Strona 1 z 1

skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 16 sty 2017, 09:53
przez ppalus
Witam kolegow mam problem zachcialo mi sie automatycznej skrzyni biegow, no i kupilem angola przelozylem skrzynie i nie moge nigdzie znalezsc schematu podlaczenia sterownika skrzyni AISIN AW 30-40 , numer sterownika 8970706740 na 24 piny. Rok tego angola (ISUZU TROOPER 3,1)co byl dawca to 94 a przezucilem do OPLA MONTEREYA 3,1 rok 97 .
Prosze o jaka kolwiek pomoc bo zaraz go chyba spale

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 16 sty 2017, 11:41
przez freefly
ppalus napisał(a):Witam kolegow mam problem zachcialo mi sie automatycznej skrzyni biegow, no i kupilem angola przelozylem skrzynie i nie moge nigdzie znalezsc schematu podlaczenia sterownika skrzyni AISIN AW 30-40 , numer sterownika 8970706740 na 24 piny. Rok tego angola (ISUZU TROOPER 3,1)co byl dawca to 94 a przezucilem do OPLA MONTEREYA 3,1 rok 97 .
Prosze o jaka kolwiek pomoc bo zaraz go chyba spale


http://www.isuzupup.com/viewtopic.php?t=16328&start=180
Przejrzyj ten wątek na tym forum.
Ot tak nie podłączysz systemu skrzyni do systemu samochodu.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 17 sty 2017, 11:15
przez ppalus
Dzieki kolego za pomoc, ale jak by ktos mial potwierdzenie z serwisu na podlaczenie kompa do skrzyni to bym byl wdzieczny.
W tym linku bylo podlaczenie ale ten goswciu tez sie domysla.
Albo kontakt do jakiegos serwisu który udzieli mi odpowiedzi a nie cię oleje.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 17 sty 2017, 14:33
przez freefly
ppalus napisał(a):Dzieki kolego za pomoc, ale jak by ktos mial potwierdzenie z serwisu na podlaczenie kompa do skrzyni to bym byl wdzieczny.
W tym linku bylo podlaczenie ale ten goswciu tez sie domysla.
Albo kontakt do jakiegos serwisu który udzieli mi odpowiedzi a nie cię oleje.


Wątpliwa sprawa i to bardzo.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 30 lip 2017, 12:52
przez ppalus
Witam koledzy ponoć się nie da zrobić przekładki z manuala na automata, a jednak się dało i wyszło jeszcze lepiej bo mój fachowiec zrobi ręczne sterowanie automatycznej skrzyni biegów. Czyli ja decyduje na jakim biegu jadę w terenie. Nie pisałem w czeskiej bo testowałem skrzynie pod przyczepą i w terenie, i jeszcze mnie ani razu nie zawiodła. Jedynie co doszło to trzeci lewarek zmiany biegòw, ale ja u siebie zdecydowałem usunąć komputer czyli nie ma co mnie zawieść w terenie wiem że jest opcja zostawienia kompa.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 30 lip 2017, 13:00
przez ksenia
Gratulacje za wytrwałość. :)2

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 31 lip 2017, 12:48
przez Jake
O? A pokaz jak to wyglad po zmotaniu i opowiedz cos jak zmotałes sytem recznej zmiany biegu w automacie? I na drodzeh tez sam nie przerzuca tylko recznie wybierasz bieg?

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 03 sie 2017, 10:02
przez ppalus
Witam, tak jak zmieniam biegi w trasie i w terenie, bo nie ma komputera sterującego skrzynią. Jest zrobiony dodatkowy lewarek zmiany biegów który działa tylko w pozycji D na głównym lewarku. Dodatkowy lewarek ma pięć pozycji zmiany biegów do tyłu, tak zwana pierwsza sekwencja. Lewarek i elektrykę tworzył mój fachowiec.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 03 sie 2017, 11:07
przez Jake
Hmmmm. Nie chce byc nieuprzejmy, ale jaki to ma sens? Przeciez to jest rozwiazanie ktore laczy wady automatu z wadami manuala. W dodatku wyglada tragicznie.... Jakie sa wedlug Ciebie zalety czegos takiego?? To juz nie lepiej bylo zostac przy manualu?

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 03 sie 2017, 13:51
przez ppalus
A jezdziles w terenie i automat zmienil ci bieg kiedy tego nie chciales. Nie spalisz sprzegla zwyklego bo go nie masz, a sprzeglo hydrokinetyczne usliznie sie przepusci olej i nic takiego sie nie stanie tak jak na zwyklym sprzegle. Zaleta tego rozwiazania ze to ja mam katrole nad skrzynia a nie odwrotnie, ja zrezygniwalem z kompa bo to auto do zabawy i jak je zaleje to nic sie nie stanie .

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 03 sie 2017, 15:53
przez Jake
Hmm, a nie probowales rozwazyc zalozenia sprzegla hydrokinetycznego do manualnej skrzynki jesli to na nim głownie Ci zalezalo?

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 03 sie 2017, 16:06
przez ppalus
Kolego samego sprzęgła hydrokinetycznego się nie da założyć bo to jest integralną część automatycznej skrzyni biegow.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 03 sie 2017, 16:30
przez freefly
ppalus napisał(a):A jezdziles w terenie i automat zmienil ci bieg kiedy tego nie chciales. Nie spalisz sprzegla zwyklego bo go nie masz, a sprzeglo hydrokinetyczne usliznie sie przepusci olej i nic takiego sie nie stanie tak jak na zwyklym sprzegle. Zaleta tego rozwiazania ze to ja mam katrole nad skrzynia a nie odwrotnie, ja zrezygniwalem z kompa bo to auto do zabawy i jak je zaleje to nic sie nie stanie .


W automacie możesz sobie ustawić zakres biegów, których skrzynia będzie używać.
A z innej beczki, to sterownik silnika z automatyczną skrzynią ma inne oprogramowanie, od tego ze skrzynią manualną. Dostosowane do współpracy ze sterownikiem skrzyni automatycznej. Jeszcze inne oprogramowanie ma sterownik silnika, który współpracuje ze sterownikiem reduktora z TODem.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 03 sie 2017, 21:33
przez ppalus
Kolego ja mam 3.1 TDI to jest stary dobry diesel on tylko prądu potrzebuje .

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 08:37
przez pawel126
ppalus napisał(a):Witam, tak jak zmieniam biegi w trasie i w terenie, bo nie ma komputera sterującego skrzynią. Jest zrobiony dodatkowy lewarek zmiany biegów który działa tylko w pozycji D na głównym lewarku. Dodatkowy lewarek ma pięć pozycji zmiany biegów do tyłu, tak zwana pierwsza sekwencja. Lewarek i elektrykę tworzył mój fachowiec.


:)2 zajebisty patent , ale skoro skrzynia ma pozycję 2 i L to nie wystarczy ustawić w tym położeniu dźwigni żeby automat nie wrzucał wyższego biegu?
Przecież to nie sekwencyjna skrzynia więc położenie dźwigni wymusza do którego biegu ma pracować, chyba żę się mylę :roll:

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 09:29
przez Jake
pawel126 napisał(a):
ppalus napisał(a):Witam, tak jak zmieniam biegi w trasie i w terenie, bo nie ma komputera sterującego skrzynią. Jest zrobiony dodatkowy lewarek zmiany biegów który działa tylko w pozycji D na głównym lewarku. Dodatkowy lewarek ma pięć pozycji zmiany biegów do tyłu, tak zwana pierwsza sekwencja. Lewarek i elektrykę tworzył mój fachowiec.


:)2 zajebisty patent , ale skoro skrzynia ma pozycję 2 i L to nie wystarczy ustawić w tym położeniu dźwigni żeby automat nie wrzucał wyższego biegu?
Przecież to nie sekwencyjna skrzynia więc położenie dźwigni wymusza do którego biegu ma pracować, chyba żę się mylę :roll:


Oczywiscie, tak to działa. Pozycje "L", "1", "2", lub czasami wystepujace "3" na wybieraku oznaczaja wymuszenie gornego ograniczenia biegów uzywanych przez automat.
na "3" - skrzynia pracuje 1,2,3
na "2" - skrzynia pracuje 1,2
na "1" lub "L" - skrzynia ma wymuszone uzywanie tylko i wylacznie pierwszego biegu.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 10:10
przez ppalus
Ale teraz kolego mam sekwecje i to bez elektroniki, i mogę iść pod górę na wyższych prędkościach i na biegu którym chcem .

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 11:36
przez freefly
ppalus napisał(a):Ale teraz kolego mam sekwecje i to bez elektroniki, i mogę iść pod górę na wyższych prędkościach i na biegu którym chcem .



To jaki sens miała zamiana manualnej skrzyni na automatyczną? Jakiś rozsądny i logiczny argument z praktycznego punktu widzenia? Bo ja nie widzę w tym żadnego sensu.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 11:48
przez ppalus
Co naj mniej dwa spalone sprzegla, jedno przy zabawie w terenie a drugie przy ciagnieciu przyczepy w lesie. A na tym rozwiązaniu bardzo łagodnie ruszał pod gore z przyczepa na ktorej byl 3,5m2 drzewa. A po drogie stała buda anglika z ta skrzynia na podworku. A wiekszosci to moje widzi mi sie i to ze wszyscy mowili ze sie nie da, a jednak sie da.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 12:05
przez pawel126
No to wszystko wyjaśnia - pojazd do użytku przy ścince drzew :)2 tam są często używane różne wynalazki. :lol:

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 12:08
przez Jake
Jezdze terenówka od kilku lat, nie oszczedzalem auta w terenie, wjezdzalem pod ostre gory, ciagalem naprawde ciezkie przyczepy i nigdy nie spalilem sprzegla... Jak ze sprzeglem postepujesz rozsadnie i z glowa to zadnego ryzyka spalenia nie ma, wiec argument bardzo slaby. Zwlaszcza w aucie z reduktorem 2:1, gdzie z niskie jedynki ruszasz prawie jak w traktorze...Dowodzi to tylko nieostroznej jazdy i ruszania z wysokich obrotów.

Oczywiscie ze wszystko sie da, ale wsadzenie automatu zamiast manuala jest upierdliwe i trudne niewspolmiernie do korzysci. Ty niczego nie udowodniles, bo nikt nie mowil tu o wywalaniu komputera i robienia manualnego automatu. Glowna zaleta skrzyni automatycznej jest samoczynne przelaczanie biegow, ktorego nie masz, wiec Twoj mod nie lapie sie w katgorie "zmiana manuala na automat" :P

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 12:38
przez freefly
ppalus napisał(a):Co naj mniej dwa spalone sprzegla, jedno przy zabawie w terenie a drugie przy ciagnieciu przyczepy w lesie. A na tym rozwiązaniu bardzo łagodnie ruszał pod gore z przyczepa na ktorej byl 3,5m2 drzewa. A po drogie stała buda anglika z ta skrzynia na podworku. A wiekszosci to moje widzi mi sie i to ze wszyscy mowili ze sie nie da, a jednak sie da.


Masz ręczne załączanie/wyłączanie poszczególnych elektrozaworów. Nikt nie twierdził, że w taki konkretny sposób się nie da. Z tym, że sterowanie elektronicze taką skrzynią ma również na celu zapobierzenie zepsucia jej przez użytkownika. Nic teraz nie kontroluje ciśnień płynu hydraulicznego, temperatury, itp.
Jak rozwiązałeś chłodzenie skrzyni?

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 14:28
przez Gocu
Sorry, ale jedynym sensownym wytłumaczeniem dla mnie jest "widzimisię".

Mam automat i poprzez prawidłowe ustawianie skrzyni i reduktora oraz odpowiednie operowanie pedałem gazu samochód jedzie na biegu, na którym chcę, żeby jechał.

Re: skrzynia automatyczna AISIN AW 30-40

PostNapisane: 04 sie 2017, 15:58
przez ppalus
Zgadza się kolego to moja trzecia terenówka a dopiero w tej przydarzyło mi się uszkodzić sprzęgło, nie chce się wpisywać w żadne kategorie przekładek. Mi ta opcja pasuje, zawory w skrzyni są nadal sterowane elektronicznie za pomocą czterech przekaźników odpowiednio podłączonych ze skrzynią nie pytajcie się w jaki sposób bo to robił fachowiec, w lewarku też tworzył ścieżki do przełączania biegów bo z tego co mi tłumaczył że przy przełączaniu biegów nie może zabraknąć prądu na cewkach bo w tedy jest akurat czwarty bieg . Zmiana biegów jest sterowana trzema cewkami i w ten sposób uzyskuje się pięć biegów. Chłodzenie jest orginalne z automata przełożone. A jak chcecie się więcej dowiedzieć na ten temat to trzeba poszukać na amerykańskich forach jeep bo z tam tond ściągnął ten patent mój fachowiec. A udowadniać zalet ani wad nie muszę. Bo jednemu pasuje córka a drogiemu matka. Ja tylko opisałem co zrobiłem.