Strona 1 z 1

monterey 3,2 - przełączenie na LPG "rozwala" mapę benzynową

PostNapisane: 21 gru 2015, 22:01
przez StarySmok
mam problem z montereyem 3,2 benytna

zmienilem stara intestacje gazowa /byla pierwszej generacji i zaczela strzelać .. po prostu skonczyła sie technologicznie/ na sekwencje- i zaczęły sie dziać dziwne rzeczy...
po przełączeniu na LPG silnik chodzi nierówno, czasami śmierdzi gazem itd... ponowne przejście na PB daje efekt podobny- mój mechanik nazywa to "że LPG rozwala mapę PB" - po odłączeniu akumulatora / i ponowny włączeniu po chwili / na benzynie wszystko wraca do normy... natomiast każda kolejna próba przejścia na LPG powoduje to samo co juz opisałem ...
kilkukrotnie bylem swiadkiem jak pierwszy gaziarz ten ktory zakladal instalacje regulowal ja komputerem i po kilku przelaczeniach wszystko znowu sie psuło...

czy ktos widział takie cudo ??? ...
dodam ze juz byłem u gaziarza .. ten który założył instalacje wymiękł... i dwóch następnych również...
każdy twierdzi ze instalacja zostala zamontowana zgodnie z prawidłami sztuki... ostatni spec od LPG stwierdził ze raczej nie jest to kwestia wiązki bo na kompie diagnostycznym do LPG zgłaszają sie wszystkie elementy instalacji LPG
prosze o pomoc i z gory dziekuje

Re: monterey 3,2 - przełączenie na LPG "rozwala" mapę benzyn

PostNapisane: 21 gru 2015, 23:25
przez pocieszny
powiem tak
u mnie się takie cuda zaczęły dziać jak zaczęły siadać wtryski i przepływy były dupiate,
jaka instalka, jakie wtryski, jaki reduktor?

ogólnie jak LPG jest źle zmapowane to będzie rozpierdalać mapę PB bo komp będzie łapał błędy
stare układy wtryskowe tak mają, ciekawe na jakie przepływy wyskalowane są wtryskiwacze

Re: monterey 3,2 - przełączenie na LPG "rozwala" mapę benzyn

PostNapisane: 22 gru 2015, 17:20
przez Quentil
Źle dobrane komponenty można wystroić, aby przy niskich obciążeniach wszystko banglało dobrze. Problemem może być niesprawność tajli lub złe wystrojenie, ewentualnie zły montaż(choć i tu w większości przypadków można wystroić aby w pewnym zakresie obrotów dobrze działało.

Jak śmierdzi gazem to gdzieś może być nieszczelność lub reduktor puszcza zaworem bezpieczeństwa, a jak od razu po przełączeniu na LPG szarpie to wypada jeszcze sprawdzić czy wtryski są dobrze sparowane :roll:

Re: monterey 3,2 - przełączenie na LPG "rozwala" mapę benzyn

PostNapisane: 23 gru 2015, 00:12
przez 8P8C
Witaj...
Napisz może jakie masz komponenty tej instalki ???
Jakie wtryskiwacze i reduktor???

Pzdr

Re: monterey 3,2 - przełączenie na LPG "rozwala" mapę benzyn

PostNapisane: 24 gru 2015, 07:54
przez mcgiver
takie banalne pytanie :
czy zostało odhaczone blokowanie mapy benzyny po kalibracji benzyny?
jeśli nie to żle zestrojony gaz bedzie rozwalał mapę benzyny.

Re: monterey 3,2 - przełączenie na LPG "rozwala" mapę benzyn

PostNapisane: 25 gru 2015, 14:25
przez gumirek
Cześć,

nie pisałeś, czy wywala Check Engine? Na pewno w instalce pierwszej generacji coś było kombinowane w tym temacie.

Miałem taką sytuację podczas ustawiania mapy gazu, że przekroczyłem zakres sterowania na gazie komputera benzyny w kierunku ubogiej mieszanki. Czasy wtrysku sterownika benzyny mocno się wydłużyły i wyrzuciło CHECK. Kontrolka natychmiast gasła po przełączeniu na benzynę i wszystkow tej samej chwili wracało do normy. W Twoim przypadku, przy nieprawidłowo działającej LPG też tak powinno być. Przypuszczam, że coś może bruździć w elektryce po poprzedniej instalacji.

mcgiver napisał(a):czy zostało odhaczone blokowanie mapy benzyny po kalibracji benzyny?


Moim zdaniem to ma sens tylko do czasu rozwiązania problemu. W przypadku dobrze działającej instalacji, aktualizowanie i uzupełnianie mapy powinno być odblokowane. Z własnych obserwacji działania sterownika PB w tych samochodach wynika, że reaguje on szybko na przełączanie gazu i benzyny.

Re: monterey 3,2 - przełączenie na LPG "rozwala" mapę benzyn

PostNapisane: 28 gru 2015, 17:36
przez Quentil
Ogólnie mówiąc to dobrze wystrojone LPG nie powinno wprowadzać żadnych zmian w mapie PB.

Re: monterey 3,2 - przełączenie na LPG "rozwala" mapę benzyn

PostNapisane: 31 gru 2015, 11:45
przez mcgiver
ja tam już trochę sie nagrzebałem z moim montkiem jesli chodzi o gaz i od dłuższego czasu mimo tego że auto chodzi na gazie bardzo ładnie to mapę benzyny mam zablokowaną bo wcześniej z tym miałem równiez problemy.
instalka to stary stag 300 i wtryski matrixy kupione okazyjnie z samochodu z niewielkim przebiegiem , samochód przy ostrym deptaniu nie przekracza 20lpg na miejscu ,w trasie okolice 16lpg.
Sytuacja była z goła inna jak kupiłem samochód ;były valteki (już teraz wiem że to jest najgorsze ścierwo na rynku),kalibracja była niemożliwa do wykonania na jakichkolwiek ustawieniach ,spalanie było w okolicach 30lpg przy jeżdzie jak emeryt, zmulenia i inne cuda ,ogólnie była tragedia.