Hamulce - jakie części

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Hamulce - jakie części

Postprzez GoralHC » 22 paź 2015, 21:01

Mam zamiar wymienić tarcze i klocki oraz ewentualnie zaciski.
Zastanawiam się miedzy Bosch a Brembo. Może jakieś inne polecicie?
Ogólnie to szukam czegoś dobrego, niekoniecznie taniego
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 22 paź 2015, 21:28

Teraz logo firmy nic nie znaczy :evil: Znajomy wymieniał fabryczne tarcze hamulcowe w Citroenie c1 po 35 000 auto eksploatowane poza miastem. Ja mam na liczniku cytryny 350 000 i nie mam powodu do zmiany. W Peugeocie fabryczne starczyły na 150 000 w mieście tanie zamienniki po 100 000 miały się dobrze.Nie patrzę na firmę kupuje ze średniej półki cenowej, zwykle działa bez zarzutu.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 22 paź 2015, 21:29

Zaciski można wyczyścić i wymienić gumki. Z tego co pamiętam u mnie poprzedni właściciel założył klocki TRW, tarcze nie wiem jakie, w każdym bądź razie hamuje dobrze. Jak często latasz w błocie to nie ma co przepłacać, a jak często na asfalcie to też nie ma co przepłacać, bo różnic wielkich nie będzie :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 23 paź 2015, 08:34

różnice będą przy zmianie na większe tarcze i 2 tłoczkowe zaciski..... tylko po co
jeśli masz ABS to bez sensu jeśli nie masz to seryjne blokują 4 koła na asfalcie nawet na dużej oponie :)2
ogólnie jak radzą koledzy, wziąć średnie tarcze dobre klocki (dobre się skończą szybko :)21 ), rozebrać, wyczyścić zaciski poskładać do kupy i cieszyć się jazdą
można wymienić płyn hamulcowy jeśli dawno nie był wymieniany trochę zabawy jest ale warto :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 23 paź 2015, 08:35

różnice będą przy zmianie na większe tarcze i 2 tłoczkowe zaciski..... tylko po co
jeśli masz ABS to bez sensu jeśli nie masz to seryjne blokują 4 koła na asfalcie nawet na dużej oponie :)2
ogólnie jak radzą koledzy, wziąć średnie tarcze dobre klocki (dobre się skończą szybko :)21 ), rozebrać, wyczyścić zaciski poskładać do kupy i cieszyć się jazdą
można wymienić płyn hamulcowy jeśli dawno nie był wymieniany trochę zabawy jest ale warto :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez GoralHC » 23 paź 2015, 10:52

pocieszny napisał(a):różnice będą przy zmianie na większe tarcze i 2 tłoczkowe zaciski..... tylko po co
jeśli masz ABS to bez sensu jeśli nie masz to seryjne blokują 4 koła na asfalcie nawet na dużej oponie :)2
ogólnie jak radzą koledzy, wziąć średnie tarcze dobre klocki (dobre się skończą szybko :)21 ), rozebrać, wyczyścić zaciski poskładać do kupy i cieszyć się jazdą
można wymienić płyn hamulcowy jeśli dawno nie był wymieniany trochę zabawy jest ale warto :)2


I tu masz rację, że lepsze kończą się szybciej. Są miększe i dzięki temu, tarcze zużywają się wolniej. We frocie już to przetestowałem
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez GoralHC » 23 paź 2015, 10:54

Ile płynu wchodzi w układ?
Do froty lałem DOT-4, tutaj też taki mogę lać?
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 23 paź 2015, 13:27

możesz DOT-4
nie zdziw się jak w sprzęgle będzie czarny reaguje po prostu z aluminium ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez GoralHC » 23 paź 2015, 21:06

Jak rozpoznać czy mam abs. W którym miejscu znajduje się pompa abs.
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 23 paź 2015, 21:42

W benzynie pompa abs jest za prawym reflektorem, w dieslu pewnie podobnie. Można też sprawdzić czy są czujniki przy zwrotnicach i kółka przy piaście. Do tego kontrolka przy odpalaniu powinna się na chwile zapalać, a najlepszy test to mocno depnąć w hebel i będzie wiadomo :)21 Prawdopodobnie masz abs, jak większość Montków z tego okresu...
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 23 paź 2015, 21:58

Jak już znajdziesz ABS to go wyłącz jeśli chcesz jeździć w terenie. Wystarczy wyjąć bezpiecznik,a jak cię denerwuję kontrolka to jest z tym trochę roboty.Trzeba wydłubać żarówkę.
Prywatna rada , nauczyłem żonę że jak coś świeci na desce to ma autem nie jeździć. Dlatego kontrolka ABS pali się u mnie zawsze :)21
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 23 paź 2015, 22:32

:)2
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez GoralHC » 24 paź 2015, 09:14

Właśnie nic się nie świeci. Dlatego próbuje zdiagnozować czy przypadkiem ktoś nie dokonał operacji odłączenia. Za to świeci się caly czas napęd, ale na szczęście wszystko działa. Obstawiam czujnik.
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez GoralHC » 24 paź 2015, 09:16

Moja żona na szczęście boi się jeździć Montkiem i ten problem mam z głowy
Monterey 3,1D 97' LTD, +2", BFG 32"x11,5"R15 MT
HCPunk
GoralHC
 
Posty: 68
Dołączył(a): 01 lis 2014, 21:38
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 24 paź 2015, 14:08

Rozpędź auto dupnij w hamulce, jak zablokuje to masz ABS zdezaktywowany/uszkodzony.Jeśli zadziała to kontrolka się spaliła.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez montek83 » 24 paź 2015, 14:45

Hamulce zmieniałem rok temu na tylnej osi . Tarcze i klocki Girling (pochodna TRW), a szczęki TRW. Jeśli chodzi o tarcze i klocki to nie narzekam - auto hamuje, natomiast szczęki pomimo firmy z górnej półki nie nadawały się do niczego były za długie oraz miały nieprawidłowo przewiercone otwory montażowe. Może Koledzy mają rację ze nie ma co przepłacać i wziąć coś ze średniej póki.
Opel Monterey 95' 3,1 TD
montek83
 
Posty: 23
Dołączył(a): 05 mar 2013, 11:30

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez piotrck » 24 paź 2015, 16:56

piotr R napisał(a):Jak już znajdziesz ABS to go wyłącz jeśli chcesz jeździć w terenie. Wystarczy wyjąć bezpiecznik,a jak cię denerwuję kontrolka to jest z tym trochę roboty.Trzeba wydłubać żarówkę.
Prywatna rada , nauczyłem żonę że jak coś świeci na desce to ma autem nie jeździć. Dlatego kontrolka ABS pali się u mnie zawsze :)21


:)2 :)21
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 26 paź 2015, 16:48

montek83 napisał(a):... natomiast szczęki pomimo firmy z górnej półki nie nadawały się do niczego były za długie oraz miały nieprawidłowo przewiercone otwory montażowe.


Gdzieś na forum jest temat, jak ktoś(nie pamiętam kto) dobrał okładziny od siakiegoś traktora, z tego co pamiętam wystarczyło dociąć i nakleić :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 26 paź 2015, 22:45

Postprzez cacek66 » 11 maja 2014, 21:35
Witam, w związku, że ostatnio walczyłem z wymianą szczęk hamulcowych i zakupiłem w IC firmy ABE nie kupujcie tego chłamu bo w ogóle nie pasuje nawet po przeróbkach nie pasowały - nie dało się wyregulować. I wtedy trochę pobuszowałem w necie i :shock: wymyśliłem - nie ja pierwszy ale tu na forum chyba pierwszy się tym podzielę. W sklepie z częściami do maszyn rolniczych zakupiłem 2 okładziny hamulcowe od - uwaga - Ursusa C-360 http://www.sklep.techrol.com/okladzina- ... 157.htmlza całe 14zł :shock: . Mają one wymiar 60 x 209,3 czyli trzeba przeciąć na dwie części (długość jest idealna) i zeszlifować je trochę ok 2mm bo są za grube. Oczywiście stare szczęki dokładnie wyczyścić i odtłuścić. Przykleiłem je klejem dwu składnikowym zacisnąłem opaskami i zostawiłem na ok 2 godz. Potem można je zamontować i zostawić do całkowitego wyschnięcia kleju tzn. ok. 24 godz. Myślę, że warto to zrobić bo ja za te zasrane szczęki zapłaciłem ok. 90zł :evil: i teraz nie wiadomo co z nimi zrobić. Teraz działa idealnie :D
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 27 paź 2015, 00:02

O to to :)2
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 27 paź 2015, 00:10

regeneracja szczęk (czyli oklejenie nową okładziną i zanitowanie) też nie jest jakiś kosmiczny wydatek :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 07 lis 2015, 19:02

panowie , ja też nieraz coś drutuję , ale bez przesady
20 lat temu do hondy kupowałem klocki bodajże z golfa za 25zł i w kwadrans można je było dopasować do hondy, bo oryginały kosztowały 200zł , ale to były czasy że netu nie było i w sklepach też nic nie było, a jak już to za kosmiczne ceny.
wystarczy poszukac na głupim allegro i mozna mieć klocki za 60zł z kosztami wysyłki.
co to za wydatek zeby tracic czas i nerwy na takie druciarstwo :roll: ; masakra , wy tym jeżdzicie tylko w pole z prędkością 40km/h ? ja moim i po 180 zapylam..
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 07 lis 2015, 21:49

mcgiver tu chodzi o okładziny hamulca ręcznego. Spróbuj kupić takie żeby pasowało i działało, niestety nie jest to tylko problem ceny. To co można kupić w Polsce albo nie pasuję albo nie działa.
Najdroższe pracują dwa tygodnie, stąd nasze poszukiwania.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 07 lis 2015, 22:06

ja niewiem co wyprawiacie z tymi autami że ręczny wytrzymuje 2 tygodnie.
ręczny to jest hamulec pomocniczy , a jak ktoś go uzywa w innym celu to może niech pomysli o hydraulice.
może nie wszyscy potrafią wyregulowac ręczny na tarczobębnie? oprócz regulacji na lince jest regulacja na rozpieraczach
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 07 lis 2015, 22:33

Myślę że każdy z nas potrafi wyregulować ręczny przed badaniem technicznym :)21 Niestety w Montereyu jest to efekt krotko trwały., U mnie działa przez dwa tygodnie nie ważne czy jeżdżę po czarnym czy w terenie, używam go czy nie. Jak znajdziesz sposób by działał prawidłowo to długo nie wytrzeźwiejesz ;) OBIECUJĘ
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Następna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości