Strona 4 z 5

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 18:59
przez Quentil
Sprawdziłem i koronka przykręcana jest do tarczy. Odległości czujnika Ci nie podam, ja dałem zwrotnice z abs na wzór frezerowi i sobie sam wymierzył.

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 19:36
przez mcgiver
co kombinowałeś że dawałeś na frezarkę?
jakoś sobie poradzę ,dzięki. chyba że jeszcze ktoś się odezwie w temacie.
co do piast i zwrotnic to jesteś pewny że spasują?

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 19:59
przez Quentil
Zużyte czopy, czyli permanentny luz na łożyskach. Trudno znaleźć kogoś kto ogarnie naprawę czopów, więc kupiłem nowe zwrotnice, a w okolicy były w wersji bez abs i tu rola frezera ;)
Obecnie mam swoje dawne piasty i nowe zwrotnice, wszystko pasuje. Jeszcze nie jeździłem dalej niż po podwórku, więc nie wiem czy abs dobrze działa, ale wygląda jakby miał działać :lol:

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 20:10
przez pocieszny
tylko po co ABS??
ja rozumiem że ktoś mało jeździ w terenie ale zjazd w dół zbocza po wykrzyżu wtstarczy zaliczyć tylko raz by się auta pozbyć :)3
ABS to złoooo :)3 :)21 :twisted:

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 20:16
przez mcgiver
Quentil napisał(a):Zużyte czopy, czyli permanentny luz na łożyskach. Trudno znaleźć kogoś kto ogarnie naprawę czopów, więc kupiłem nowe zwrotnice, a w okolicy były w wersji bez abs i tu rola frezera ;)
Obecnie mam swoje dawne piasty i nowe zwrotnice, wszystko pasuje. Jeszcze nie jeździłem dalej niż po podwórku, więc nie wiem czy abs dobrze działa, ale wygląda jakby miał działać :lol:

fakt przy cenach części używanych , naprawa zużytych czopów się nie kalkuluje.
pocieszny napisał(a):tylko po co ABS??
ja rozumiem że ktoś mało jeździ w terenie ale zjazd w dół zbocza po wykrzyżu wtstarczy zaliczyć tylko raz by się auta pozbyć :)3
ABS to złoooo :)3 :)21 :twisted:

coś o tym wiem , kilka lat temu na jakimś kjsie betą mało co nie zaliczyłem dzwona bo abs zgłupnoł. zaraz po tym zrobiłem sobie wyłacznik absu i odłaczałem kiedy chciałem, w montku pewnie predzej czy pużniej też to zrobię, kwestia przerwania obwodu jednego czujnika wyłacznikiem; przynajmniej tak to mozna było w bmw zrobić.
czasem lepiej mieć ten abs 8-) .

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 09 lut 2016, 20:28
przez Quentil
mcgiver napisał(a):... naprawa zużytych czopów się nie kalkuluje.

Kalkuluje - nie kalkuluje, ale znalezienie kogoś w PL kto zrobi to profi i nie będzie to drugi koniec kraju jest mocno utrudnione.

A co do absu, wychodzę z założenia, że jak coś jest w aucie to ma działać (a czy się z tego korzysta, czy nie to inna sprawa, zwłaszcza, że abs z lat 90 nie jest jakiś nie zastąpiony) :)21

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 10 lut 2016, 08:53
przez Morti
mcgiver napisał(a): kwestia przerwania obwodu jednego czujnika wyłacznikiem; przynajmniej tak to mozna było w bmw zrobić.
czasem lepiej mieć ten abs 8-) .


no to troche hardcore zeby ciac obwod czujnika, jak mozna prosciej wpiac sie w skrzynke bezpiecznikow pod bezpiecznik ABS i caly uklad rozlaczac, tak z wielu wzgledow bezpieczniej ;)

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 10 lut 2016, 10:30
przez mcgiver
hardcore czy nie , najważniejsze że działało i można to było szybko wykonać bo kabel czujnika przechodził zaraz za grodzią , więc wystarczyło 0,5mb kabla i wyłacznik zamocowany koło kiery . dezaktywację można było wykonac w kazdym momencie, aktywację po ponownym uruchomieniu stacyjki.

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 10 lut 2016, 10:44
przez pocieszny
w aucie terenowym cięcie elektryki ..... bez sensu :)21

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 21 lut 2016, 01:08
przez mcgiver
żeby nie było że nic się nie dzieje w kwesti remontu zawiasu i hebli: :D
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... dma1ZrQmxB
ps. auto cały czas w ruchu, detale z fotek to zregenerowaney złom, czekajacy na podmiane za złom z jeżdżącego auta :lol:

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 27 lut 2016, 00:59
przez mcgiver
walcze z przednim zawiasem i hamplami.
wymieniam również zwrotnicę i musiałem uciąć czujnik bo jest tak zapieczony w zwrotnicy że nie da rady go wyjąć.
Z tyłu kiedyś mi się udała ta operacja ale niestety z przednim poległem.
Mam czujnik z froty również uciety niedaleko miejsca montażu, ma dodatkowe mocowanie na osłone przewodu i wydaje mi się że to jedyna różnica względem montka. Jeśli jest sprawny to będzie współpracował?
wyczytałem gdzieś że równiez pasuje czujnik z jakiejś mazdy. Prawda czy fałsz?
np ten :
http://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-323 ... 67912.html
ma chyba ten sam kąt pochylenia detektora wzgledem mocowania , ale czy ma odpowiednie właściwosci elektryczne?

nowy czujnik do montaka na przód oscyluje od 200 zł w górę, a nie uśmiecha mi się tyle wydawać.

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 27 lut 2016, 01:39
przez Quentil
Frota czy Mont chyba idzie taki sam czujnik. Od mazdy pasuję tylko, że otworek w blaszce jest nie tam gdzie trzeba i wtyczkę trzeba przelutować ;)

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 27 lut 2016, 18:44
przez mcgiver
Quentil napisał(a):Frota czy Mont chyba idzie taki sam czujnik. Od mazdy pasuję tylko, że otworek w blaszce jest nie tam gdzie trzeba i wtyczkę trzeba przelutować ;)

kupiłem zwrotnicę z froty z ucietym kablem czujnika
Blacha montarzowa czujnika jest trochę wieksza i ma ma dodatkowe 2 otwory na osłone przewodu.
zwrotnice są te same ale czujnik w montku lewy =prawy ,a we frocie jest odbicie lustrzane .
pozatym frotowski jest cały z kwasówki a montek ma czujniki oblane plastikiem.
O ile w godzine czasu wydłubałem frotowski ze zwrotnicy, o tyle montkowski po godzinie dłubania nawet niedrgnął.
jak ogarne reszte to spróbuje ten czujnik przylutować i sprawdzić czy działa , a jak nie to spróbuje z mazdą.

edit
temat kontynuowany tutaj viewtopic.php?f=4&t=6640

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 21 lip 2016, 15:28
przez Serg
Jak to możliwe, że w teorii te same klocki ATE kosztują u jednego 67zł a u drugiego 282zł ?

http://allegro.pl/ate-klocki-tyl-isuzu- ... 63118.html
http://allegro.pl/klocki-ate-tyl-isuzu- ... 79095.html

Te same numery seryjne 13.0460-5927.2

W intercarsach itp cena około 200-300zł

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 22 lip 2016, 08:56
przez pawel126
Nie wiem, ale jakość ATE spadła tak że ja już nie kupuje. :)3

Polecam ABE ale głownie do aut dostawczych i terenowych.
Od 3at zakładam i naprawdę nie mam nic do nich, a cena rewelacyjna :)2

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 22 lip 2016, 09:57
przez Serg
Miałem Ferodo a aktualnie Meyle (prawie 45k km wytrzymały) i sie zastanawiam czy wybrać je jeszcze raz czy coś innego

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 15 sty 2019, 23:25
przez mcgiver
po trzech latach beztroski po remoncie hebli i ponad 50 tyś przebiegu rozgladam się za gratami.
mam już na kupce nowe tarcze i klocki na przód i tył , komplet zacisków na tył mam przygotowane do regeneracji i szukam szczęk ręcznego.
pytanie mam czy ktoś kupował szczęki ręcznego bez dzwigni i czy stare dzwignie pasują p&p do nowych szczęk czy jest z tym jakaś rzeżba , czy lepiej kupić szczęki z nowymi dzwigniami?

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 15 sty 2019, 23:36
przez pocieszny
potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 15 sty 2019, 23:54
przez PiotrR
Z ręcznym jest problem od zawsze. Jeśli elementy stalowe są w dobrym stanie , to naklej nowe okładziny. Da się dopasować z Ursusa c 360, z jednej robisz komplet na koło.
Te od froty nie pasują, jeśli kupisz nowe dedykowane do Troopera to bierz komplet z rozpierakami.
Z ręcznym walczę już parę lat,na rynku europejskim nie kupisz sensownych szczęk zawsze jest coś nie tak. Trzeba sprowadzać z U.S.A .
Mam ręczny bo mój mechanor się wku.... wziął pilnik i dorobił to czego Chińskia fabryka bubli nie potrafi zrobić.

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 15 sty 2019, 23:56
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .















:lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 16 sty 2019, 00:17
przez mcgiver
piotr R napisał(a):Z ręcznym jest problem od zawsze. Jeśli elementy stalowe są w dobrym stanie , to naklej nowe okładziny. Da się dopasować z Ursusa c 360, z jednej robisz komplet na koło.
Te od froty nie pasują, jeśli kupisz nowe dedykowane do Troopera to bierz komplet z rozpierakami.
Z ręcznym walczę już parę lat,na rynku europejskim nie kupisz sensownych szczęk zawsze jest coś nie tak. Trzeba sprowadzać z U.S.A .
Mam ręczny bo mój mechanor się wku.... wziął pilnik i dorobił to czego Chińskia fabryka bubli nie potrafi zrobić.

o ile często rzeżbię to z hamulcami mi się nie chce ,a komplet z wysyłką wychodzi około 135zł
https://www.rockauto.com/en/catalog/isu ... shoe,10177
nie wiem czy się nie skuszę :roll:

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 16 sty 2019, 00:22
przez PiotrR
:)2

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 16 sty 2019, 00:27
przez Jake
mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .

Nie wiem z czego tu sie smiac, ja zawsze tak parkuje xD Reczny zyleta ^^
Pocieszny pytal, bo mozna zrobic hydrauliczna "łape" na tył, zamiast oryginalnych linek, szczek i calego badziewia. I trzyma jak złoto, ale z czasem stopniowo puszcza. Wiec perfekt na ruszanie pod gore, parkowanie pod marketem, ale nie na zostawienia auta na noc. Mnie pomysl pocisznego zainspirowal, zeby tak zrobic u siebie, ale nie ruszajac oryginalnej wajhy recznego tylko dokladajac druga, pionową. :lol:

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 16 sty 2019, 00:29
przez pocieszny
ja mam na orginalnej wajsze ręcznego

Re: Hamulce - komplet przód i tył

PostNapisane: 16 sty 2019, 00:30
przez mcgiver
Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .

Nie wiem z czego tu sie smiac, ja zawsze tak parkuje xD Reczny zyleta ^^
Pocieszny pytal, bo mozna zrobic hydrauliczna "łape" na tył, zamiast oryginalnych linek, szczek i calego badziewia. I trzyma jak złoto, ale z czasem stopniowo puszcza. Wiec perfekt na ruszanie pod gore, parkowanie pod marketem, ale nie na zostawienia auta na noc. Mnie pomysl pocisznego zainspirowal, zeby tak zrobic u siebie, ale nie ruszajac oryginalnej wajhy recznego tylko dokladajac druga, pionową. :lol:

hydraulika do ręcznego jest mi znana od dawna , ale jakoś w czołgu nie jest mi to potrzebne ;)