Strona 2 z 2

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 18 kwi 2016, 21:46
przez mcgiver
FFK napisał(a):U mnie takie objawy były (nierówna praca silnika i jakby dławienie się na niskich prędkościach obrotowych) w chwili, gdy niedomagał sterownik silnika.

tak z ciekawości gdzie jest ten sterownik, bo juz kilka razy się zastanawiałem i nie natknąłem się na niego ;) .

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 18 kwi 2016, 21:50
przez FFK
Można powiedzieć, że za dźwignią zmiany biegów pod konsolą środkową. Trzeba odkręcić osłonę tunelu i trochę ją cofnąć i chyba tą zaślepkę na dole konsoli środkowej, aby się dostać do sterownika silnika.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 09:23
przez pawel126
Wymieniłeś na inny czy naprawiałeś?
Ja mam na pewno immobilizer wiec jak to ugryźć ewentualnie?

Po czyszczeniu egr a właściwie teraz mam zdjęte podciśnienie zdecydowanie płynniej się jeździ. Po zmianie biegu przyjemnie jedzie,
reszta bez zmian czyli zapalał długo i czuć lekkie wibracje silnika.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 10:10
przez pocieszny
EGR to zaślepić najlepiej jak już nie działa, można banalnie blaszką
można wyciąć całe ustrojstwo i zaślepić otwory, ważne żeby zostawić wtyczki na zaworkach sterowania
podciśnienie zaślepić i ominąć całkiem EGR

sterownik wbrew pozorom pada dość rzadko, ja u siebie wymieniałem w przypływie frustracji, ale nic to nie dało :)21

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 13:00
przez pawel126
EGR dział po czyszczeniu nawet lepiej sprawdzałem, jak zamyka to wystarczy wężyk odpiąć :)2

Zacznę od początku, zmienię świece bo i tak już 20tys maja.
A te cewki od poloneza to allegro tylko?

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 13:38
przez pocieszny
odepniesz wężyk będziesz miał nieszczelność w podciśnieniu, nie wiem co gorsze
cewki możesz popatrzeć w sklepach z częściami, pasują nie tylko do poldolota też są do lancii i kilku hamerykańców a nawet rollsroyca jakiegoś :)21

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 18:57
przez FFK
Ja wymieniłem sterownik na inny, jedyne co się zgadzało to oznaczenia, że silnik 3.2, skrzynia manual i wersja europejska. Numery seryjne zupełnie inne, ale zniknęły objawy.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 21:12
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):odepniesz wężyk będziesz miał nieszczelność w podciśnieniu, nie wiem co gorsze
cewki możesz popatrzeć w sklepach z częściami, pasują nie tylko do poldolota też są do lancii i kilku hamerykańców a nawet rollsroyca jakiegoś :)21

wkładasz srubkę dopasowana do weżyka i nie ma problemu, a egr to faktycznie samo zło, z mojego punktu widzenia gorsze od ABS :)21

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 21:22
przez FFK
EGR służy tylko uciesze ekoświrów, nic poza tym.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 21:34
przez mcgiver
FFK napisał(a):EGR służy tylko uciesze ekoświrów, nic poza tym.

dlatego właśnie rozumiem egr w dizlu który prędzej czy pużniej dymi jak lokomotywa , a w zagazowanej benzynie nie ma racji bytu.
jak będę robił remont to egr wylatuje , a zamiast elektrozaworów wpadną odpowiednie rezystory żeby ecu było zadowolone ;) . wg mnie wystarczy zmierzyc rezystancje cewek , zastąpić je rezystorami ,a cały system można wywalić.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 20 kwi 2016, 08:19
przez pawel126
Wężyk po odpięciu zatkałem oczywiście ;)
Naprawdę bez tego egr zupelnie inne auto az przyjemnie teraz się miesza biegami ;) i tak wole automata :D
Apropo diesla to tam dopiero EGR robi syf. Oczyścić dobrze rowki tłoków z tego nagaru to wyzwanie :shock:
Dla mnie to tylko pozorna ekologia bo to jak wygląda silnik w środku z/bez egr to zielone ludki na drzewach nie mają pojęcia. :lol:
Jeep po remoncie nawet raz nie poczuł już co to wtórne spaliny :D

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 20 kwi 2016, 11:47
przez freefly
pawel126 napisał(a):Wężyk po odpięciu zatkałem oczywiście ;)
Naprawdę bez tego egr zupelnie inne auto az przyjemnie teraz się miesza biegami ;) i tak wole automata :D
Apropo diesla to tam dopiero EGR robi syf. Oczyścić dobrze rowki tłoków z tego nagaru to wyzwanie :shock:
Dla mnie to tylko pozorna ekologia bo to jak wygląda silnik w środku z/bez egr to zielone ludki na drzewach nie mają pojęcia. :lol:
Jeep po remoncie nawet raz nie poczuł już co to wtórne spaliny :D


Jeśli silnik bierze litr oleju na 1000 km, to jak ma nie być syfu w kolektorze ssącym i problemu z EGR.
EGR ma obniżać temperaturę spalania. Jeśli zmierzysz pirometrem temperaturę kolektora wydechowego, gdy EGR pracuje i gdy jest odłączony, to różnica jest nawet 250 stopni C. Niższa temperatura spalania ma zdecydowanie pozytywny wpływ na silnik, turbosprężarkę, wtryskiwacze, sondy lambda itp. A ekologia to tylko efekt uboczny. Dziwnym zbiegiem okoliczności w silnikach o dobrym stanie technicznym EGR nie jest problem.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 20 kwi 2016, 12:59
przez pawel126
To co napisałeś jest racją i co z tego? Widziałeś jak zasrane są kolektory w dieslach z EGR a bez? Dalsza cześć tego syfu osadza się na pierścieniach a dokładnie pod nimi w rowkach a i spora część trafia do oleju. Wiec wolę że turbina dostanie cieplej w tyłek niż gówniany olej :lol:
W czysto teoretycznym założeniu tak miało być a życie pokazało że jest inaczej. ;)

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 20 kwi 2016, 16:31
przez Quentil
EGR obniża temp. spalania, ale zadajcie sobie pytanie skąd ta temp. się wzięła. Odp. z ubogiej mieszanki (uboga spala się na gorąco, więc tłoki i zawory, by dostały wciry) i tu wkracza EGR, dzięki któremu możemy tą temp zbić na mniejszą, wtedy mamy lekko ubogą mieszankę z normalną temperaturą (inaczej mówiąc minimalnie mniejsze spalanie i polepszona ekologia, teoretycznie bez skutków ubocznych). Po zwykłym zaślepieniu EGR temperatura z tej ubogiej mieszanki nie jest już redukowana. Dlatego idealnie byłoby przeprogramować ECU po wywaleniu tego ustrojstwa ;)

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 20 kwi 2016, 18:27
przez pocieszny
w dieslu 3.1 ECU?? :)21
w 3.2 znowu nei jest uboga, zwykle problemem jest zbyt bogata :)21

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 20 kwi 2016, 19:50
przez Quentil
Nie mówiłem o konkretnym silniku, tylko ogólną zasadę przytaczam, że jak w fabryce wsadzili EGR to i mapy pod to mogli ustawić, a że nasze auta są proste konstrukcyjnie i ich te głupoty bezpośrednio nie dotyczą to tylko się cieszyć :)2
No i uzupełniając mój poprzedni post - mówiąc uboga miałem na myśli delikatnie ubogą, a nie jakoś bardzo skrajną, bo jednak przez długi czas jeszcze nikt fizyki nie oszuka.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 21 kwi 2016, 10:12
przez freefly
Quentil napisał(a):EGR obniża temp. spalania, ale zadajcie sobie pytanie skąd ta temp. się wzięła. Odp. z ubogiej mieszanki (uboga spala się na gorąco, więc tłoki i zawory, by dostały wciry) i tu wkracza EGR, dzięki któremu możemy tą temp zbić na mniejszą, wtedy mamy lekko ubogą mieszankę z normalną temperaturą (inaczej mówiąc minimalnie mniejsze spalanie i polepszona ekologia, teoretycznie bez skutków ubocznych). Po zwykłym zaślepieniu EGR temperatura z tej ubogiej mieszanki nie jest już redukowana. Dlatego idealnie byłoby przeprogramować ECU po wywaleniu tego ustrojstwa ;)


ECU jest tak zaprogramowane, żeby, żeby domykać przepustnicę, gdy EGR do kolektora ssącego wpuści gazy spalinowe. Zawór jest zamknięty aż do uzyskania temperatury roboczej i zamykany jest po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Gdy prędkość jest na stałym poziomie, zaczyna uchylać się i dopuszczać spaliny. I tak wachluje cały czas.
Na TECHu jest podgląd działania EGR: wartość podciśnienia i % otwarcia w zależności od otwarcia przepustnicy. Zaślepienie podciśnienia EGR na nic nie wpływa jeśli chodzi o ECU. Wartości podciśnienia są odczytywane, a przepustnica uchyla się i domyka, EGR stale zamknięty. Dawki paliwa na nie zmienionym poziomie, temperatura spalania wzrasta i nie ma charakterystycznego czarnego "bąka" przy gwałtownym przyspieszeniu. A czarny "bąk" nie jest regułą, bo zależy, czy chwili depnięcia zawór był otwarty, czy zamknięty.
No, ale tak w jest dieslu sterowanym ECU. Jeśli nie wali olejem z odmy, lub turbina nie puszcza oleju od strony koła kompresji, wtryski nie leja, to zawór i kolektor ssący się nie zasyfi.

A w benzynie, dochodzą sondy lambda i dążenie do mieszanki paliwo-powietrze do stałej stechiometrycznej. Tak więc, odcięcie EGR z pewnością będzie miało wpływ na dawki paliwa.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 24 kwi 2016, 10:33
przez mcgiver
w wysilonych wydumkach żeby obniżyć temperaturę spalania stosuje się water injection. jest to wtrysk zwykłej wody z etanolem.
kilka lat temu jak budowałem silnik pod turbo , zamówiłem sobie u jednego szpeca 4 punktowy monitor temperatury , z alarmami i przekaznikami
plan był taki że po przekroczonej temperaturze w kolektorach (egt) przekaznik miał właczyć wtrysk wody , do oleju miała być pompka wymuszająca obieg oleju przez dodatkową chłodnicę.
Patent miałem załozony w e34 w celech badawczych , ale auto wyzłomowałem a budowany silnik narazie jeżdzi jako wolnossący to patent teraz sobie lezy i czeka na swoje "5minut" https://www.youtube.com/watch?v=YApfwFC09Ag

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 24 kwi 2016, 14:26
przez freefly
.

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 25 kwi 2016, 17:46
przez ryzykant
A możecie mi powiedzieć dlaczego po odłączeniu czujnika powietrza w kol dolotowym samochod nie gaśnie, a jak tylko podłącze to od razu umiera? Wadliwy czujnik czy szukać dalej przyczyny gaśnięcia? ;)

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 26 kwi 2016, 08:17
przez pawel126
A to ciekawe u mnie wywalił błąd ale nie zgasł. :roll:

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 26 kwi 2016, 09:03
przez pocieszny
czujnik raczej sprawny jak działa kiedy jest podłączony :)21
możesz dodatkowo pomierzyć (był na forumie sposób pomiaru)
istnieje szansa że czujnik jest w lini z innym i jeśli wypinasz jeden to i tak nie działają 2 (nie wiem czy w tym przypadku tak jest czy nie)
u mnie też tak się dzieje :)21 ale błędu żadnego nie ma

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 27 lip 2018, 08:16
przez mcgiver
freefly napisał(a):V6-3165cc 3.2L SOHC (6VD1) (1997)
Engine Temperature Sensor: Electrical Specifications
-15°C (5°F) .................................................................. 21450 Ohms
-5°C (23°F) .................................................................. 12300 Ohms
5°C (41°F) ................................................................... 7280 Ohms
15°C (59°F) .................................................................. 4450 Ohms
25°C (77°F) ...................................................................2796 Ohms
35°C (95°F) ...................................................................1802 Ohms
45°C (113°F) ................................................................. 1188 Ohms
60°C (140°F) ................................................................. 667 Ohms
80°C (176°F) ...................................................................332 Ohms
100°C (212°F) ................................................................ 177 Ohms



V6-3.2L SOHC (6VD1) (1994)

-18°C (0°F) ......................................................... 25K ohms
-7°C (20°F) ........................................................... 13.5K ohms
4°C (40°F) ............................................................ 7.5K ohms
20°C (68°F) .......................................................... 3.4K ohms
38°C (100°F) ........................................................ 1.8K ohms
70°C (160°F) ......................................................... 450 ohms
100°C (212°F) ..................................................... 185 ohms


czym sie różniły instalacje między 97 a 94 rokiem .
z tego co tu widzę tablice rezystancji obu czujników nie są jednorodne , ale widać pewne róznice w wartosciach
mam nadal problem z duzym spalaniem i własnie dzis rano przy temperaturze około 20st pomierzyłem stary i nowy czujnik i widzę rozbieznosci
ten co założyłem profilaktycznie przy remoncie czyli nówka (widzę że to był błąd :roll: ) ma 3200ohm a stary 3900ohm. czujnika nie wyjmowałem z instalacji , mierze go na rozpietej wtyczce na filtrze weglowym. ten stary przez noc lezał na kolektorze żeby oba miały do pomiarów tą samą temperaturę. ciężko będzie utrzymać podobną temperaturę w całym zakresie pomiarowym bez wyjmowania czujnika z układu , ale chyba trzeba :roll: ...

Re: 3.2 lpg (gaśnie na benzynie)

PostNapisane: 30 lip 2018, 20:54
przez Jake
mcgiver napisał(a):Z tego co tu widzę tablice rezystancji obu czujników nie są jednorodne , ale widać pewne róznice w wartosciach.

Ciezko sie te dane porównuje w takiej formie. Wrzucilem to do do arkusza i zrobiłem interpolacje z tych danych. Krzywe charakterystyk wyglądaja tak:
Obrazek
Moim zdaniem, nie ma to zadnego znaczenia. Roznie sa bardzo małe, a powyżej 25oC (czyli w tych temp. co mamy tego lata - zawsze) sa sprowadzalne do zera.