Strona 1 z 3

3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 29 wrz 2015, 13:16
przez frendzel
Witam
Ma ktoś doświadczenie z podnoszeniem mocy/momentu w silniku 3,1?
Na allegro widziałem powerboxy ale domyślam się że w środku jest rezystor zmieniający temperaturę powietrza?
Podnosił ktoś moc modyfikacją pompy lub wtrysków?

Łukasz

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 29 wrz 2015, 13:30
przez DeluxeOFF
zależy co masz na myśli mówiąc powerbox, w 3.1 nie ma komputera więc nie ma nawet mowy o tzn czipach :lol: :lol: jeśli chcesz podnieść mocy to chyba tylko podkręceniem pompy paliwa.

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 29 wrz 2015, 13:56
przez frendzel
DeluxeOFF napisał(a):zależy co masz na myśli mówiąc powerbox, w 3.1 nie ma komputera więc nie ma nawet mowy o tzn czipach :lol: :lol: jeśli chcesz podnieść mocy to chyba tylko podkręceniem pompy paliwa.



pisałem o tym:
http://allegro.pl/chiptuning-opel-monte ... 19405.html

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 29 wrz 2015, 15:17
przez pocieszny
tylko do czego to podepniesz?
pompa jak i turbina sterowana jest mechanicznie nie mam tam żadnej elektroniki którą by można tym "oszukać"
jeśli masz jakiegoś dobrego pompiarza można podkręcić turbinę i delikatnie podnieść dawkę przybędzie z 10 kucy ale i spalanie pójdzie ;)
zostaje jeszcze LPG ale to już grubsza zabawa

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 30 wrz 2015, 09:10
przez frendzel
chyba podpina się to pod czujnik temperatury - według mnie to działa tak: box zaniża wartość temperatury powodując zwiększenia dawki paliwa?

Mam dobrego pompiarza i warsztat zajmujący się podnoszeniem mocy w okolicy. Zastanawiałem sie jednak czy ktoś z forum robił coś przy tym silniku aby podnieść moc i jakie sa tego efekty.

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 30 wrz 2015, 09:50
przez freefly
frendzel napisał(a):chyba podpina się to pod czujnik temperatury - według mnie to działa tak: box zaniża wartość temperatury powodując zwiększenia dawki paliwa?





Co do pompy i mocy:
http://www.itocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=17723&sid=d249618da37f465b21636f04db955ce8

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 01 paź 2015, 15:43
przez pocieszny
a w jaki sposób czujnik temperatury (czego?) ma wpływ na regulacje dawki w pompie mechanicznej??
nawet zmanę konta wyprzedzenia wtrysku przy rozruchu masz ustawianą ręcznie ;)

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 01 paź 2015, 17:53
przez FFK
A nie zwiększa dawki przy rozruchu jak zimny silnik? Może o to chodzi, coś na wzór "ssania"?

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 01 paź 2015, 21:01
przez frendzel
pocieszny napisał(a):a w jaki sposób czujnik temperatury (czego?) ma wpływ na regulacje dawki w pompie mechanicznej??
nawet zmanę konta wyprzedzenia wtrysku przy rozruchu masz ustawianą ręcznie ;)



nie wiem, próbuję się domyślić jak to może działać

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 02 paź 2015, 07:59
przez pocieszny
w starym dieslu nie zwiększa się dawki podczas rozruchu tylko zmienia kąt wyprzedzenia wtrysku... wot taka technika, po to są te linki do pompy (podkręcanie czy podciąganie "obrotów")
w mechanicznej pompie sterowanej ciśnieniem/podciśnieniem nie ma czujnika temperatury sterującego pompą (bo nie za bardzo jest jak) powerboxy czipy i takie tam nadają się tylko do silników sterowanych elektronicznie, a w troopku 3.1td sterowany elektronicznie masz ABS :)21
takie zabawki to są do 3.0 tyle że kosztują 1200 a nie 200 :)21

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 05 paź 2015, 11:11
przez blublu1
W 3.1 masz pokrętełko do podnoszenia obrotów, jak jest silnik zimny (zreszta jak ciepły też ). Kręcisz sobie ręcznie i już masz "ssanie" :) Czujnik temperatury jest odpowiedzialny za długość grzania świec i wskazanie na zegarach . Chyba tyle.

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 08:40
przez frendzel
Wiem jak działa ssanie ale nie o to pytałem. Pytałem czy ktoś coś kiedyś robił z silnikiem 3,1 aby podnieść moc/moment.

Rozmawiałem wstępnie z pompiarzem ma mi ustawić pompę, narazie robię porządek z dolotem i wydechem - nieszczelność na kolektorze wydechowym.

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 09:03
przez pocieszny
ogólnie elektronicznie nic nie zrobisz,
podnieść moc możesz tylko mechanicznie

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 13:59
przez Tomkin
Podniesienie ciśnienia sprężania poprzez splanowanie głowicy,wywalenie tłumików,podkręcenie pompy paliwowej,czasami zwiększenie ciśnienia na wtryskiwaczach,wymiana filtra powietrza na stożkowy,wymiana turbiny na większą,lub kompresor.Pytanie tylko,PO CO? :)21 Zamiast tego nie lepiej kupić sobie X6? :D

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 14:33
przez Quentil
Że tak zapytowuje z ciekawości, ile kuni więcej względem serii by Cię zadowoliło?

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 14:45
przez frendzel
Nie będę rzucał konkretnych wartości bo nie wiem ile się da, bo jak widać nawet na forum nikt chyba nic nie robił z tym silnikiem. Czasami przydałoby się trochę więcej mocy. Montek waży teraz około 2100kg, a koła 33x12,5.

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 15:02
przez Quentil
Ile się da - to zależy od świnki skarbonki :roll: Rozwiązania, które bym rozważał gdybym posiadał 3.1 i chciał go lekko ztuningować to wydajniejsze i wcześniej dmuchające turbo, większa dawka na pompie, może jakiś intercooler jak niema lub wydajniejszy, modyfikacja wydechu, może jakieś lpg czy cuś, filtr powietrza ze zwiększonym przepływem, zabawa przełożeniami w dyfrach lub swap skrzyni i to chyba tyle z tańszych rzeczy. Efekty? na pewno coś mocy przybędzie, tylko trzeba zrobić z głową aby nie stracić na wytrzymałości silnika. Można by zrobić dużo więcej, ale fundusze też dużo większe :evil:

ps. o zmianie kółek na rozmiar mniejsze nie wspominam bo takie rozwiązanie nie wchodzi w grę przy duszy ofrołdowca :)21 :lol:

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 17:08
przez blublu1
frendzel napisał(a):Nie będę rzucał konkretnych wartości bo nie wiem ile się da, bo jak widać nawet na forum nikt chyba nic nie robił z tym silnikiem. Czasami przydałoby się trochę więcej mocy. Montek waży teraz około 2100kg, a koła 33x12,5.


Zmień koła na mniejsze , a mocy "przybędzie" . Jeśli masz zdrowy silnik , to nie kombinuj nic przy silniku bo tylko zepsujesz bardzo fajny silnik. Jak zaczniesz kombinacje , to przybędzie na papierze kilka koni , a w dłuższym rozrachunku same kłopoty mogą być.

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 17:31
przez frendzel
Źle się wyraziłem piszą ile się da, miałem na myśli bezpiecznie podnieść moc np zwiększając dawkę na pompie, turba nie będe ruszał bo robiłem je w tamtym roku. Pomyślę o tym filtrze powietrza, odnośnie wydechu to w tej chwili zmieniam uszczelkę pod kolektorem (była mała nieszczelność). Może jeszcze sprawdzę czystość/przepustowość intercoolear - widziałem w programie na tvn turbo jak po czyszczeniu intercoolera i zmianie wydechu z 2 na 2,5 cala silnik nissana 200sx odzyskał 30km
Kółek nie ruszam - za ładnie na nich wygląda:)
Dzięki za odpowiedzi, przemyślę temat

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 17:55
przez Quentil
frendzel napisał(a):tvn turbo jak po czyszczeniu intercoolera i zmianie wydechu z 2 na 2,5 cala silnik nissana 200sx odzyskał 30km


Nie trać życia na oglądanie tego czegoś ;)
A co do modyfikacji to są silniki, które po zmianie filtra powietrza zyskają kilkanaście koni i są takie którym poważne mody ledwo zmienią wykres :roll:

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 21:33
przez Legend
ja wiem ja wiem....

włożyć 3,0 :D

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 07 paź 2015, 22:17
przez PiotrR
Kilku kolegów pokręciło pompą W 3.1 efekt średni, jest parę koni więcej odczuwalne na wyższych obrotach ,łatwiej wyprzedzać. Czarna chmura za samochodem, większe spalanie. Na dłuższą metę może to mieć wpływ na trwałość głowicy i turbiny. Zadbaj o drożny dolot ,lepszy filtr lżejszy wydech poczujesz różnice. Kombinuję jak zrobić dodatkowy nawiew na intercooler tak by nie hamował przepływu powietrza podczas normalnej jazdy a chłodził kiedy jedziemy 5km/h w błocie. Mam mosty od 3.0 więc -5% w stosunku do 3.1. Na niskich biegach jest spora różnica zwłaszcza przy zapiętym reduktorze na 5tce w praktyce nie odczuwalna. Koła 265/75/16

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 08 paź 2015, 12:50
przez Quentil
piotr R napisał(a):Kombinuję jak zrobić [...] chłodził kiedy jedziemy 5km/h w błocie.


A o natrysku wody myślałeś?

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 08 paź 2015, 14:51
przez pocieszny
lepiej LPG zapodać ale trochę zabawy jest

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

PostNapisane: 08 paź 2015, 20:19
przez PiotrR
Quentil napisał(a):
piotr R napisał(a):Kombinuję jak zrobić [...] chłodził kiedy jedziemy 5km/h w błocie.


A o natrysku wody myślałeś?

W 3.1 jest możliwość wykorzystania części wlotu powietrza na masce + wentylator kątowy(taki jak w Żuku do nagrzewnicy).
O LPG myślałem całkiem poważnie,ale to dosyć duże komplikacje a błoto tego nie lubi.