Strona 7 z 9

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 05 mar 2018, 16:32
przez pawel126
Jak widać nie miałem czasu zajrzeć do swojego auta od listopada aż do minionego wekendu. :D
Postanowiłem pogrzebać co nieco bo wkur... to szarpanie. Podmieniłem kilka czujników no i nic. Znalazłem jakieś mało używane przewody zapłonowe które kiedyś kupiłem tu na forum i niechętnie je założyłem. Po wymianie bajeczka :)2 . Ręce opadają bo te używane miałem na chwilkę, na próbę i zaraz zamówiłem nowe które właśnie jak się okazało wytrzymały z 1,5 r. :evil:

Podsumowując co kupić DOBREGO? Albo możne da się założyć cewki na każdą świecę np od 3.5? Tylko jak to podłączyć ;)

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 05 mar 2018, 16:53
przez 8P8C
Witam...

Cewek od 3,5 nie podłączysz...:( zupełnie inne sterowanie

Jeżdżę od paru lat na Janmorach. podobno są średniej jakości , ale ja nie narzekam :)
Na gwiazdkę sprawiłem Montkowi takie:

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 05 mar 2018, 19:38
przez pocieszny
http://www.janmor.pl/
chyba najlepiej pasujące kable do 3,2V6 poza oryginałami, boshe ngk itp to se do odkurzacza można założyć bo same spadają :)3 :)3
częstą przyczyną szarpania silnika w 3,2 jest też olej który zbiera się w gniazdach świec

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 06 mar 2018, 08:57
przez pawel126
Delikatnie olej był na 2 fajkach, pewnie będzie trzeba znowu dekle zdjąć. Trudno, raz na 2 lata trzeba coś zrobić. ;)

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 06 mar 2018, 10:04
przez mcgiver
pawel126 napisał(a):Delikatnie olej był na 2 fajkach, pewnie będzie trzeba znowu dekle zdjąć. Trudno, raz na 2 lata trzeba coś zrobić. ;)

delikatnie jak jest olej to nic nie szkodzi , gorzej jak już wszystko pływa w tym oleju wtedy może szkodzic na iskrę.
z moich obserwacji przy remoncie silnika uszczelki na górze tulei swiec mogły by być dociśnięte mocniej do dekla zaworowego niż są .
nie wiem czy Wy to zakładacie na silikonie ale ja mam taki zamiar. albo wytoczę 2-3mm przedłużki tulei żeby bardziej dociskały uszczelki do dekli .
druga sprawa o której pisalem w temacie o remoncie olej może się również przedostawać dołem tulei , ja wyjołem wszystkie (są zdjęcia, 3 post od dołu na 5 stronie) bo okazały się być na tyle luźne że się dało je wyjąć małą żabką i wkleiłem je na silikonie wbijając je spowrotem zwracając uwagę żeby doszły do kołnierza ograniczającego nad gniazdem świecy.

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 18 kwi 2018, 15:28
przez Morti
Odnosnie kabli, przerabialem rozne i wkoncu posluchalem doswiadczonego mechanika.

Kupilem kabel miedziany beru z metra w IC, i zarobiłem na nim stare fajki, troche zajec ZPT sie przypomnialo.

Efekt ... koniec walki z szarpaniem. Kabla z metra kupilem 5MB zeby nie braklo, kosztowalo mnie to okolo 40 zl chyba po rabatach.

Miedz ma ta przewage nad wloknem ze nie peknie od szarpniecia przy sciaganiu fajek ze swiec :]

Uprzedzajac pytania nie ma problemow z przebiciami na radio itp ... Swiece w maszych Troopkach/Montkach sa odklucone wiec problem specjalnych fajek z opornikami odpada ;)

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 20 kwi 2018, 15:45
przez pawel126
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... onowy.html

taki o? Muszę coś pomyśleć bo mój czasem kopnie lekko...

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 20 kwi 2018, 19:00
przez pocieszny
jak ktoś nie chce zarabiać własnych to w http://www.janmor.pl/ można zamówić też miedziane ;) :)2
do tej pory zawsze brałem takie w silikonie do motorówek, może teraz się skusze na miedziane :lol: :)21

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 25 sty 2019, 01:10
przez mcgiver
Panowie pytanie do właścicieli 3.2 ;
jak Wam sprzęty odpalają ?
mój bez względu jaka jest temperatura zawsze kilka obrotów musi zrobić i o ile nie przeszkadzało mi to jak miałem silnik w stanie agonalnym złopiącym ponad 3litry oleju na 1000km , to zaczyna mnie to irytować w silniku po remoncie któremu olej nie smakuje :roll: .
Aku mam roczne więc kręci super , ale czym niższa temperatura tym dłużej trzeba kręcić.
nie wiem czy mam się brać za układ paliwowy bo może pompa słaba , czy świece :)3 ? przy moich starych beemowskich r6 to kwestia 2-3 sekund po kilku tygodniach stania , a te v6 to jak nie pokręcisz 3-5 sek za każdym razem to nie łapie :)3 :evil:

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 25 sty 2019, 14:38
przez Silvestr
Ja na rocznym akumulatorze nie kręciłem dłużej niż 2 sek. Nawet jak poszła mi uszczelka pod głowicą to odpala podobnie...

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 25 sty 2019, 18:19
przez pocieszny
max 2 sekundy nawet przy -25
jak jest cieplej to 2-3 obroty

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 26 sty 2019, 13:38
przez mcgiver
jakie świece macie ? jakieś wydziwiane czy dobierane z katalogu ? ja wymieniałem przy remoncie na nowe ngk dobierane z katalogu po 10zł szt

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 27 sty 2019, 09:22
przez pocieszny
najtańsze :)21
NGK coś 8 czy 9 pln

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 28 sty 2019, 11:32
przez Silvestr
pocieszny napisał(a):max 2 sekundy nawet przy -25
jak jest cieplej to 2-3 obroty

-25?
Ostatnio taką temperaturę widziałem chyba z 10 lat temu :)21
A poważnie - po długim staniu kilka razy więcej musiał zakręcić, ale jak jeżdżę codzień lub co 2 dni to pali naprawdę od strzała. Temperatury u mnie spadały do max -11.

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 28 sty 2019, 11:33
przez Silvestr
mcgiver napisał(a):jakie świece macie ? jakieś wydziwiane czy dobierane z katalogu ? ja wymieniałem przy remoncie na nowe ngk dobierane z katalogu po 10zł szt

Ja też mam dobrane z katalogu NGK, kable też w miarę nowe NGK.

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 28 sty 2019, 12:58
przez pocieszny
w tym roku były u mnie 3 razy, rok temi -30 też ze 2 razy, a 2 lata temu było -42 i na chyżniance zamarzło mi sprzęgło :)21
u nas zima to zima a nie jakieś popierdułki :)21
zawsze się śmieje, że jak w Wawie albo w KRK spadnie 15cm śniegu to wręcz jest klęska żywiołowa, a jak u nas śnieg pod strzechę podchodzi, to mówią że dobre warunki narciarskie... by ich mać :)21 :twisted:
co do kabli przerobiłem różne i NGK i Boscha i jakieś bluprinty czy inne 555 i najlepiej na silniku leżą nasze Janmory (do tego są chyba najtańsze)

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 29 sty 2019, 11:49
przez pawel126
Mój tez kręci wg mnie za długo. Ale tak ma od zawsze i zauważyłem że lepiej jak pokręcę 2 sek przerwa i za drugim razem od pół obrotu pali. Miałem sprawdzić ciśnienie w listwie, ale nie mam czasu. :(
A sprawdzałeś jak zapala na LPG bo ja nie mam tej opcji w prinsie i nie mogę porównać. To by dało odpowiedz czy wina w układzie paliwa....

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 30 sty 2019, 13:11
przez mcgiver
pawel126 napisał(a):Mój tez kręci wg mnie za długo. Ale tak ma od zawsze i zauważyłem że lepiej jak pokręcę 2 sek przerwa i za drugim razem od pół obrotu pali. Miałem sprawdzić ciśnienie w listwie, ale nie mam czasu. :(
A sprawdzałeś jak zapala na LPG bo ja nie mam tej opcji w prinsie i nie mogę porównać. To by dało odpowiedz czy wina w układzie paliwa....

zapomniałem o tej opcji a w moim stagu to jest :)2 .
dziś przy -3 zapalił z półobrotu :)2 , tak że potwierdziło to moje przypuszczenia że trzeba się przyjrzeć ciśnieniowi na listwie , bo akurat wtryski wszystkie przy remoncie sprawdzałem i w zakresie 2,9-3,5bara rozpylają bardzo ładnie.
tak w temacie to kojarzy ktoś jakie ciśnienie zapewnia seryjny regulator na listwie?

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 31 sty 2019, 14:07
przez pawel126
Chyba się dokopałem w manualu do tego ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSIONS 6E–89

wg wujka googla tak to tłumaczy:

ciśnienie paliwa wskazywane przez wskaźnik ciśnienia paliwa
powinno wynosić 333-376 kPa (48-55 psi)

3. Układ paliwowy, który nie może utrzymać stałego paliwa
ciśnienie ma wyciek w jednym lub więcej z następujących elementów
obszary:
? Zawór zwrotny pompy paliwa.

i to jest dla mnie trop... zawór jest w pompie,ale z ciezkiego dostepu może trzeba by zastosować filtr z takim zaworem? W mercedesie ml jest taki filtr.. np.

21. Stan ubogi może wynikać z ciśnienia paliwa
poniżej 333 kPa (48 psi). Chudy stan może
powoduje wygenerowanie kodu DTC P0131 lub DTC P0171.
Warunki jazdy związane z lean
warunki mogą obejmować trudny start (gdy
silnik jest zimny), wahania, słabe właściwości jezdne, brak
moc, wzrost i niewypał.


i jeszcze to odnalazłem

https://easyautodiagnostics.com/isuzu/3 ... uel-pump-1

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 31 sty 2019, 16:09
przez pocieszny
se koledzy zmierzą ciśnienie pompy paliwa, bo czasem jest za małe i szarpie
ja dochodziłem do tego pół roku, wszytko sprawdziłem i wymieniłem, pompa podawała, więc nikt nie wpadł że podaje za mało, w ostatnim rzucie desperacji włożyłem jakiegoś chińczyka i jak ręką odjął ;) :)21

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 31 sty 2019, 23:42
przez mcgiver
to że podaje nie znaczy że jest dobrze. ciśnienie to ja juz podejrzewałem po remoncie jak podmieniłem silnik końcem maja ,ale niestety są ważniejsze w życiu sprawy niż leżenie pod czołgiem ;)
pewnie przez następne pół roku nie zmierzę bo przecież odpala i jezdzi, a w zasadzie to nawet zapomniałem już gdzie jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju :lol:

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 01 lut 2019, 03:05
przez mcgiver
pawel126 napisał(a):Chyba się dokopałem w manualu do tego ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSIONS 6E–89

wg wujka googla tak to tłumaczy:

ciśnienie paliwa wskazywane przez wskaźnik ciśnienia paliwa
powinno wynosić 333-376 kPa (48-55 psi)

3. Układ paliwowy, który nie może utrzymać stałego paliwa
ciśnienie ma wyciek w jednym lub więcej z następujących elementów
obszary:
? Zawór zwrotny pompy paliwa.

i to jest dla mnie trop... zawór jest w pompie,ale z ciezkiego dostepu może trzeba by zastosować filtr z takim zaworem? W mercedesie ml jest taki filtr.. np.

21. Stan ubogi może wynikać z ciśnienia paliwa
poniżej 333 kPa (48 psi). Chudy stan może
powoduje wygenerowanie kodu DTC P0131 lub DTC P0171.
Warunki jazdy związane z lean
warunki mogą obejmować trudny start (gdy
silnik jest zimny), wahania, słabe właściwości jezdne, brak
moc, wzrost i niewypał.


i jeszcze to odnalazłem

https://easyautodiagnostics.com/isuzu/3 ... uel-pump-1

3,3-3,8 bara wychodzi kurde dużo :)
a nie ma w podłodze pod wykładziną dekla dostępowego do pompy paliwa ?
filtrowi to też by się trza było przyjrzeć bo mimo ,że na benie się jeżdzi sporadycznie to przemiał pompa robi cały czas ,a że mieli cały czas na rezerwie to lekko nie ma .... ;)

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 01 lut 2019, 08:55
przez pawel126
mcgiver napisał(a):
pawel126 napisał(a):Chyba się dokopałem w manualu do tego ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSIONS 6E–89


a nie ma w podłodze pod wykładziną dekla dostępowego do pompy paliwa ?
filtrowi to też by się trza było przyjrzeć bo mimo ,że na benie się jeżdzi sporadycznie to przemiał pompa robi cały czas ,a że mieli cały czas na rezerwie to lekko nie ma .... ;)


No ja nie zauważyłem dostępu a do tego przełożyłem butle na prawą stronę wiec i tak dupa. Od dołu to masakra więc popatrzyłem kiedyś i odpuściłem. Martwi mnie tylko jej zgon w podróży bo niestety na lpg nie mam opcji odpalania. :cry:

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 01 lut 2019, 09:39
przez pocieszny
nie ma dekla trzeba sciągnąc zbiornik, do tego trzeba uważac odkręcając szpilki pompy lubią się pourywać

Re: szarpiący 3,2

PostNapisane: 01 lut 2019, 18:42
przez Quentil
Filtr paliwa pod ramą zmienia się w 30s, ewentualnie w 2 min gdy się nie chce ochlapać. Oprócz tego dodatkowy filtr wstępny ma sama pompa (wymienny lecz nie każdy zamiennik pompy go ma w zestawie). Syfu w baku raczej bym się nie spodziewał.
Podczas demontażu zbiornika uważać na metalowe przewody z kosza pompy (często podrdzewiałe i można je złamać) i szybkozlączki na nich (czasem ciężko je zdemontować).
Ciśnienie paliwa najłatwiej zmierzyć na listwie pod maską przez fabryczny zaworek, zaś wydatek ściągając przewód z filtra.
Pompa ma wbudowany i niewymienny zaworek zwrotny, najłatwiej i najtaniej powinno być dołożyć zewnętrzny na przewodzie.

A moje obecne doświadczenie mówi mi, że im zimniej tym Montek lepiej odpala. A odpalanie na lpg oprócz opcji w sterowniku zależy przede wszystkim od jakości montażu instalki - żeby ktoś się nie przeliczył na wyjeździe :)21

A manual jest do 3.5, więc jest szansa, że do 3.2 wartości mogą być ciut niższe.