Słabe Ogrzewanie [3.1]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez Quentil » 24 sty 2016, 23:40

Z tego co pamiętam to tylko w dieslu.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez pocieszny » 25 sty 2016, 10:04

w benzynie żadnych grzałek nie ma
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez mcgiver » 25 sty 2016, 10:10

skoro nie ma grzałek to jak poprawić ogrzewanie ?
jak można odszlamić ta nagrzewnicę ? jest jakaś chemia do tego?
visco słychać że napierdala przez większość czasu , w betach tak wyje tylko na gorącym silniku.
pozatym jak wcześniej pisałem w becie dłonią zatrzymam visco na zimnym a tu nie da rady nawet plastikową butelką
może to visco jest z innego silnika..?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez FFK » 25 sty 2016, 11:44

Na forum frotki kolega radenedez1 napisał na ten temat:
Bezpiecznym i bardzo skutecznym odkamieniaczem jest ocet spirytusowy zmieszany 50/50 z wrzącą wodą,tak na początek przepłukałem nagrzewnicę bez jej wyjmowania.Garnek z wodą i octem postawiłem na turystycznej kuchence gazowej aby ciągle było gorące( bardzo ważne) ,pompa od pralki za 10 zł z alledrogo ,wąż do nagrzewnicy i drugi powrót z powrotem do garnka i tak zostawić na pół godz.Kiedyś zastosowałem coś kupionego w sklepie moto i przeżarło nagrzewnicę i rurkę na wylot.Najpierw sprubował bym takie płukanie bo z wyciągnięciem nagrzewnicy jest sporo roboty.
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez pocieszny » 25 sty 2016, 11:58

pytanie zasadnicze, wieje bardzo słabo ciepłym powietrzem ale jak przełączysz na "zimne" to dmucha mocno??
czy też dmucha mocno ale letnim powietrzem??
jeśli nawiew na grzaniu jest słaby, to prawdopodobnie zasyfiona jest nagrzewnica z zewnątrz, wystraczy przedmuchać i wymyć, jeśli wieje mocno to może być zakamieniona (ale musiał byś używać wody kranowej do chłodnicy i auto też by się grzało bo chłodnica też byłą by zasyfiona), lub zapowietrzona
do czyszczenia nagrzewnicy trzeba ją wyjąć tak czy siak, inaczej się nie da, warto sprawdzić jeszcze sterowanie, i przeczyścić kanały z syfu (można się zdziwić ile tego się zbiera)
do odkamieniania można używać wielu rzeczy, tak jak z czajnikiem jak nie wiesz spytaj mamy/dziewczyny/żony (niepotrzebne skreślić), ocet, kwasek cytrynowy to takie lekkie (łagodne) odkamieniacze, tzreba temperatury żeby zadziałały dobrze, ale chyba jest to najlepszy sposób żeby mieć odkamienioną nagrzewnicę
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez freefly » 25 sty 2016, 12:06

Co trzeba lać i z jaką częstotliwością, żeby "zakakamienić" układ chłodzenia?
Wodę z kałuży?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez pawel126 » 25 sty 2016, 12:11

Visco ja nie próbowałem zatrzymać, ale u mnie działa przez kilkanaście sekund po odpaleniu reaktora i po chwili jest już cicho.
Ogrzewanie tak jak piszą koledzy daje radę. Na trasie miałem na 3/4 przy temp. zewnętrznej kolo -10.
W sobotę rano na Słowacji -20. Po odpaleniu chyba z 5km jechałem w rękawiczkach i czapce. Nawet na szybce od zegarów był szron.

Przy okazji wynik spalania z ferii: Żywiec-Budapeszt-Żywiec na jednym zbiorniku :D 17 l/100 LPG, w tym troszkę po stolicy,
a po równiejszym terenie Żywiec - Toruń (w tym nieszczęsna Łódź ;) 17.5l/100. Prędkość 90-120, autostrada 130 na tempomacie.
Ten "klocek" rozpędził się do 160, ale więcej to nie miałem odwagi. :?
Ogólnie autko :)2 Niestety nie użyłem łańcuchów ;) , ale 4x4 jak najbardziej było przydatne. :)2
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez FFK » 25 sty 2016, 13:12

freefly napisał(a):Co trzeba lać i z jaką częstotliwością, żeby "zakakamienić" układ chłodzenia?
Wodę z kałuży?

Tu byś się kolego zdziwił ile potrafi być kamienia, czy żelaza w wodzie. Chociaż coraz częściej mamy wodociągi modernizowane, normy coraz surowsze, ale i tak wystarczy podlewać wodą trawniki, tak aby leciała też na kostkę granitową i potrafi ona po pół roku zrobić się ruda. Najgorzej jak sie kupi anglika, tam w większości przypadków cała magistrala wodna jest zasyfiona.

pocieszny napisał(a):do odkamieniania można używać wielu rzeczy, tak jak z czajnikiem jak nie wiesz spytaj mamy/dziewczyny/żony (niepotrzebne skreślić), ocet, kwasek cytrynowy to takie lekkie (łagodne) odkamieniacze, tzreba temperatury żeby zadziałały dobrze, ale chyba jest to najlepszy sposób żeby mieć odkamienioną nagrzewnicę


Czyli mogę sobie odkamienić i oczyścić cały układ za pomocą tych proszków co się sypie np. czajników, pralek, zmywarek? Na forum frotki ostrzegają przez eksperymentami np. z "Kretem" :) i innymi środkami, które mogą zareagować z aluminium.
Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(

Obecnie w poszukiwaniu monterey/trooper :)
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 725
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez pocieszny » 25 sty 2016, 13:19

agresywne rzeczy to pomyłka, łągodne domowe sposoby jak najbardziej
ale pamiętaj że w układzie chłodzenia masz też gumę i ta niekoniecznie dobrze znosi traktowanie jakimikolwiek odkamieniaczami, tak że jak chcesz odkamieniać to wyjmij element z układu i odkamieniaj osobno i powoli
jeśli w ogóle taka potrzeba jest, jak auto się nie grzeje a ma oryginalną chłodnicę to mała szansa na kamień gdzie indziej
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez Quentil » 25 sty 2016, 17:11

Dobry odkamieniacz to najtańszy ocet, nawet mocno rozcieńczony też dobrze działa (tylko musi być mocno zagrzany). Ale kamień w układzie chłodzenia, zdarza się rzadko nawet gdy jeżdżono tylko na kranówie, prędzej spodziewałbym się jakiegoś szlamu czy cuś podobnego :roll: A jeszcze prędzej stawiałbym na problem ze sterowaniem ewentualnie kilka drobnych skumulowanych problemików. Są też dedykowane środki do płukania chłodnic. Na pewno płukanie układu nie zaszkodzi ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez mcgiver » 27 sty 2016, 03:38

przeanalizuje wszystkie uwagi i zobaczymy co z tego wyjdzie, ale przestało mrozić ... :D
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez pocieszny » 29 sty 2016, 16:04

Tomkin napisał(a):Z 14,3V przy włączonym na maksa nawiewie spokojnie schodzi do 11V.Zresztą po obrotach też widac.

to raczej świece żarowe ;)
bo każda ciągnie 20A a są 4 i grzeją dość długo
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez Tomkin » 30 sty 2016, 21:58

pocieszny napisał(a):
Tomkin napisał(a):Z 14,3V przy włączonym na maksa nawiewie spokojnie schodzi do 11V.Zresztą po obrotach też widac.

to raczej świece żarowe ;)
bo każda ciągnie 20A a są 4 i grzeją dość długo

Ale po rozruchu świece się wyłączają przecie :o
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 277
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez pocieszny » 31 sty 2016, 13:59

oczywiście że nie ;)
grzeją do uzyskania odpowiedniej temperatury w cylindrach (czasem i kilka minut), inaczej diesel by ci zgasł ;) to nie wtrysk bezpośredni jak w 2.8 gdzie nawet jak świece nie działały to potelepało i pojechał :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez Quentil » 01 lut 2016, 17:50

Nie wiem jak w 3.1, ale w różnych dieslach świece czasem grzeją tylko przy zapalonej kontrolce, a czasem (w nowszych dieslach nawet bardzo często) grzeją jeszcze jakiś czas po zgaszeniu kontrolki i odpaleniu silnika.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez Jake » 01 lut 2016, 18:15

Mam u siebie absolutnie manualne grzanie świec. Przy bardzo zimnej pogodzie (-20oC) grzalem je kilkanaście sekund i odpalał pieknie. Robilem eksperymenty, czy lepiej zagrzac, wylaczyc i odpalić czy lepiej odpalić jeszcze na grzejacych i wylaczyc dopiero kilkanascie sekund po rozruchu. Nie zauwazylem wielkiej roznicy w kulturze pracy silnika.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez Tomkin » 01 lut 2016, 21:58

Ja to muszę głębiej rozkminić,najlepiej przy flaszcze :)21
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 277
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez mcgiver » 01 lut 2016, 22:04

Tomkin napisał(a):Ja to muszę głębiej rozkminić,najlepiej przy flaszcze :)21

też tak czasem próbowałem i nieraz mi sie drzemło :D
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez PiotrR » 01 lut 2016, 22:53

Obserwując pobór prądu świece grzeją jakieś cztery minuty po uruchomieniu silnika, przy temperaturach od +20 do zera stopni przy -20 około 30 sekund dłużej. Mój odpala w okolicach zera bez grzanie świec choć przez parę sekund rzuca nim strasznie .
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez MAVV » 09 lut 2016, 23:38

wyjąłem nagrzewnice niedrożna , szlauchem nie poszło . moze temu nie grzał :lol:
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez Morti » 10 lut 2016, 08:56

MAVV napisał(a):wyjąłem nagrzewnice niedrożna , szlauchem nie poszło . moze temu nie grzał :lol:


e tam .... to napewno nie tego wina :lol:
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez MAVV » 10 lut 2016, 22:06

:lol:
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez mcgiver » 10 lut 2016, 22:58

pocieszny napisał(a):pytanie zasadnicze, wieje bardzo słabo ciepłym powietrzem ale jak przełączysz na "zimne" to dmucha mocno??
czy też dmucha mocno ale letnim powietrzem??
jeśli nawiew na grzaniu jest słaby, to prawdopodobnie zasyfiona jest nagrzewnica z zewnątrz, wystraczy przedmuchać i wymyć, jeśli wieje mocno to może być zakamieniona (ale musiał byś używać wody kranowej do chłodnicy i auto też by się grzało bo chłodnica też byłą by zasyfiona), lub zapowietrzona
do czyszczenia nagrzewnicy trzeba ją wyjąć tak czy siak, inaczej się nie da, warto sprawdzić jeszcze sterowanie, i przeczyścić kanały z syfu (można się zdziwić ile tego się zbiera)
do odkamieniania można używać wielu rzeczy, tak jak z czajnikiem jak nie wiesz spytaj mamy/dziewczyny/żony (niepotrzebne skreślić), ocet, kwasek cytrynowy to takie lekkie (łagodne) odkamieniacze, tzreba temperatury żeby zadziałały dobrze, ale chyba jest to najlepszy sposób żeby mieć odkamienioną nagrzewnicę

dziś przyjrzałem sie z grubsza zachowaniu nadmuchów i wieje raczej tak samo na niebieskim jak i na czerwonym, z tym że na czerwonym wieje letnim powietrzem zamiast gorącym.
czyli pewnie będzie zaszlamiona , zakamieniona cy cuś ;) ?
chciałbym jeszcze raz podkreślić że mimo wymiany termostatu jesienią ,wskazówke mam max na 1/3 wskaznika i ponawiam pytanie czy da sie coś zrobić z viskiem żeby osłabić wentylator? niby nie naperdala cały czas , ale na moje oko i po doswiadczeniach z betami na zimnym silniku i przy niskich temperaturach wogóle nie powinno go być słychać jesli wskaznik pokazuje w miarę niską temperaturę.
jesli tak ma być to spróbuję z ta pompką i wrzątkiem z octem, bo nie uśmiecha mi się wyjmować nagrzewnicy na zewnątrz tylko jak mi się zacznie lac w perskie dywany...
pozatym mimo że słychać że nadmuch mocno wieje , to ciężko doprowadzić wnetrze do kompletnego odparowania szyb jak jest wilgotna pogoda. też tak macie?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez PiotrR » 10 lut 2016, 23:25

Wisko w Montku kręci cały czas wyraźnie słychać moment w którym załącza na sztywno. Jeśli masz sprawny termostat to bez znaczenia. w 3.1 wskazówka stoi w połowie skali bez względu na temperaturę zewnętrzną . Jeździłem od -30 do + 40 ciężki teren wysokie góry długie podjazdy. Jeśli spada poniżej to problem z termostatem.
Możliwe że zegar ci przekłamuję.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: OGRZEWANIE MONTEREY 3.1 TD Problem!?!?

Postprzez mcgiver » 10 lut 2016, 23:41

piotr R napisał(a):Wisko w Montku kręci cały czas wyraźnie słychać moment w którym załącza na sztywno. Jeśli masz sprawny termostat to bez znaczenia. w 3.1 wskazówka stoi w połowie skali bez względu na temperaturę zewnętrzną . Jeździłem od -30 do + 40 ciężki teren wysokie góry długie podjazdy. Jeśli spada poniżej to problem z termostatem.
Możliwe że zegar ci przekłamuję.

tyle to ja wiem po kilkunastu latach uzytkowania beemek gdzie visco i termostaty miałem obcykane, tyle że na tym forum twierdzą wszyscy że jest wszystko ok.
w betach żelazną zasadą była wskazówka w idealnym pionie , więc tymbardziej mnie to dziwi.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości