Strona 1 z 1

Montek i przyczepy

PostNapisane: 11 sty 2010, 04:17
przez urwis1981
Nosze sie z zamiarem zakupu przyczepki kempingowej,najmniejszej jaka mozna kupic czyli NIEWIADÓW N-126 i polatania troche po europie i zastanawiam sie ile taki montek 3.1 moze wychleptac paliwka z czyms takim na haku.

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 11 sty 2010, 23:21
przez Wieża30
duuuuuuuuuuuużo

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 12 sty 2010, 15:41
przez Nahen/thor_
Jak będziesz dłuuugo jechał to wychłepta wszystko co bedzie miał w zbiorniku ;)

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 12 sty 2010, 18:26
przez urwis1981
Z tak szczegółowymi odpowiedziami mysle ze jak wezme ze soba wiecej niż mniej paliwa to powinno mi starczyc :D do gdzies tam :D :D :D

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 12 sty 2010, 18:46
przez gumirek
Zużycie paliwa podczas holowania przyczepy jest dużo bardziej zależne od stylu jazdy niż solo. Do 80-90 km/h może spali ok. 2 litry więcej, a z pustą trudno określić. Powyżej tej prędkości, ciągnie jak smok! Takie są moje osobiste obserwacje, ale z silnikiem benzynowym. Ściągam z Białej Podl. do Lublina po dwa metry drewna na opał i na razie koszt paliwa nie przekroczył wartości ładunku :D

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 12 sty 2010, 18:52
przez Nahen/thor_
Znaczy kup jak najdroższa przyczepę jest szansa, że będzie się opłacało ;)

A tak poważnie to do momentu kiedy sam tego ni sprawdzisz raczej nic się nie dowiesz. jedna sprawa to ile będzie palił sam z siebie, a druga jak się bedzie konkretna przyczepa turlała. Mialem przykłady z "życia" kiedy dwa samochody ciagnąć dwie różne ale tego samego typu przyczepy potrafiły palić różnie, ba ten sam samochód jadąc trase w jedną stronę z jedną przyczepą a wracająć z drugą miał całkiem inne spalanie ;)

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 12 sty 2010, 23:45
przez Mod.98 6,5X57
moze aerodynamika?

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 13 sty 2010, 00:00
przez gumirek
Nahen/thor_ napisał(a):ten sam samochód jadąc trase w jedną stronę z jedną przyczepą a wracająć z drugą miał całkiem inne spalanie

Pewnie w jedną stronę jechał w górę i pod wiatr, a z powrotem z pomocą sił natury :lol: Poza tym, w jedną z dwóch stron kierowca ma cięższą nogę, jak tam się nie chce jechać, a już chce się wracać, albo odwrotnie :P

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 13 sty 2010, 10:28
przez Nahen/thor_
Nie to była najzwyklejsza wakacyjna imprezka, dwa samochody osobowe i dwie przyczepy w jedną stronę tak a w drugą zamiana przyczep ;) różnice w spalaniu sięgające 2 litrów ;) ewidentnie jedna z przyczep coś "nie teges" była. Moze wiecej żarcia w niej zostało po wakacjach ;)

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 14 sty 2010, 18:22
przez dominik502
Zacznijmy od tego, że N-126 jest niewiele większa od samochodu, więc stawia mały opór. Waga N-126 jest śmieszna, więc auto nawet nie poczuje, że coś ma na garbie. Dla przykładu przejedź się z pustą lawetą, to będziesz wiedział ile więcej spali Montek

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 14 sty 2010, 23:22
przez Nahen/thor_
N126 nie stawia oporu??? Nie żartuj... :)21

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 15 sty 2010, 11:53
przez dominik502
W porównaniu do innych przyczep N-126 jest raczej małych gabarytów. N-126 waży pewnie w okolicach 400kg więc raczej nie jest to dużo.
Mój Lunar waży 1050kg, ma 2,20m szerokości, jakieś 2,40m wysokości i 5,50m długości. W porównaniu z nią N-126 to pikuś, tzn. Pan pikuś

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 19 paź 2010, 16:15
przez balthur
Moj Montek z przyczepą 1050kg o zdecydowanie większych rozmiarach niż Niewiadówka spala ok 11l/100km.
Najczęściej wychodzi równo 11,3 na długich trasach.

Re: Montek i przyczepy

PostNapisane: 22 paź 2010, 11:04
przez Pinio
Moje autko z silnikiem 2,8td ma dopinaną przyczepę 2 tonową o wysokości 2,7m i nigdy mi nie wziął więcej niż 12 litrów a mogę zejść z tą przyczepą nawet do 8,6 litra/100 km wszystko zależy od warunków jazdy.