pawel126
No to "wybłyskaj" kody..

viewtopic.php?f=4&t=6098&start=25

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 17 paź 2017, 15:44
przez mcgiver
u mnie jest obd2 i kodów błyskowych już brak

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 17 paź 2017, 16:02
przez pawel126
co ty gadasz tez mam przecież obd2..
wrzuć to w wyszukiwarkę bo mam pdf sciagnietego...

8-jackaroo-4jx1-mil-codes

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 17 paź 2017, 16:17
przez mcgiver
pawel126 napisał(a):co ty gadasz tez mam przecież obd2..
wrzuć to w wyszukiwarkę bo mam pdf sciagnietego...

8-jackaroo-4jx1-mil-codes

pedefa znalazłem.
Ja już kiedyś szukałem tych kabli i wtyczki pod kokpitem ale nie ma.
Niewiem od którego roku, ale z tego co mi wiadomo to w 97roku już nie ma tego systemu.
chyba że się mylę :roll: , ale nigdy nie potrzebowałem tego na tyle żeby się upewnić na 100% ;)

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 19 paź 2017, 20:24
przez mcgiver
ktoś potwierdzi to co mi się wydaje ; czyli brak systemu migania w końcówce 97roku? dzis znów był kangur :roll:

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 19 paź 2017, 20:42
przez 8P8C
W 97 masz gniazdo obd2 po lewej pod kokpitem... wisi na kablach
za godzinkę fotka :P

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 19 paź 2017, 20:46
przez mcgiver
8P8C napisał(a):W 97 masz gniazdo obd2 po lewej pod kokpitem... wisi na kablach
za godzinkę fotka :P

ja wiem gdzie jest obd2 ale nie mam do tego interfejsu ani softu, bo dwa lata temu jak szukałem to nic pewnego nie mogłem znaleźć za jakieś normalne pieniądze.
chyba że jest coś nowego na rynku ?
próbowałem opcon bluetouch i inne apki na androida i gówno

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 19 paź 2017, 20:52
przez 8P8C
Niestety tylko oryginalny TECH 1 lub TECH2..:(

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 19 paź 2017, 20:55
przez mcgiver
czyli nic się nie zmieniło :)3

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 20 paź 2017, 07:59
przez pawel126
a spinaczem co wybłyskałeś? ?

How to read the Jackaroo fault codes? Firstly find the
OBD interface socket. Then with the ignition off, link
terminals 4 and 6 of the socket using a small piece of wire
- a paper clip is ideal. Next step is to turn on the ignition
(but don't start the engine) and note the number of flashes
that the Check Engine light makes. The light will flash in a cadence to indicate the number
of the code(s)

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 20 paź 2017, 09:44
przez mcgiver
pawel126 napisał(a):a spinaczem co wybłyskałeś? ?

How to read the Jackaroo fault codes? Firstly find the
OBD interface socket. Then with the ignition off, link
terminals 4 and 6 of the socket using a small piece of wire
- a paper clip is ideal. Next step is to turn on the ignition
(but don't start the engine) and note the number of flashes
that the Check Engine light makes. The light will flash in a cadence to indicate the number
of the code(s)


dzięki :)2 , ten system jednak działa .
nakręciłem filmik ; niewiem czy to ważne ale pierwszy odczyt mi sie nie nagrał bo bateria mi siadła.
niewiem jak to interpretować więc pod spodem link z drugiego filmiku.
https://photos.app.goo.gl/ve1SGwW9ccxBtNM43

nie wiem czy jest różnica ale tu odczyt po kilku minutach pracy zimnego silnika
https://photos.app.goo.gl/7oPrUusO7B6bikZS2

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 20 paź 2017, 10:27
przez freefly
mcgiver napisał(a):
pawel126 napisał(a):a spinaczem co wybłyskałeś? ?

How to read the Jackaroo fault codes? Firstly find the
OBD interface socket. Then with the ignition off, link
terminals 4 and 6 of the socket using a small piece of wire
- a paper clip is ideal. Next step is to turn on the ignition
(but don't start the engine) and note the number of flashes
that the Check Engine light makes. The light will flash in a cadence to indicate the number
of the code(s)


dzięki :)2 , ten system jednak działa .
nakręciłem filmik ; niewiem czy to ważne ale pierwszy odczyt mi sie nie nagrał bo bateria mi siadła.
niewiem jak to interpretować więc pod spodem link z drugiego filmiku.
https://photos.app.goo.gl/ve1SGwW9ccxBtNM43

nie wiem czy jest różnica ale tu odczyt po kilku minutach pracy zimnego silnika
https://photos.app.goo.gl/7oPrUusO7B6bikZS2


Kod 12. Oznacza on stan normalny bez błędów.
W przypadku zarejestrowania błędu przez ECU, kontrolka Check świeci się na stałe, do czasu skasowania błędu.

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 21 paź 2017, 21:28
przez pocieszny
kod 12 oznacza początek i koniec błędów, to że pomiędzy nie ma nic oznacza że jest OK ;)
co do błędów, nie koniecznie kontrolka musi się świecić cały czas, przy błędach lambdy zaświeci się tylko kiedy odczyt wyjdzie poza zakres czujnika, a kod dalej może być do wybłyskanie (ja tak miałem kilka razy), ogólnie komp do 3.2 to bardziej kalkulator więc nie oczekuj jakiegoś dobrego serwisu przez złącze :)21 to nie VW ani BMW czy tam inne afdi, to kalkulator do przeliczania długości wtrysku tyle ;)

teraz zadam Ci trudne pytanie, kiedy robiłeś z kablami WN, możliwe że jest taka sytuacja (ja tak miałem, poranną żabkę i strzelanie w dolot nawet) słabe kable WN, niskie ciśnienie na pompie paliwa, rozjeżdżała się mapa wtrysku i auto skakało jak szalone albo waliło w dolot lub też miało "mis fire" :)21 wot taka technika :)21

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 21 paź 2017, 22:05
przez freefly
Kod 12 oznacza, Normal condition. Żaden początek i koniec.

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 21 paź 2017, 23:14
przez mcgiver
kupiłem czołga w lutym 2015, (przejechałem 38tyś km od kupna auta)
coś mi tam się chrzaniło ale po rekonstrukcji instalki gazowej , pużniej wymianie rozrządu przeskoczonego o dwa zęby itd, w miarę szybko silnik doszedł do formy więc nie szukałem "dziury w całym", a po drodze ktoś mi wrzucił że w tym roczniku błyskoteka nie działa i w związku z brakiem problemów temat olałem.
dobrze sie stało ostatnio bo dowiedziałem się że jednak nawet przy obd2 system funkcjonuje, i brak błędów zmusił mnie do przeanalizowania ostatnich działań przy aucie.
ostatnio już mi zaczeły ręce opadać bo jebało sie wszystko :lol:
niemniej jednak usterki z ostatnich miesięcy potwierdzają niezajebliwośc tej japońskiej konstrukcji , bo samochód bez problemu robi 500km na urwanej tylnej osce i drugie 500km robi na 5 cylindrach :)2
zwieńczeniem tematu jest to ,że silnik już działa bez problemów i chyba muszę wziąść urlop bo jako mechanik dałem dupy jak młody :roll:., ale zajarzyłem ocb i silnik znów robi to co ma robić ,

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 24 paź 2017, 14:14
przez mcgiver
dziś mi znów na dwupasie zaczeło zmulać i zaswiecił się na dłuższą chwile check engine
po kilkunastu sekundach kontrolka zgasła
po przyjechaniu do domu wybłyskałem coś , wydaje mi sie że kod 44 ale niewiem czy dobrze interpretuję bo to się powtarza kilka razy między kodem 12
pod spodem filmik z migania
https://photos.app.goo.gl/LX9CcU6RwThimJgD2
wg tabeli błędów
44- O2S Lean , Fuel Metering{9}

O2 sugeruje lambdę , ale napewno ?
Ten drugi błąd nie dotyczy tego modelu.

co to oznacza?