Strona 1 z 2

Sterownik silnika - Immobilaizer [3.2]

PostNapisane: 10 sie 2015, 18:07
przez FFK
Pilnie kupie sterownik silnika do Opla Monterey o numerach:
SERV. NO. 16178592
3,2S MAN EUR
16178339
Ktoś jakiś pomysł ma? Pierwszy numer to ten tego sterownika, czy ten poniżej to numer sterownika?

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 12 sie 2015, 21:19
przez pocieszny
jak to kiedyś mi jeden szpec powiedział że ważny jest kolor wtyczek i czy auto miało immo czy nie

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 00:27
przez FFK
Benzyna miała immo?

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 07:41
przez pocieszny
miewała niestety

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 10:27
przez 8P8C
Od 96 roku..wymagania UE

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 14:33
przez pawel126
Jak masz imo to może lepiej oddać go do kogoś kto bawi się w takie klocki i zajrzy do tego kompa.

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 21:43
przez MAVV
A co padł kolejny sterownik

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 22:07
przez pocieszny
8P8C napisał(a):Od 96 roku..wymagania UE

wcześniejsze też się zdarzają

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 23:23
przez FFK
Nie padł, tylko na tym z tego monta od Ciebie po prostu nie ma mocy. Spalanie LPG w trasie wyszło mi 12l/100km. W mieście (z klimą non stop) 14l/100km. Nie strzela, nie prycha, ale jest słaby :(

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 23:26
przez Quentil
Na benzynie taki sam objaw?

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 23:43
przez FFK
Taaa, na Pb i na LPG w cholerę słaby :(
Tylko na tym co miałem wcześniej strzelał na LPG i zamulał się bardzo na Pb. Ten ma całkiem inne numery i nie strzela, odpala bez problemu itp itd, ale mocy mało.

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 13 sie 2015, 23:56
przez Quentil
Masakra, po wszystkich przygodach i wymianach powinien chodzić już jak pszczółka, a nie wciąż bruździć i to na obu paliwach :evil: :cry:

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 14 sie 2015, 07:10
przez FFK
Pustą przyczepę czuje tak jakbyś maluchem duży kemping ciągnął :(
A wcześniej to i lawetą z osobówką pierwszy ze świateł się zrywałem :)

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 14 sie 2015, 13:36
przez Quentil
FFK napisał(a):A wcześniej to i lawetą z osobówką pierwszy ze świateł się zrywałem :)

I tak ten silnik ma działać, nie wiem co mu jeszcze może nie odpowiadać, bo chyba wymieniłeś i posprawdzałeś większość osprzętu :evil:

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 14 sie 2015, 19:59
przez FFK
Kable WN wymieniałem kilka razy, świece kilka razy, czujniki temperatury, czujnik położenia wału, potencjometr przepustnicy. Altek po regeneracji, więc prądu ma full... Wychodzi właśnie, że numery sterownika silnika się w ogóle nie zgadzają, wtyczki i kolor wtyczek to samo było, tylko inne numery.

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 23 sie 2015, 14:09
przez Quentil
Pozostaje mi życzyć powodzenia ;)

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 30 sie 2015, 00:09
przez FFK

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 30 sie 2015, 09:54
przez pocieszny
tak więc zmieniłem wczoraj sterownik silnika,
znaczenie ma tylko czy jest immo i czy jest od automatu czy od manuala, jeśli masz automat to szukaj od automata jeśli masz manuala to wszystko jedno, bez różnicy

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 30 lis 2017, 13:55
przez pawel126
Może ktoś wie? Czy jeśli założę sterownik bez immo do auta z immo to zadziała?
W druga to logiczne że nie, ale bez immo?

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 30 lis 2017, 23:51
przez mcgiver
da się ale to niestety proste nie jest i ludzie tzepią na tym kasę.
tez szukam sterownika bez imo mimo ze mam imo , (ciekawie wyszło :lol: )
generalnie Imobilizer w sterowniku silnika współpracuje z modułem w kabinie poprzez obręcz kodujaca przy stacyjce.
jesli uda sie z układanki wyeliminować(czytaj zmostkować) moduł w kabinie to wtedy sterownik silnika nieposiadający immobilisera pozwoli na odpalenie silnika.
w bmw tak przynajmniej to wygląda i mam nadzieje że w isuzu podobnie , bo tez chce kupić ster bez immo i spróbować go zaimpplementowac do mojego czołga , tak w razie czego.
w moim kabrio jak wkładałem zmodzony silnik ze sterownikiem innej generacji to też musiałem wyeliminować moduł kabinowy przez skrosowanie kilku przewodów i udało się , teraz zakładam do silnika jeden z 4 różnych sterów które mam (kazdy o innym numerze) jeden seryjnie bez kata , drugi z podniesiona odcinka o 300rpm , następny o 600rpm , a jeszcze inny z kompletnie zmodzona mapą i odcinką na 7400rpm i silnik działa na kazdym bez najmniejszych problemów.

aktualnie w czołgu mam kluczyk z pestką pod obudowa kiery i odpalam auto kluczykiem bez pestki, ale kiedyś będe chciał z tym zrobić porządek.
freefly cos kiedys pisał że moduł jest w słupku drzwi kierowcy, ale nie zdążyłem nic w temacie wykombinować, ale wiem ze jakby mi się zjebało to bym grzebał do skutku z pierwszym lepszym sterem bez imo. naszczęście narazie nie musze :D

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 01 gru 2017, 12:10
przez freefly
Bo to robi się w inny sposób. ;)
Ja wymontowałem sterownik z samochodu i oddałem go do gościa, który naprawia sterowniki. Zczytał całą zawartość pamięci eeprom i wczytał do drugiego sterownika, który kupiłem jako zapas. Mam teraz klona sterownika razem z przypisanym do sterownika modułem immo. A pllik z eepromu trzymam na kompie.
Z tego co pamiętam stówkę zapłaciłem.
Jako że auto kupione od niemki, która tylko do kościoła jeździła, to mam do auta kartę z kodami, które pozwalają przy pomocy Tech2 wymazać immo z pamięci sterownika. Immo przypisany jest do nr VIN, który również zakodowany jest w sterowniku silnika. Gdyby padł moduł immo, to mogę go wykasować i przy pomocy kodów isuzu z karty wprowadzić inny dowolny i przeprogramować kluczyki, żeby współpracowały z modułem immo.

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 01 gru 2017, 12:38
przez pawel126
Też jestem mechanikiem więc podobnie sobie tłumacze to działanie. Dokładne działanie immo znam tylko z merca bo przy swapie były małe problemy. Imo działa bezpośrednio na kompa wiec podłączenie kompa bez imo nie powinno wg mniemiec znaczenia. W mercu akurat blokowało tylko wtryski. Palił i chodził na plaku bez problemu jak i na wlanym paliwie do kolektora. Problem jest inny bo nie ma ogólnie dostępnych schematów do syst. antykradzieżowych i dlatego nie jest łatwo rozeznać kabelki... Z mercem pomógł mi Rosjanin :)2 :D

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 01 gru 2017, 23:03
przez mcgiver
freefly napisał(a):Bo to robi się w inny sposób. ;)
Ja wymontowałem sterownik z samochodu i oddałem go do gościa, który naprawia sterowniki. Zczytał całą zawartość pamięci eeprom i wczytał do drugiego sterownika, który kupiłem jako zapas. Mam teraz klona sterownika razem z przypisanym do sterownika modułem immo. A pllik z eepromu trzymam na kompie.
Z tego co pamiętam stówkę zapłaciłem.
Jako że auto kupione od niemki, która tylko do kościoła jeździła, to mam do auta kartę z kodami, które pozwalają przy pomocy Tech2 wymazać immo z pamięci sterownika. Immo przypisany jest do nr VIN, który również zakodowany jest w sterowniku silnika. Gdyby padł moduł immo, to mogę go wykasować i przy pomocy kodów isuzu z karty wprowadzić inny dowolny i przeprogramować kluczyki, żeby współpracowały z modułem immo.

jeżeli kwestia obija sie tylko o podmiane pliku pod eprom który można zczytać wyjmujać kość i wsadzajac ją do programatora no to przecież to mozna załatwić dowolnym programatorem np wilemem jesli ma sie o tym pojecie .
też w bmw podmieniałem wsady bez immo zamiast tych z immo ale moduł kabinowy itak trzeba było skrosować, no i przedewszystkim miałem wsady do tego.
jakie tam sa kosci w sterowniku ? jeśli to są dip28 np 27c256 czy 27c512 to nawet nie trzeba zmieniac steru tylko sam wsad eproma
akurat z epromami miałem troche do czynienia bo handlowałem wsadami z róznymi możliwymi konfiguracjami na dany sterownik bmw , mowa o starszych sterach z wymiennymi epromami.
nawet kiedys udało mi sie na 512 zaimplementowac wsady z dwóch 256 i przełącznikiem mechanicznym zmieniałem mapy na żywym organizmie czyli na pracującm silniku :)2, jak dobrze kojarze to sterowałem chyba wtedy 5V i masą wyjsciami READ z kazdego wsadu przez jakieś tranzystory , to juz było 100lat temu . gdzies mam filmiki jak znajde to wrzucę
PS. Konwersacja o tak waznym temacie jest w hujowym dziale.
teraz tu brakuje moderatora :roll:

Przeniesione i posprzątane 8-) - Jake

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 11 lip 2019, 00:19
przez Jake
mcgiver: Udało Ci sie moze w koncu dojsc do tego jak pozbyć sie immo w kompie od 3.2? Chodzi mi po glowie zakup RS 3.2 juz jakis czas i tak rozkminiam niektore kwestie. ;)

Re: Sterownik silnika do 3.2

PostNapisane: 11 lip 2019, 00:37
przez mcgiver
Jake napisał(a):Udało Ci sie moze w koncu dojsc do tego jak pozbyć sie immo w kompie od 3.2? Chodzi mi po glowie zakup RS 3.2 juz jakis czas i tak rozkminiam niektore kwestie. ;)
co to ? leczysz się z klekota :D ? chroniczny brak mocy, co :)21 ? nie zazdroszczę 8-)
Nic nie robiłem w temacie.
pestka jest tam gdzie powinna a odpalam zwykłym kluczem :)2 .
Wogóle w tym roku odwykłem od grzebania z autem bo wszystko działa , a inne priorytety są ;) , a wypadało by jakiś duży przegląd hebli zrobić po ponad 60tyś od ostatniej wymiany (nowe graty już pół ponad roku leżą i czekają ) bo przegląd w skp na dniach , olej full syntetyk w silniku wymieniony w grudniu już tez przeterminowany o kilka tyś :roll: , tyle że z pół litra dolałem ..