Przeguby i IFS

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 12 lut 2021, 19:24

Na H to szosowe, bez reduktora. Też mam 33" i nie oszczędzam napędów. Zajrzyj na mój kanał YT
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 13 lut 2021, 23:46

To nie od mocy silnika zalezy to czy ukrecisz cos w ukladzie napędowym, tylko glownie od stylu jazdy, w kontekscie ciezkosci nogi i umiejetnosci. Ja wole jezdzic technicznie i mimo, ze od trudniejszego terenu nie stronie to relatywnie rzadko cokolwiek psuje, a czegos powaznego to jeszce nigdy. Czesc moich kolegów upala bez opamietania, a niektorzy jezdza zero-jedynkowo. Gaz w podloge, hamulec w podłoge... Ta ostatnia metoda w szczegolnosci nie wrozy nic dobrego dla samochodu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 14 lut 2021, 23:00

Przymierzam sie ;)
Załączniki
Brackets.jpg
Brackets.jpg (65.73 KiB) Przeglądane 10529 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Legend » 15 lut 2021, 01:00

obserwuję :)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 15 lut 2021, 03:27

Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 15 lut 2021, 09:07

Jake napisał(a):A gdyby taki uszczelniacz?
https://pl.rumisota.eu/catalog/product/ ... .2906.1002

Jeśli wymiarami pasuje. W sumie masz wszystko na wierzchu to można pomierzyć i poszukać. Gdybyś tak jeszcze uszczelniacz wału przedniego w reduktorze namierzył gdzie kupić... :roll:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 15 lut 2021, 21:55

Wymiary są nawet u Belniaka:
Kod: Zaznacz cały
30x61x9x13.5

I to sie pokrywa z tym co zmierzyłem

Na rumisosta.eu są takie:
Kod: Zaznacz cały
30*61,2*9/14

Czyli de facto to samo. A duzo taniej. Pytanie jak z dostawa tego, bo strona po polsku, ale firma z Litwy....
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 18 lut 2021, 00:58

No wiec są postepy.
Wyciąłem wsporniki i dorobiłem dystanse do wspawania. Zdecydowałem sie opuścić most o 3 cm. Z tego co mierzylem na Trooperze ktorego mielismy akurat na podnosniku to miedzy belka skrzyni na grucha mostu jest 3.3 cm. Opuszczając o 3 cm powinno zostac dosc przestrzeni zeby nie trzeba było modyfikowac belki. Most jest co prawda na met-gumach, ale prawie nie pracuje, wiec te 3mm odstepu wydaje mi sie wystarczajace...
photo_2021-02-17_23-35-11.jpg
photo_2021-02-17_23-35-11.jpg (54.63 KiB) Przeglądane 10459 razy

Teraz tylko pospawac.... ale juz mi sie dzis nie chcialo, poza tym medytuje jeszcze nad tymi 3cm...

Zamowilem tez uszczelniacze od Belniaka. Moze bym i dobral jakies inne w hurtowni, albo zamowil z tej litewskiej strony, ale zeby to byl atak, gdzie mozna to zmienic w 20minut to bym ryzykował, ale oszczedzic 60zł a potem pol dnia zrzucac przedni most po raz drugi bo zacznie lać z uszczelniacza.... Stanowczo taka oszczednosc sie nie opłaca.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 18 lut 2021, 08:28

3 mm luzu między belką a główką mostu - moim zdaniem mało. Tzn prawdopodobnie będzie walić podczas dużych obciążeń i szarpania przedniego napędu. Ale to nie jest poparte żadnymi badaniami i pomiarami, a jedynie ponad dwudziestoletnią obserwacją podobnych konstrukcji podczas jazdy terenowej.
A uszczelniacz co oryginał to oryginał. Gdyby nie korozja co go rozsadza to pewnie działał by nadal ten stary
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 19 lut 2021, 01:40

Hmmm. Trzeba było znalezć sensowny kompromis pomiedzy korzyscia z opuszczania a zmieszczeniem sie pod belke. Opuszczenie o dajmy na to centrymetr mija sie z celem, bo efekt bedzie zaden, a pracy tyle samo. Z drugiej strony opuszczenie o wiecej niz 1.5 cala (jakies 3,8 cm) powoduje kolizje kubka przegubu z dolnym wahaczem, wiec jest górna granica. Amerykanie najczesciej opuszczaja most o 1.25" - 1.5". Ja zdecydowalem sie na ciut mniej bo wciaz moze naiwnie licze, ze zmieszcze sie nad belką. Jesli sie nie zmieszcze, a dokladniej mowiac ziści sie mroczny scenariusz mirasa czyli most bedzie lewitowac i uderzac o belke to planuje zebrac z niej kolejne ~2-3mm. Tyle powinno sie dac po prostu podszlifowac, bez kombinowanie z wycinaniem i spawaniem.

Tymczasem wsporniki pospawane. Wycialem "ogonki" z drugiego kompletu blach i dospawałem na dole, zeby srodkowa plyta nie wystawała. Mysle ze dzieki temu jest zdecydowanie estetyczniej.
welded.jpg
welded.jpg (41.8 KiB) Przeglądane 10436 razy

I spawy zeszlifowane na płasko. (Jakie to jest absolutnie makabrycznie paskudnie niewdzieczne zajecie :cry: )
ground.jpg
ground.jpg (49.75 KiB) Przeglądane 10436 razy


No to zostało to wtrącić do piachu i pomalowac i mozna skladac.
A w miedzyczasie dostalem maila od Belniaka ze juz wyslali moje uszczelniacze. :)21
Zastanawiam sie jeszcze czy dałoby rade wymienic te stare wymęczone met-gumy na nowe... Tylko gdzie to dorwac?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Quentil » 19 lut 2021, 02:28

Może po wymiarach da się dobrać, bo sam kształt wydaje się mocno standardowy. Ewentualnie poliuretan lub może nawet sam metal.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Przeguby i IFS

Postprzez miras7 » 19 lut 2021, 09:17

No właśnie- gdyby ten most nie pracował w wiekszym niż się wydaje zakresie to gumy by tak nie cierpiały. Most nie będzie lewitował. Umieść kiedyś kamerkę pod spodem i zobacz co tam sie dzieje pod obciążeniem. Albo poszukaj filmików na YT. W Vitarze most wisi na 2 łapach z przodu i jednej pod główką na belce poprzecznej więc tam można ten luz most // belka doprecyzować. Inna sprawa, że Vitara jest sporo (oj bardzo sporo) bardziej miękka od Troopera. Rama, belki, wahacze - to wszystko pracuje w znacznie większym zakresie niż w Isuzu.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Legend » 23 lut 2021, 11:11

tak mi się akurat trafiło na to video, widać przeróbkę belki przy opuszczonym przednim moście co rozwiązuje problem ich kolizji.

link do video
https://www.youtube.com/watch?v=iBXy7wOxyzY
Załączniki
most trop.jpg
most trop.jpg (61.65 KiB) Przeglądane 10361 razy
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 23 lut 2021, 19:55

Dzieki Legend, wiem, ze belke mozna przerobic, ale chce tego uniknac, wiec kombinowalem jak tu zjesc ciastko i miec ciastko. No nic, okaze sie przy skladaniu jak wyszlo :)

Swoja droga znam ten filmik z YT, podoba mi sie narracja tego goscia, ogladalem juz pare filmow o Trooperze od niego.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Legend » 24 lut 2021, 16:19

tak wiem, że wiesz :)

tylko pytanie dlaczego od razu tego nie zrobić?

wg mnie koleś zrobił rozsądnie, obniżył most tak, że półosie są poziomo no i wyszło, że belka też trzeba poprawić.

Pytanie przy okazji mostów, który przedni most, z jakiego auta ma zbliżoną szerokopśc do mosty tylnego i ma zbliżone przełożenia?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 24 lut 2021, 19:15

Blachy mam juz pospawane na +3cm, nie ma wuja, zebym to robil drugi raz xD Zostaje tak jak zrobilem. 3cm to ciut mniej niz maksymalne mozliwe 1.5" (3.8cm). Ale cos mi mowi, ze bedzie w sam raz. Zobaczymy ile tyl sie podniesie na sprezynach EFS bez podkladek i tylez samo podkrece przod.
Co do belki - mam opory przed jej przerabianiem, to element konstrukcyjny, usztywniajacy calosc i wolalbym zeby zostal prosty, bez zygzakow i polkoli omijajacych wal. No ale jak sie okaze ze przy tych 3cm bedzie trzeba to bedzie trzeba, bede wtedy kombinowac.
Ty mowisz o sztywnym moscie? No wlasnie problem ze z niczego... Ale jak Ci SAS chodzi po glowie i nie boisz sie budowania calego przedniego zawiasu od podstaw, to zmienic tylny most to juz jest pestka. Najoczywistszy wybor to Patrol, ze wzgledu na wytrzymalosc i niezabojcza cene. Gruchy dyfrow tez sa tam gdzie powinny byc.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Legend » 24 lut 2021, 20:57

nie nie, kombinuje tak, żeby zrobić to na radiusach z dyskoteki albo parcha, most, który nie wymaga wymiany tylnego z racji przełożeń, szerszy może być, zawsze na tył można wrzucić dystans.

aha - ten bordowy na projekt jest nieaktualny.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 27 lut 2021, 02:58

Legend napisał(a):aha - ten bordowy na projekt jest nieaktualny.

Sprzedales czy sie rozmysliles?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: przegub zewnętrzny

Postprzez Jake » 04 mar 2021, 22:29

Jake napisał(a):Gdyby kogos interesowały różnice w IFSie przed i po lifcie (rok 98), to zdjecia mowia same za siebie
Szersze sa oczywiscie po 98.

Dodałem jeszcze do tamtego posta zdjęcie porównawcze drążków kierowniczych.
Długości:
Przedlift - 310mm
Polift - 330mm
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Legend » 06 mar 2021, 00:47

jak nie kupię zwlok[trwają negocjacje] to idzie na gruby projekt w teren. Ktoś drwił ze mnie, że zwolnic nie zamontuję czy coś :D
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 06 mar 2021, 04:06

Czekamy z ciekawościa.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Legend » 18 mar 2021, 16:55

ostatecznie beda mosty z parcha.....pozyjemy zobaczymy
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 29 mar 2021, 01:55

Most sie wyczyscil, poskładał i pomalował.
Załączniki
IMG_20210328_2139459.jpg
IMG_20210328_2139459.jpg (71.83 KiB) Przeglądane 9789 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Legend » 29 mar 2021, 11:40

CZYM malowałeś?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Przeguby i IFS

Postprzez Jake » 29 mar 2021, 12:42

Na ten moment byle czym, zeby sie nie pokrylo nalotem rdzy po czyszczeniu. Docelowo chce to pomalowac poliuretanem.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4205
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości