Przeguby i IFS

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: przegub zewnętrzny

Postprzez miras7 » 11 lis 2017, 21:22

Pomierzyłem kilka przegubów przedliftowych i mają tam 30mm. Jest szansa, że ktoś przetoczył przegub, bo np zdobył łożysko o gróbszych igiełkach?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: przegub zewnętrzny

Postprzez Jake » 02 lut 2021, 21:49

miras7 napisał(a):Zwrotnice chyba nie są inne, na pewno dolny sworzeń jest dłuższy i górny wahacz. Dolny wahacz taki sam.

Gdyby kogos interesowały różnice w IFSie przed i po lifcie (rok 98), to zdjecia mowia same za siebie
Szersze sa oczywiscie po 98.
1.jpg
1.jpg (101.96 KiB) Przeglądane 10029 razy

2.jpg
2.jpg (139.59 KiB) Przeglądane 10029 razy

3.jpg
3.jpg (120.83 KiB) Przeglądane 10029 razy

4.jpg
4.jpg (119.93 KiB) Przeglądane 9710 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 02 lut 2021, 22:41

Dobrze, że zrobiłeś to ostatnie zdjęcie, bo na tych pierwszych nie widziałem różnicy, która w rzeczywistości jest od razu zauważalna. Dobre zestawienie :)2
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 02 lut 2021, 22:46

Z taka intencja je wlasnie zrobilem. Bo pamietam, ze troche to rozkminialem po kupieniu Troopera, a nigdzie takiej foty nie znalazłem - tak wszystko od razu sie robi jasne.
Musze jeszcze do konca rozeznac temat roznic w przegubach wewnetrznych, bo wiem, ze sie roznia pomiedzy latami 92-95 a 96-02, ale nie wiem dokladnie na czym polega roznica.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 02 lut 2021, 22:52

Pamiętam tylko jak chciałem do Troopa '98 dać obudowę mostu i półoś wewn. bez przesuwki to nie dało rady. Półoś wewn. niedzielona musiała być sprzed '96 a półoś między przegubami długa. Nie znalazłem możliwości zmiksowania
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 02 lut 2021, 22:57

miras7 napisał(a):Pamiętam tylko jak chciałem do Troopa '98 dać obudowę mostu i półoś wewn. bez przesuwki to nie dało rady. Półoś wewn. niedzielona musiała być sprzed '96 a półoś między przegubami długa. Nie znalazłem możliwości zmiksowania

Pamietam, czytalem dzis temat w którym to pisałeś. Jak przyjdzie mi most od Ciebie to zrobie porównanie i to pomierze, bo bede miec wtedy na stole wszystkie trzy opcje rocznikowe.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 02 lut 2021, 23:00

Uszczelniacze półosi już masz? Na 90% będą do wymiany. Jeśli nawet nie ciekną, no na pewno słabo wyglądają. Część metalowa w nich koroduje i rozsadza gumę. Z resztą zobaczysz.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 02 lut 2021, 23:01

Jeszce nie mam, ale przewiduje ze trzeba bedzie zmienic. Robilem ten sam manewr (usuniecie przesuwki) w Toyocie i tez od razu wymieniłem oba.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 02 lut 2021, 23:05

Jake napisał(a):
miras7 napisał(a):Pamiętam tylko jak chciałem do Troopa '98 dać obudowę mostu i półoś wewn. bez przesuwki to nie dało rady. Półoś wewn. niedzielona musiała być sprzed '96 a półoś między przegubami długa. Nie znalazłem możliwości zmiksowania

Pamietam, czytalem dzis temat w którym to pisałeś. Jak przyjdzie mi most od Ciebie to zrobie porównanie i to pomierze, bo bede miec wtedy na stole wszystkie trzy opcje rocznikowe.

No i wreszcie będzie wszystko ( no prawie, bo jeszcze mam coś na deser...) jasne. Nie bawiłem się w porównania z modelem z lat '96-'97
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 07 lut 2021, 23:15

Paczka od mirasa i pól godziny z suwmiarka w dłoni i drugie pól z flamstrem liczac wpusty na wieloklinie sprawiły, ze spłyneło na nas oświecenie. Oto prawda objawiona :lol: :)21
Screenshot_31.png
Screenshot_31.png (32.37 KiB) Przeglądane 5929 razy

Dlugosc półosi jest troche dziwnie zmierzona bo razem z przegubem zewnetrznym, ale nie mialem sily zeby dla celow naukowych wybijac przegub. Ale mysle ze to nie stanowi duzego problemu, a moze nawet jest wygodniejsze - bo kupujac gdzies polos z rozbiorki tez zwykle jest razem z przegubem.
miras7 napisał(a):No i wreszcie będzie wszystko ( no prawie, bo jeszcze mam coś na deser...) jasne. Nie bawiłem się w porównania z modelem z lat '96-'97

To ja skoro juz odrobiłem prace domowa i ladnie zjadłem obiadek to czekam na ten deser :)

PS. Uszczelniacze dostane gdzies taniej niz u Belniaka?
http://belniakoffroad.pl/2090,uszczelni ... dniej.html

PSS.na planetisuzu:
https://www.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=1&t=142571
Gosc pisze o 3 pierscieniach trzymajacych kubek w blasze mocujacej... Tu fota:
Obrazek
Rozbierałem dzis obie strony i mialem tylko dwa małe Segery, tego duzego pierscienia nie uswiadczyłem...
PSS2. Bedac juz na tym etapie na ktorym jestem z przednim mostem i majac blachy mocujace na wierzchu nasuwa sie filozoficzne pytanie:
Opuszczac przedni most czy nie opuszczac przedniego mostu?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 08 lut 2021, 10:55

Ten duży pierścień jest na łożysku założony.
Nigdzie indziej niż u Belniaka nie znalazłem. I to nie cena jest u niego problemem, ale to, że czasem miesiąc będziesz czekał na dostawę.
Jak chcesz obniżyć most? Całych blach mocujących nie opuścisz, bo układ kierowniczy przeszkadza. Musiałbyś wycinać z blachy mocowanie mostu i je opuścić. Jeśli liftujesz ponad 2" to nawet trzeba opuścić. Ale to konsekwentnie, z odbojami, przełożeniem sworznia górnego pod wahacz. Bo inaczej nie ma większego sensu. Też rozważałem. Rozchodziłem.
Na deser mam przeguby z Bighorna Lotus. Do mojego nie pasują, a był to model ze starą dechą i mostem bez przesuwki. Pomierzę.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez PiotrR » 08 lut 2021, 23:51

Jak przełożysz sworznie pod wahacz,to będziesz rozwalał kielich przegubu wewnętrznego,ten zielony. Miałem już taki pomysł w starszym zawieszeniu z 93r,tam się nie sprawdza. W nowszym szerszym nie eksperymentowałem :oops:
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 09 lut 2021, 01:18

Lift miałem 2" i taką sama wartość chce utrzymać po remoncie. Wiecej nie ma sensu (ani potrzeby). Ano tak chciałem most opuścić:
Obrazek
Ten patent z powodzeniem stosuja za wielka woda. A ja jak sie okazalo przy rozbieraniu mialem oba przeguby wewnetrzen juz posypane. Wlasnie prawdopodobnie przez przegięte kąty. Zastanawiam sie tylko czy przespawujac w ten sposob blachy mocujace most nie bedzie kolizji z belka spinajaca doły wahaczy :roll:
@PiotrR Przekladanie sworznia mi nie lezy, bo traci sie rownoleglosc wahaczy, poza tym nie widze korzysci takiego rozwiazania. Poza tym ja zostawiam Troopera na waskim zawiasie. Mam felgi 8J z ET0 i jest wiecej niz wystarczajaco szeroko.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 09 lut 2021, 10:33

Mniej więcej o takie obniżenie jak na foto mi chodziło. Belka bedzie przeszkadzać, dlatego nie obniżasz równolegle tylko pochylasz przód. Tak jak Radzikone od lat robi zestawy do Vitar/GV. Tylko tam są wszystkie łapy nowe i w ogóle jest łatwiej.
Górny sworzeń przekłada sie pod wahacz po to aby odbój ograniczający ruch górnego wahacza w dół pozwalał na większe opadnięcie koła. Podnieś auto tak żeby koło wisiało, górny wahacz będzie się opierał na odboju. I teraz wyobraź sobie, że przekładasz sworzeń pod wahacz. Koło pójdzie jeszcze trochę w dół. Przy obniżonym moście nie powinno nic rwać czy łamać.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 10 lut 2021, 02:37

Mhmm, nie calkiem mi pasuje pochylanie przodu, raczej wychodze z zalozenia ze flansze wału winny byc ze soba równoległe. Poza tym za wielka woda wszyscy obnizaja rownolegle. Tylko ciezko znalezc info o tym jak kwestia belki....

Z innej beczki, przedni dyfer (głowka mostu) do Troopera ma jakąś uszczelke czy skladac to na mase uszczelniajaca?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez korf » 10 lut 2021, 08:36

Mam obniżony most równolegle o 4cm (z tego co pamiętam), belka nie wchodzi.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 10 lut 2021, 09:20

Jake napisał(a):
Z innej beczki, przedni dyfer (głowka mostu) do Troopera ma jakąś uszczelke czy skladac to na mase uszczelniajaca?


Nie ma uszczelki, tylko kit. Sprawdź śruby czy też nie trzeba (otwory przelotowe?)
A jeszcze do obniżania mostu ... jeśli nie zmieniamy zakresu ruchu przedniego zawiasu to nie jestem przekonany do tego rozwiązania. W Vitarze ma to sens przy dystansach amortyzatorów i nie zmniejsza prześwitu, w Trooperach niestety zmniejszy. Niby tylko punktowo, pod główką, ale jak ja mam osłonę to musiałbym rzeźbić garba lub całą obniżać. Zrobiłem kilkadziesiąt tys. km. w tym kilkaset poza drogami i nie ma problemu z przegubami. Dlatego nie widzę tego do turystycznego zastosowania, jednak tylko do orania w terenie może ma sens
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 11 lut 2021, 00:01

miras7 napisał(a):Nie ma uszczelki, tylko kit. Sprawdź śruby czy też nie trzeba (otwory przelotowe?)

Hmmm, a moze warto by było sobie taka uszczelke dorobić? Zawsze to szczelniej niz sam kit. Mozna by wziac arkusz papieru i obstukać młoteczkiem na pochwie.
miras7 napisał(a):A jeszcze do obniżania mostu ... jeśli nie zmieniamy zakresu ruchu przedniego zawiasu to nie jestem przekonany do tego rozwiązania. W Vitarze ma to sens przy dystansach amortyzatorów i nie zmniejsza prześwitu, w Trooperach niestety zmniejszy. Niby tylko punktowo, pod główką, ale jak ja mam osłonę to musiałbym rzeźbić garba lub całą obniżać. Zrobiłem kilkadziesiąt tys. km. w tym kilkaset poza drogami i nie ma problemu z przegubami. Dlatego nie widzę tego do turystycznego zastosowania, jednak tylko do orania w terenie może ma sens

Zamiana zakresu przedniego zawiasu to osobny temat. Tutaj chodzi o to, ze przy 2" liftu przegub 90% czasu spedza nie jak dotychczas na wprost, tylko w pozycji skośnej. To nie robi mu dobrze. Jak wspomniałem - demontujac teraz półosie z mojego mostu, przeguby wewnętrzne wysypały mi sie z kubków w formie luznych kulek - koszyki są w stanie agonalnym, co swiadczy o ich ostrym zużyciu. Utrata prześwitu pod główką jest oczywistym skutkiem ubocznym, ale mam 33", az tak mnie to nie boli. Poza tym kazde auto ze sztywnym przednim mostem ma gruche nisko i jedza, czesto lepiej niz nasze Troopery. Nie oram za czesto w terenie, raczej jezdze 60/40 (drogi/umiarkowanie ciezki teren), bardziej mi zalezy na trwałości.
Ogólnie to byłbym w 100% zdecydowany i juz bym ciął i spawał te blachy, gdyby nie to, ze boje sie kolizji z belka spinajaca wahacze, a nie mam ochoty na jej przerabianie. Hmmm. Musze to jutro pomierzyc.
Tu porownanie kątów na pólosiach:
IMG_20200425_124529.jpg
IMG_20200425_124529.jpg (56.88 KiB) Przeglądane 9924 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Legend » 11 lut 2021, 00:57

że tak się wtrącę...po co cchesz dorabiać uszczelkę tam gdzie jej nie ma?

Gdy montowałem ARBa w moim syfie to elegancko poszło dirko i nie ma jakichkolwiek problemów z puszczaniem a i szybko się to robi :) Zresztą na uszczelkę papierową i tak trzeba dać uszczelniacz. Podwójna robota.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 11 lut 2021, 01:28

Bo bez uszczelki to jakos tak beszczelnie ;D
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 11 lut 2021, 09:16

Fakt, te moje kilkadziesiąt tys. km. to z rozpiętymi sprzęgiełkami, a tylko te kilkaset z obracającymi się półosiami. Tym bardziej jestem zwolennikiem całkowitego rozpinania przodu.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 12 lut 2021, 02:41

U mnie 22 lata przód się kręcił, potem zablokowałem przesuwke, zalozylem sprzęgiełka i zrobiłem 2" liftu. Ciezko powiedziec co bardziej zaszkodziło przegubom. Tak czy inaczej juz mnie to nie martwi bo poszły na złom. A pozytywnym skutkiem ubocznym zmiany pochwy na pełną jest to, że starsze przeguby są większe i mocniejsze :D

W moim mam zdjeta belka spinajaca wahacze i w ogole wiecej zdjete niz zalozone, ale miałem akurat dzis innego Troopera na podnosniku i wymierzyłem sobie, że od belki do flanszy dyfra jest jakieś 33mm. To znaczy, ze mozna opuścić most maksymalnie 2,8cm zachowujac rozsądny odstęp minimalny 5mm. To dobra wiadomość. Teraz musze ustalić ile faktycznie chce opuścić most, zeby półosie wyszly prosto. :roll: Bo być może potrzeba mniej niz te 2,8cm. Ale juz zdecydowąłem, że opuszczam. Mam drugi zestaw mocowań do mostu i nie szkoda mi ich na eksperymenty.
Bede zdawac relacje.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez AlekS » 12 lut 2021, 13:37

Obserwuję uważnie. Nie powiem 33 cale ładnie wyglądają. I pewnie łatwiej za patrolem przejechać, który ma 35". Ale nie chciałbym kiedyś ośki czy przeguby co chwilę wymieniać :D
Opel Monterey RS, 3.1 TD '93
Avatar użytkownika
AlekS
 
Posty: 201
Dołączył(a): 05 maja 2020, 22:46
Lokalizacja: Wielkopolska/Nowy Tomyśl

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 12 lut 2021, 16:02

Z silnikiem 3.1 nie jest tak łatwo coś ukręcić. Zwykły MTek ( czyli nie Simex, nie Trepador itp) 33" nie powinien zaorać sprawnych napędów w Troopku. Za to w jeździe na H będą wyraźnie przeszkadzać (opony 33" w sensie)
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez AlekS » 12 lut 2021, 19:05

Tak do teraz myślałem. Ale Jake tez ma 3.1 i przeguby do wymiany. Z drugiej strony mniejsze Pajero jeżdżą na 33.
A co to ta jazda na H?
Opel Monterey RS, 3.1 TD '93
Avatar użytkownika
AlekS
 
Posty: 201
Dołączył(a): 05 maja 2020, 22:46
Lokalizacja: Wielkopolska/Nowy Tomyśl

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości