Strona 3 z 5

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 29 sty 2016, 23:17
przez Quentil
Jeszcze troszeczkę...
:lol:

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 29 sty 2016, 23:29
przez PiotrR
50 Twarzy Greya :shock:

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 30 sty 2016, 01:16
przez Quentil
Tak, (nie chce mi się dziś liczyć) X Twarzy Troopera :)21

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 20:33
przez mcgiver
czy jest jakiś katalog online w którym można porównać czy zaciski z froty pasują do montka?
sugerujac sie przednimi klockami wychodzi że zaciski z montka były w wielu frotach, a zastanawia mnie w jakich autach szły tarcze 313mm srednicy, nie żebym je chciał zaaplikować tylko by nie kupić przez pomyłkę zacisków pod 313mm

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 21:27
przez freefly

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 21:48
przez Quentil
mcgiver napisał(a):... w jakich autach szły tarcze 313mm srednicy, nie żebym je chciał zaaplikować tylko by nie kupić przez pomyłkę zacisków pod 313mm


Montek / Frota tył... :)21

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 22:02
przez mcgiver
freefly napisał(a):http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

dzieki, :) żmudne szukanie bo nie ma konkretnych modeli , ale duzo pomogło.


Quentil napisał(a):
mcgiver napisał(a):... w jakich autach szły tarcze 313mm srednicy, nie żebym je chciał zaaplikować tylko by nie kupić przez pomyłkę zacisków pod 313mm


Montek / Frota tył... :)21

fakt :lol: zapomniałem że z tyłu są wieksze niż z przodu .

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 22:09
przez freefly
mcgiver napisał(a):
freefly napisał(a):http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

dzieki, :) żmudne szukanie bo nie ma konkretnych modeli , ale duzo pomogło.


Jest Frontera i Monterey.

Montek 1992-97 przód http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/2 ... 693,13688/

Frota B przód http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/2 ... 862,30861/
Frota A przód http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1 ... 811,29810/

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 22:18
przez mcgiver
freefly napisał(a):
mcgiver napisał(a):
freefly napisał(a):http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

dzieki, :) żmudne szukanie bo nie ma konkretnych modeli , ale duzo pomogło.


Jest Frontera i Monterey.

tak ale brak wersji silnikowych więc zakładam teoretycznie że jarzma z prowadnicami takie jak u mnie były wszędzie takie same i współpracowały z zaciskami takimi jak u mnie.
były też jarzma z innymi prowadnicami ale ich nie biorę pod uwagę
po szukaniu w googlach tez wychodze z tego samego załozenia

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 22:21
przez freefly
mcgiver napisał(a):tak ale brak wersji silnikowych więc zakładam teoretycznie że jarzma z prowadnicami takie jak u mnie były wszędzie takie same i współpracowały z zaciskami takimi jak u mnie.
były też jarzma z innymi prowadnicami ale ich nie biorę pod uwagę
po szukaniu w googlach tez wychodze z tego samego załozenia



Zgadza się.

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 22:23
przez mcgiver
po doswiadczeniach z betami jestem zdziwiony że w monciakach jest tak mało rodzajów hamulców , ale dzięki temu łatwiej coś dobrać.
w betach kazdy model i kazda generacja miała co innego
ten katalog jest o tyle zajebisty że jest tam też vindekoder :)2

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 22:50
przez Quentil
Czyli dobrze pisałem, że wszędzie to samo. Ale dopiero dziś skojarzyłem te 313mm, że to po prostu hebel na tył (już się przestraszyłem, że była jakaś wersja o której nie wiem :lol: ).

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 22:54
przez FFK
Japończycy zrobili raz a dobrze :) Niemcy nadal dążą i szukają dobrego rozwiązania :D

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 01 lut 2016, 23:42
przez mcgiver
FFK napisał(a):Japończycy zrobili raz a dobrze :) Niemcy nadal dążą i szukają dobrego rozwiązania :D

trudno mi powiedziec dlaczego tak było , ale w bmw jest duża rozpietość mocy silników i wagi konkretnych modeli , napewno chodziło o oszczednosci materiałów .
abstrachujac już od mocy, to sam moment obrotowy w silnikach bmw miał dużą rozpietość , i był pakowany do karoseri o duzych róznicach wagowych.
Nie analizowałem montków i frot , ale tu mi sie wydaje że wagi samochodów i silniki mają mniejsze zróżnicowanie , wiec japońce opracowali hamulce do najmocniejszej wersji i aplikowali je do całego wachlarza samochodów. pozatym np w latach 90 bmw nie projektowali inzynierowie tylko księgowi :lol:(kazdy szanujacy sie fan bmw o tym wie :D ) a model e36 miał posłuzyć do wyciagniecia koncernu z nad przepasci , i w zasadzie tak sie stało .
Quentil napisał(a):Czyli dobrze pisałem, że wszędzie to samo. Ale dopiero dziś skojarzyłem te 313mm, że to po prostu hebel na tył (już się przestraszyłem, że była jakaś wersja o której nie wiem :lol: ).
szczerze to pierwszy raz spotykam sie z samochodem o większych tarczach z tyłu niż z przodu

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:22
przez Quentil
mcgiver napisał(a):szczerze to pierwszy raz spotykam sie z samochodem o większych tarczach z tyłu niż z przodu


Rzadkie rozwiązanie i było stosowane głównie w terenówkach, ale średnica efektywna jest większa z przodu, więc proporcje są OK ;)

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:26
przez mcgiver
Quentil napisał(a):
mcgiver napisał(a):szczerze to pierwszy raz spotykam sie z samochodem o większych tarczach z tyłu niż z przodu


Rzadkie rozwiązanie i było stosowane głównie w terenówkach, ale średnica efektywna jest większa z przodu, więc proporcje są OK ;)

skoro jest tak jak piszesz to pewnie chodzi o efektywniejszy reczny za sprawą wiekszej powierzchni dolegania szczęk .

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:33
przez Quentil
Możliwe, choć nie wiem czy wszystkie terenówki z tym rozwiązaniem mają tarczo-bębny.

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:36
przez pocieszny
mcgiver napisał(a):wydaje że wagi samochodów i silniki mają mniejsze zróżnicowanie

taaaa od 70 do 245 kucy i od 2200 do 3400kg DMC :)21 rzeczywiście mały rozrzut :)21

co do ręcznego to chodzi o oddzielenie hamulca awaryjnego od zasadniczego, jak pada jeden zostaje drugi :)2 niezależnie od rodzaju awarii

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:42
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):
mcgiver napisał(a):wydaje że wagi samochodów i silniki mają mniejsze zróżnicowanie

taaaa od 70 do 245 kucy i od 2200 do 3400kg DMC :)21 rzeczywiście mały rozrzut :)21


napisałem ze nie analizowałem :D , pozatym pisałem o Nm i wadze samochodu na moje oko :) , a nie Km i dmc . momentem sie jedzie ,nie koniami 8-)
To co napisałeś ma te same hamulce?

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:47
przez Quentil
Te same :lol: Chodzi zapewne o Frotę bo ona miała niewiele kucy i 2200 DMC.

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:54
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):
mcgiver napisał(a):wydaje że wagi samochodów i silniki mają mniejsze zróżnicowanie



co do ręcznego to chodzi o oddzielenie hamulca awaryjnego od zasadniczego, jak pada jeden zostaje drugi :)2 niezależnie od rodzaju awarii

co do tego to akurat w kazdym pojeżdzie o to własnie chodzi ;)

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 02 lut 2016, 10:13
przez pocieszny
co do tego że w każdym pojeździe to tak ale w większości realizuje się to na przykład na tych samych klockach a chodzi w terenówce o zupełne oddzielenie, zauważ że w większości masz albo tarczobęben (isuzu, mitsu, nowsze tojtoje) lub masz hamulec na wale (nissan, starsze toyoty UAZ :)21 )

niutonometry masz jeszcze bardziej rozrzucone :)21
hamulce w większości trooperów (przód) są takie same do tego dochodzi jeszcze troche opli, silniki od małych wolnossących diesli do dużych V :)2 hamulce w zasadzie są takie same :)21
co nie zmienia faktu że są po prostu skuteczne, inna jest pompa, wspomaganie i układ rozdzielacza, ale na przykłąd w porównaniu do Patrola to trooper hamuje a nie majestatycznie spowalnia :)2 :)21

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 18:38
przez mcgiver
szukajac nowych tarcz na przód natrafiłem na aukcję gdzie ponizej ceny nowych tarcz kupiłem na przód cały komplet : zwrotnice z piastami i z tarczami bez śladów zuzycia .
zestaw dziś do mnie dotarł , tarcze faktycznie nie przejechały chyba ani kilometra i mają grubość 26,1mm, były lekko przyrdzewiałe ale tokarka i papier ścierny poszedł w ruch :D .
zestaw jest do wersji bez abs'u i o ile jak dorwę na jakim promieniu od osi piasty jest otwór pod czujnik to jestem w stanie sobie to wyfrezować na maszynie (w zwrotnicy jest przewidziane fabryczne miejsce), przełożę wieniec zębaty ze starego zestawu i abs bedzie śmigał.
Problem jest inny ; zestaw jest chyba pod wersję z manualnymi sprzegiełkami bo w każdej zwrotnicy jest po jednym łozysku igiełkowym w którym jak mniemam kreci się półoś gdy nie jest spieta z kołem.
Pytanie czy spasuje mi to pod półosie które ja mam gdzie naped jest dołaczany podciśnienowo?
nie mam zamiaru stawiać auta na kanale puki nie bedę miał całego kompletu.
chciałbym przygotować i podmienić od razu cały zestaw.
wahacze mam już wypiaskowane i pomalowane proszkowo, dolne sworznie z kalamitkami czekają na montaż, zaciski wypiaskowane i w tym tygodniu jadą z innymi detalami do cynkowania galwanicznego.
jesli się okaze że zwrotnice będa pasowały to również zostaną poddane regeneracji ,a jesli nie to pójdą w kąt.
piasty mam nadzieję są takie same ?

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 18:49
przez Quentil
Półosie spasują.
W zwrotnicy można zrobić otwory pod czujnik abs.
Nie pamiętam tylko do czego jest przykręcana koronka absu (czy do tarczy czy do piasty), wersja bez abs nie ma mocowania na koronkę.

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 18:54
przez mcgiver
Quentil napisał(a):Półosie spasują.
W zwrotnicy można zrobić otwory pod czujnik abs.
Nie pamiętam tylko do czego jest przykręcana koronka absu (czy do tarczy czy do piasty), wersja bez abs nie ma mocowania na koronkę.

tak, chcę wyfrezować otwór pod czujnik i pod srubke która go trzyma(chyba M5) ale musze znać dokładną odległość od osi piasty do osi czujnika oraz średnicę otworu.
niewiem jaki zasięg ma czujnik wiec muszę to zrobić dokładnie
z tyłu tarczy są 3 otwory i zakładam że to pod koronę .