Strona 1 z 1

Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 01 lut 2016, 13:51
przez Morti
Czy ktos przerabial system z podwojnymi cewkami i kablami na pojedyncze cewki ?
Wiadomo po dwie i tak beda iskre dawaly, ale odpada koszt kabli, a cewki pojedyncze juz za 10 zl mozna kupic, kwestia tylko od czego by podeszly ? Mam komplet z BMW e90 ale sa za grube i nie wchodza na swiece, myslalem o takich z BMW e39 (na swiece idzie waska fajka, a cala cewka jest ponad, podobne sa cewki w grupie VW), ale moze ktos to juz przerabial i da dobra wskazowke ?

Nie interesuje mnie dyskutusja nad zasadnoscia takiej przerobki, bo jak wszedzie znajda sie tacy co beda za i przeciw.
W innych podobnych silnikach (np/ V6 AUDI, boxer Subaru itd...) poprawia sie kultura pracy silnika, szczególnie na biegu jałowym, i jest to porządana przeróbka (eliminuje sie wadliwy element w postaci kabli, a co za tym idzie iskra jest mocniejsza, co przy LPG ma znaczenie).

Intreresuje mnie czysta techniczna porada co może spasować.

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 01 lut 2016, 15:51
przez 8P8C
A co da taka przeróbka, skoro cewki sterowane są z modułu zapłonowego, a nie bezpośrednio ze sterownika silnika ???

A cewki z fajkami to chyba najprościej od Frontery 3,2 V6 lub Montereya 3,5 V6
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... 399&jpid=7

A tak na marginesie to juz w 96r była taka wersja tego silnika .. z jednym wałkiem rozrządu i cewkami na świecach. i 4 sondami lambda :)

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 01 lut 2016, 17:46
przez Quentil
Gdzieś na forum jest, że podobno do 3.5 pasuje od poloneza (ja nie potwierdzam nie zaprzeczam).

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 01 lut 2016, 18:25
przez 8P8C
Do 3,2 pasuje od Poloneza z wtryskiem Abimex
https://www.google.pl/search?q=cewka+ab ... 00&bih=763

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:43
przez pocieszny
były też wersje tego silnika z cewkami z układem zapłonowym jak w 3,5 i łańcuchem rozrządu :)21

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 02 lut 2016, 00:52
przez Quentil
Z tym łańcuchem nie przesadziłeś? Przybliż temat, bo mnie coś takiego korciło :)

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 02 lut 2016, 09:36
przez 8P8C
No właśnie ..przybliż ten temat.. bo jedyny silnik z łańcuchem, jaki do tej pory znalazłem to silnik 4.2 w Isuzu Ascender:)

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 02 lut 2016, 10:07
przez pocieszny
3.2V6 o oznaczeniu 6VD1 taki jak w montku
z tym że inny układ zapłonu no i łańcuch rozrządu, widziałem rozebrany leżał sobie na warsztacie czekał na przeszczep (chyba do froty)
co do osiągów niestety nic nie powiem nie widziałem jak jeździ ale ewidentnie to był silnik taki jak nasze, z czego? nie wiem :oops:

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 02 lut 2016, 17:52
przez Quentil
Może jakaś specjalna wersja heavy duty czy cuś, jak przy 3.1 :roll: ewentualnie czyjaś twórczość własna.

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 02 lut 2016, 19:43
przez freefly

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 02 lut 2016, 20:05
przez Quentil
Jak zacząłem szukać to też tą stronę widziałem ;)

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 07 lut 2016, 01:02
przez FFK
To o co Ci chodzi z tymi cewkami jest we frotce B 3.2 V6
Obrazek

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 07 lut 2016, 11:19
przez pocieszny
jeśli mnie pytasz to nie był to silnik z froty tylko taki jak w isuzu trooperze, 3,2V6 z układem zapłonowym takim jak w 3,5V6 (dokładnie takim samym)

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 07 lut 2016, 12:33
przez FFK
To była odpowiedź na pytanie Morti'ego odnośnie przerobienia układu zapłonowego na pojedyncze cewki.
A nie miałem czasu zagłębić się w temat 6VD1 na łańcuchu, ale jak tylko będę miał trochę czasu to poszukam jakiegoś obszerniejszego materiału na ten temat, ponieważ zaciekawiła mnie ta informacja.

Re: Modyfikacja ukladu zaplonowego 3.2 V6

PostNapisane: 08 lut 2016, 12:59
przez Morti
FFK napisał(a):To była odpowiedź na pytanie Morti'ego odnośnie przerobienia układu zapłonowego na pojedyncze cewki.
A nie miałem czasu zagłębić się w temat 6VD1 na łańcuchu, ale jak tylko będę miał trochę czasu to poszukam jakiegoś obszerniejszego materiału na ten temat, ponieważ zaciekawiła mnie ta informacja.


Tylko we Frocie pewnie idzie normalnie czyli pojedynczo kazdy cylinder dostaje iskre, nie tak jak w montku po 2 cylindry na jednej cewce i de fakto kazdy cylinder dostaje 2 razy iskre.