Strona 1 z 1

remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 28 lut 2016, 01:33
przez mcgiver
Ze względu na rozrośniecie tematy zaczętego tutaj :
viewtopic.php?f=4&t=6520&p=47598#p47598
postanowiłem założyc nowy.
Własnie skończyłem robotę na dziś , ale jutro muszę działac dalej by auto w poniedziałek zarabiało na siebie.
większośc detali z fotek jest wypiaskowana i pomalowana proszkowo lub cynkowana.
wszystkie elementy gumowe są albo oryginalne nie noszące śladów zużycia(lwia wiekszość) , lub wymienione na nowe.
jutro kończę prawy przód , a w przyszły weckend robie lewy przód.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

ObrazekObrazek

korzystając z okazji że po wykreceniu gratów miałem dobry dostęp do części ramy , to wyczyściłem , zagruntowałem i wyciorałem konserwacją co sie dało.

Mam pytanie :
czy wysokośc zawiasu można wyregulować ramieniem drążka skrętnego na mocowaniu w połowie długosci auta.
przy wymianie wachacza polałem profilaktycznie WD na srubę dokręcania drążka do ramy i bardzo się zdziwiłem że wystająca jakieś 30mm śruba dała się wykręcić bez uzywania jakiejkolwiek siły , co dowodzi że nie była dokręcona na max .
Jest jakaś procedura regulacji zawiasu tą srubą?

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 28 lut 2016, 01:53
przez Quentil
Uogólniając to kręcisz tak aby równo stał.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 03 mar 2016, 10:45
przez peterek66
Ta... 8-)
Tylko kręcisz na podniesionym, potem stawiasz mierzysz i jak nierówno, to znowu do góry krecisz i tak do skutku. Nie kręć na postawionym. A tak w ogóle to zajebista robota z tym zawiasem wykonana :)2

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 03 mar 2016, 11:07
przez freefly
Jaki ogólny koszt i czas zabawy?

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 03 mar 2016, 13:18
przez mcgiver
--
dziś jeszcze odebrałem drążek stabilizatora i płyte pod silnik z piaskowania i malowania proszkowego; kolory takie jak fabryka dała .


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ogólny koszt 1tyś bez kilkudziesięciu zł.
w skład wchodzą zakup części , sprayów, konserwacji , usługa piaskowania , cynkowania i malowania.
Teraz mam następną stertę gratów do regeneracji i ewentualnie do sprzedania; 3 zwrotnice z osłonami tarczy , 2 piasty, 3 przednie zaciski z jarzmami, jeden zacisk tylni, 2 wachacze dolne .
miałem jeszcze kupować górne wahacze , ale stwierdziłem że zaduzo zabawy ,a sworznie górne i gumy są ok.
Narazie jedna strona wymieniona i zakonserwowana , ale zajeło to cały weckend, druga strona poczeka , bo nie postawie auta na kanale w tygodniu , a nastepne dwa weckendy mam zaplanowane na co innego, tymbardziej że już nic z przodu nie skrzypi.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 07 mar 2016, 20:39
przez mcgiver
rok temu kupiłem samochód z kupą części i ostatnio zaczołem sie zastanawiać do czego są te osłony .
zawsze jak jestem pod autem to wylatuje mi to z głowy żeby poszukać miejsca na ich zamontowanie.
kojarzy ktoś w których miejscach są te elementy na podwoziu?
Obrazek

Obrazek

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 07 mar 2016, 20:57
przez Quentil
Duża blacha z podłużnym otworem idzie w okolicy wydechu przed katem (kolanko rury ma być nad tym otworem właśnie), druga chyba w okolicy reduktora (acz z pamięci mówiąc mogę coś kręcić), a małe czarne nie wiem gdzie ma być(może przy rozruszniku).

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 07 mar 2016, 21:16
przez mcgiver
ok dzieki, pytam bo chcę zawieżć do piaskowania i do proszku ale jakby sie okazało ze to graty nie z tego auta to szkoda kasy.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 07 mar 2016, 21:39
przez Quentil
W weekend może wcześniej mogę zrobić foty z pod samochodu, jeśli chcesz ;) Bo pisałem to głównie z pamięci (a ta jak wiadomo jest zawodna), a autka podobną konstrukcję mają, więc może osłony tylko podobne do Trooperowych :roll:

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 07 mar 2016, 21:48
przez mcgiver
jesli to nie problem to możesz czasnac fotki , ale w zasadzie wystarczy że zweryfikujesz to co napisałeś.
z góry dzięki :D . ja w wekend też pewnie będe pod autem i od razu poszukam czy to gdzies pasuje.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 08 mar 2016, 20:40
przez mcgiver
ten mały element z uchem służy chyba do wyciągania silnika i znajduje się pod mapsensorem, widziałem dziś na jakimś filmiku z trooperem w roli głównej :) .

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 12 mar 2016, 00:59
przez mcgiver
odebrałem z obróbki parę gratów
Obrazek

Obrazek

Obrazek
niestety mimo planów wjazd na kanał trzeba odłozyć, ale jak się uda to jutro będa fotki z innej beczki :roll:

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 13 mar 2016, 13:58
przez Quentil
Zdjęć nie zrobiłem, ale z tego co udało mi się zajrzeć (z powodu błota się nie wczołgiwałem pod spód) to u mnie osłony wyglądają ciut inaczej, rozkład śrub podobny. Możliwe, że po prostu po lifcie dawali inaczej przetłoczone osłony :roll:

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 13 mar 2016, 14:03
przez mcgiver
ja też nie byłem pod autem , ale jak tylko bede to bede kombinował wg Twoich podpowiedzi.
dzieki

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 14 maja 2021, 22:37
przez Silvestr
Wskrzeszam temat.

Planuję małą naprawę... Wahacze już ostro skrzypią i końcówki się wyrobiły. Zastanawiam się, czy nie wykręcić całych wahaczy i ich nie odnowić. Obecnie piaskowanie i malowanie proszkowe ogarniam już sam :)21 Dużo zabawy aby wykręcić wahacze? Ewentualnie jakie mogą być nieplanowane problemy?

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 15 maja 2021, 01:13
przez Jake
Standardowo:
1)trzeba rozpiac zwrotnice, czyli wybić sworznie. Jak sa od lat nie wybijane, to moze to byc nieprzyjemnym wyzwaniem.
2)Gorny wahacz odkreca sie bardzo latwo - dwie sruby i odchodzi caly razem z tulejami i mocowaniem.
3)Dolny wahacz jest o wiele mniej przyjemny do demontazu, bo primo trzeba zluzowac drążki skrętne, secundo okrecic dwie nakretki ktore sa dokrecone calkiem sporym momentem i wybic sruby z dolnych tulei.
Glownym przeciwnikiem utrudniajacym walke jest korozja, glownym przyjacielem WD-40, dlugi klucz i jeszcze dlusza rura-przedluzka a czasami niestety i palnik. Poza tymi mozliwymi klopotami raczej nie ma dramatu.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 15 maja 2021, 01:34
przez mcgiver
ja mam zgoła inne wrażenia i uwagi.
dolny wahacz jak ruszasz to sobie na drążku skrętnym zaznacz pozycję względem jarzma wieloklinowego i samego drążka , bo może być problem z kalibracją pozycji startowej dla sruby napinajacej później przy montażu.
co do górnego wahacza to niewiem po co go ruszać, , tymbardziej że tam trzeba uważać na rozpadające się podkładki korekcyjne, chyba ze już się całkiem rozpada, żadne zamienniki gum nie prezentują jakością tego co oryginały.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 15 maja 2021, 11:51
przez Jake
Podkladki ustalajace geometrie wysuwa sie do gory po zluzowaniu srub i nic nie wypada.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 17 maja 2021, 16:23
przez Legend
no i zapomnieliście, że do górnych wahaczy trzeba odkręcić przewody hamulcowe, a konkretnie miejscie w którym łączy się z gumowym, od strony kierowcy na pewno bo zasłania kolumna.

W związku z tym, że nie trawię tych wszytkich gównianych zamieników to kiedyś wymieniłem sam tuleje w górnym wahaczu. Koszt w ASO 600pln na 2 wahacze.
O podkładkach wiedziałem więc powoli je wysunałem i zapisałem ile i gdzie były rozlokowane.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 17 maja 2021, 17:08
przez Jake
No przewody trza odczepic, ale zakladajac pelny demontaz zwrotnicy tak czy owak nalezaloby to zrobic. Zreszta przy tak zakrojonej naprawie przedniego zawiasu to dobry moment zeby je skontrolowac, a w razie potrzeby wymienic.

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 17 maja 2021, 17:13
przez Legend
no i w ten sposob auto konczy na klockach :)

najlepsze metoda to naprawa jak się zepsuje - nie dotyczy ramy :LD

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 17 maja 2021, 17:22
przez Jake
Przeciez nic sie nie gdy nie psuje - zawsze jezdzi do konca XD

Re: remont zawiasu i hamulców

PostNapisane: 21 maja 2021, 22:13
przez Silvestr
Niezłe pocieszenie po tej lekturze :D21
Musiałem ostatnio wymienić kawałek przewodu hamulcowego przy prawym przednim kole i niestety korozji trochę jest, dawno nie było tam nic ruszane. Ale miałem chociaż możliwość wypróbować piaskarkę po modernizacji :)21 Pięknie wyczyściło wahacze i kawałek ramy :)2
Temat prac muszę w takim razie odłożyć, zamówię potrzebne części i będą czekać w kolejce. Jak będzie okazja i auto nie będzie potrzebne to będę atakował.