Strona 1 z 1

ma czy nie ma?

PostNapisane: 19 gru 2016, 13:56
przez Tomkin
Zrobiłem sobie dzisiaj mały przegląd układu dolotu powietrza w moim 3,1,wiecie filtr,połączenia,przy okazji intercooler i turbina i jakoś nie mogłem znaleźć tzw.ODMY :)21 .
Do układu ssącego dochodzi tylko jedna rura,umiejscowiona na obudowie głowicy i koniec.Obejrzałem na wszelki wypadek kolektor ssący :lol: ,oczywiście nic tam nie ma,bo nie może być. :o .Więc ma,czy nie ma?A może ktoś zajumał?? :lol:

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 19 gru 2016, 14:38
przez miras7
Wzdłuż silnika, pomiędzy kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wąż gumowy. Wchodzi w układ dolotowy mniej więcej w połowie jego długości, tuż przy głowicy. Wychodzi z tylnej części, z boku pokrywy zaworów.

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 19 gru 2016, 16:27
przez Tomkin
To znaczy,że nie ma,bo sam wąż nie jest przecie odmą :)21

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 19 gru 2016, 16:40
przez miras7
To co to jest, wg Ciebie, ta odma? Myślałem, że to odpowietrzenie skrzyni korbowej... :?

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 19 gru 2016, 17:15
przez Tomkin
https://www.youtube.com/watch?v=LhXBYTRFZq8-takie "cuś,tak na szybko,czyli separator oleju.Ale jak w naszych traktorach nie ma to gitarra :)2
http://allegro.pl/zawor-odma-bora-golf- ... 34778.html

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 19 gru 2016, 20:11
przez freefly
Wentylacja skrzyni jest przez bagnet.
Węże z pokrywy zaworów to wentylacja tego co jest pod pokrywą.

http://www.catcar.info/isuzu/?l=c3Q9PTY ... 09QQ%3D%3D

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 19 gru 2016, 23:18
przez PiotrR
miras7 napisał(a):Wzdłuż silnika, pomiędzy kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wąż gumowy. Wchodzi w układ dolotowy mniej więcej w połowie jego długości, tuż przy głowicy. Wychodzi z tylnej części, z boku pokrywy zaworów.

Tylko tak znalazłem, znaczy to jest odma :roll:

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 20 gru 2016, 09:28
przez freefly
piotr R napisał(a):
miras7 napisał(a):Wzdłuż silnika, pomiędzy kolektorem ssącym a pokrywą zaworów jest wąż gumowy. Wchodzi w układ dolotowy mniej więcej w połowie jego długości, tuż przy głowicy. Wychodzi z tylnej części, z boku pokrywy zaworów.

Tylko tak znalazłem, znaczy to jest odma :roll:


Obrazek

Nie ma w tym silniku czegoś co na nazywa się potocznie odmą jako oddzielnej instalacji. Jest tylko instalacja skraplania mgły olejowej spod pokrywy zaworów. Górny wąż odprowadza olej ze skraplacza (nr12) do układu dolotowego, a dolny do bagnetu oleju.

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 20 gru 2016, 09:44
przez pocieszny
jak nie ma jak jest :)21
odma to nic innego jak system wyrównywania ciśnienia w silniku, każdy silnik ma , zwykle jest to kawałek węża wpięty między filtr a przepustnice :)2

to czy w odmie jest olej i ile się go tam zbiera/nie zbiera i czy jest odprowadzany to inna sprawa

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 20 gru 2016, 21:54
przez Hinek
Odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma) w 4JG2 wygląda następująco. Odlot z tylnej części pokrywy klawiatury, z lewej strony przez separator oleju
(separator jest pod tą blaszaną pokrywką na cztery śrubki) Rura idzie do trójnika skąd przedmuchy idą przez zawór zwrotny do kolektora ssącego a drugie odgałęzienie wchodzi do rury ssącej między filtrem powietrza a turbo (od dołu). Tak że pod obciążeniem są kierowane przed turbinę, a na luzie - do kolektora ssącego (bo nie ma w nim wtedy ciśnienia)

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 20 gru 2016, 22:34
przez PiotrR
Nie dawno miałem w rękach pokrywę zaworów, to co wskazujesz jako separator u mnie jest tylko dziurą w pokrywie przykrytą blaszanym deklem. Chyba że mam coś zdekompletowane.

Re: ma czy nie ma?

PostNapisane: 20 gru 2016, 22:35
przez miras7
Hinek napisał(a):Odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma) w 4JG2 wygląda następująco. Odlot z tylnej części pokrywy klawiatury, z lewej strony przez separator oleju
(separator jest pod tą blaszaną pokrywką na cztery śrubki) Rura idzie do trójnika skąd przedmuchy idą przez zawór zwrotny do kolektora ssącego a drugie odgałęzienie wchodzi do rury ssącej między filtrem powietrza a turbo (od dołu). Tak że pod obciążeniem są kierowane przed turbinę, a na luzie - do kolektora ssącego (bo nie ma w nim wtedy ciśnienia)

Jest tak jak piszesz plus to co naisał freefly, czyli o odpowietrzeniu z bagnetu. Dodam jeszcze, że modele nowsze (nie wiem od kiedy, ale na pewno z '97) nie mają połączenia odmy z kolektorem.