Strona 1 z 1

kółko na wale

PostNapisane: 16 mar 2015, 22:14
przez MAVV
siemka , w montku 3.1 na wale koło skrzyni jest takie gumowe koło . 1. jesli jest ono zniszczone czy moze powodowac wibracje ? 2. czy jest potrzebne ? 3. gdzie mozna je dostac ?

Re: kółko na wale

PostNapisane: 16 mar 2015, 23:00
przez LUCYFER
Mówisz o tzw suce, czyli podporze wału?, czy o czym?, jutro pójdę do garażu i zobaczę, bo tak to nie wiem o co chodzi.. :D

Re: kółko na wale

PostNapisane: 17 mar 2015, 09:12
przez pocieszny
niekoniecznie podpora
są 2 rodzaje wałów, normalne krzyżakowe i z homokinetykami
do tego zdarza się na wale takie właśnie kółko gumowe do wyważania wału ;)
i jak jest rozwalone t zdecydowanie może powodować wibracje, jeśli to homokinetyk rozwalony to też może powodować wibracje ;)

Re: kółko na wale

PostNapisane: 17 mar 2015, 09:24
przez blublu1
To koło na wale , przy skrzyni biegów ma na celu prawdopodobnie wyważenie wału. Nie jest to przegub bo obok jest krzyżak .

Re: kółko na wale

PostNapisane: 17 mar 2015, 12:04
przez pawel126
Jeśli myślę o tym samym - stalowe koło połaczone z gumą to tzw. tłumik drgań, ma zabezpieczać wał przed wpadaniem w wibracje.
Co ciekawe miałem to w 3.1 a w 3.2 nie. Pytanie czy tak maja wszystkie modele?
Wały są wyważane poprzez takie małe blaszki prostokątne grubości 2,3 mm i przyspawane czy zgrzane do rury wału.

Re: kółko na wale

PostNapisane: 17 mar 2015, 12:23
przez Negro
Mowicie o laczniku gumowym z tulejami w srodku laczy on wal ze skrzynia biegow jednym slowem przenosi naped
http://e-katalog.intercars.com.pl/dynam ... 08b21dff35
Ale z tego co widze krzyrzak ten moze byc elastyczny ale trzeba pamietac ze to czesc wymienna i trzeba co jakos czas sprawdzac jej stan

Re: kółko na wale

PostNapisane: 17 mar 2015, 14:51
przez pocieszny
to o czym pisze Negro to przegub homokinetyczny, są wersje wałów z nimi, zwykle w troopkach po 99 roku... zwykle
na wałach z normalnymi krzyżakami występują wyważenia (czy tam tłumiki drgań) które czasem pękają,

normalne jest to że występują częściej w 3,1 bo ilość drgań przeniesiona z dieslowskiego R4 jest o wiele większa niż z V6 ;)

Re: kółko na wale

PostNapisane: 17 mar 2015, 19:46
przez miras7
W 3.1 (tych kilku, które widziałem) to koło na wale, a właściwie pomiędzy wałem a wałkiem wyjściowym skrzyni rozdzielczej, jest monolitem stalowym, jest sztywno przykręcone tymi samymi śrubami co wał. Takie dodatkowe koło zamachowe :D Nie wiem do czego służy.

Re: kółko na wale

PostNapisane: 17 mar 2015, 21:15
przez wojtekkk
w/g mnie słuzy do zniwelowania sił działajacych na wałek wyjściowy skrzyni

Re: kółko na wale

PostNapisane: 20 mar 2015, 10:33
przez MarekŻ
Właśnie takiego kółka potrzebuję, najlepiej nówki sztuki nieśmiganej, jak ma ktoś namiary na coś takiego to proszę o pomoc, bo ja ni ch... nie mogę tego cuda namierzyć.