gsxr1100_1980 napisał(a):skrzynia nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, dot. 3.1, i 3.2, nie wiem jak jest w 3.0, 3.5.
Jake napisał(a):Alternatywnie mamy stały napęd na 4 koła i mozliwosc zblokowania centralnego mechanizmu różnicowego:
-LR Discovery I i II
-częsciowo Toyota LC HDJ80
Jeszcze inaczej, przy najbardziej "wypaśnej skrzyni" w Jeepie Cherokee XJ sa nastepujace tryby:
-sam tył
-4WD Full Time Tył + Przód full time z dyferencjałem
-4Wd Part Time = 4H Tył + Przód na sztywno
-4L -wiadomo
Jak widac rozwiazan jest kilka, ale osmiele sie stwierdzic, ze w typowych terenówkach rozwiaznie BEZ centralnego dyfra jest najbardziej typowe i spotykane najczesciej.
gsxr1100_1980 napisał(a):Zwał, jak zwał profesorze mechaniki, większość aut terenowych (nie plastikowych suwów) ze stałym napędem posiadający centralny mechanizm w REDUKTORZE są zespolone ze skrzynią biegów, jak dla mnie jest to jedna całość, a nie np.osobny Roburowski reduktor, widzę że zawsze musisz błysnąć swoją Wielką Wiedzą.
miras7 napisał(a):Spokojnie tak można jeździć. Zwłaszcza w warunkach zimowych, można wtedy w prawie każdym momencie w czasie jazdy dołączyć napęd przedni (czego nie można zrobić ze sprzęgiełkami automatycznymi). Nie ma żadnych bezpośrednich zagrożeń dla napędu. Może (?) po kilkudziesięciu/kilkuset tysiącach km tak przejechanych dałoby się zauważyć jakieś większe zużycie elementów przedniego napędu, tylko dlatego, że wciąż są w ruchu.
Quentil napisał(a):Chodzi głównie o wygodę kierownika Jak nic nie pokręciłem to na początku były manuale, po 96r. automaty i po 98r. stałe zabieraki.
pocieszny napisał(a):Obniż przedni most, takie zużycie przegubów świadczy o zbyt dużych kątach pracy
piotr R napisał(a):pocieszny napisał(a):Obniż przedni most, takie zużycie przegubów świadczy o zbyt dużych kątach pracy
Most mam opuszczony o 4 cm ,co zwiększyło kont pracy krzyżaków wału a zmniejszyło przegubów półosi..
Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 110 gości