Strona 1 z 1

Regulacja zaworów.

PostNapisane: 27 lut 2015, 18:26
przez blublu1
Witajcie. Jako, że zamierzam wymienić uszczelkę pokrywy zaworów i podregulować/sprawdzić zawory moje pytanie brzmi- wiele roboty z tym ? Nie chodzi o zdjęcie intercoolera i pokrywy zaworów, tylko robota przy samej regulacji. Przeglądałem manuala ( tego do ściągnięcia ze strony głównej) i jakoś tak, nie do końca jestem przekonany czy czegoś nie spieprzę przy regulacji podpierając się tylko serwisówka. Wiem, że to nietrudna czynność , ale gdyby ktoś podał opis to byłbym wdzięczny .

Re: Regulacja zaworów.

PostNapisane: 26 mar 2015, 23:53
przez Tomkin
Trza będzie chyba świece żarowe wykręcić,bo jak obrócisz?Sam się nad tym zastanawiam,a biorę się do tego jak pies do jeża. :D

Re: Regulacja zaworów.

PostNapisane: 27 mar 2015, 16:44
przez piotrck
tez bym podregulował sobie zawory , jaka przerwa 0,40 ?

Re: Regulacja zaworów.

PostNapisane: 28 maja 2015, 19:01
przez Tomkin
Przy okazji wymiany oleju w końcu zawziąłem się i zrobiłem.Nie jest to trudne,ale trzeba zdjąć całą górę silnika.Potrzebne klucze to 24 do koła pasowego,12 do świec żarowych i parę drobnych do innych pierdół ,które należy zdjąć. :)21 Przy okazji można sprawdzić intercooler,świece żarowe,a u mnie jeszcze przednią belkę,jako że musiałem zdjąć przednią osłonę pod chłodnicą.
Trzeba po dżentelmeńsku :)21 ,bo nasze czołgi śrubki miękkie mają i lubią uciachać co niektóre,szczególnie na rurze od EGRa,co zresztą się stało.Dlatego polecam dobrą opalarkę i przynajmniej WD40,co by sobie nie narobić roboty :o
3.JPG
3.JPG (165.31 KiB) Przeglądane 5679 razy
Turbina też jest widoczna,więc można przy okazji pokręcić sobie paluszkiem.
Ja do koła pasowego dostałem się między chłodnicą,a silnikiem,bo rączki mam maluśkie i się jakoś zmieściły.Warto zaopatrzyć się w nowe uszczelki od rury EGR,bo są to metapleksy i w zasadzie do ponownego użytku się nie nadają.Ale zawsze można tę rurę zdemontować,bo w większości naszych samochodów i tak EGR są zaślepione :DW zasadzie jest to więcej zabawy z rozbieraniem tego wszystkiego,niż ustawianiem luzów.Trzy browce i cztery godzinki spokojnie wystarczą,a satysfakcja murowana,silniczek mruczy jak kot :lol:

Re: Regulacja zaworów.

PostNapisane: 28 maja 2015, 19:09
przez Tomkin
A tu uszczeleczka EGRa, oto tak wygląda :)21Uszczelka pod pokrywę zaworów to ok.centymetrowej szerokości pasek gumowy ale wkładany pionowo w szczelinę w obudowie pokrywy.Nie zalecam dokręcać do oporu,chyba że uszczelka jest twarda,ale to i tak niewiele zmieni.Pytałem w IC,szanse na nową raczej mizerne.Moja była OK,więc dałem sobie spokój z wymianą,tylko przetarłem i wsadziłem spowrotem.

Re: Regulacja zaworów.

PostNapisane: 28 maja 2015, 21:42
przez gsxr1100_1980
A co ile km. powinno się regulować zawory w 3.1D?

Re: Regulacja zaworów.

PostNapisane: 28 maja 2015, 21:46
przez Tomkin
Według większości diesli na których pracuję,regulację robimy po 750 godzinach pracy silnika,czyli co trzecią wymianę oleju.250 godzin to circa 15 tysi km.

Re: Regulacja zaworów.

PostNapisane: 30 maja 2015, 20:41
przez gsxr1100_1980
Ok.dzięki, to u mnie czas zajrzeć po 40tyś.km.