Pompa wtryskowa 3.1td

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez cherokeexj » 22 kwi 2017, 15:34

Witam.

Panowie od czego jest ten potencjometr na górze pompy w 3.1td? Idzie do niego wtyczka elektryczna. Co on reguluje i do czego służy? Wiem że można nim korygować jakiś parametr tylko nie wiem który :lol: na śrubce mocującej jest "fasolka" więc jest jakiś zakres regulacji tylko co się tym zmienia? Dziś go odkręciłem niechcący jak zwiększałem dawkę na LDA w pompie i nie wiem czy go nie przestawiłem bo pomimo zwiększenia dawki auto stało się jakieś "mulaste"?
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Hinek » 22 kwi 2017, 21:32

Pompa jest mechaniczna. Na dawkę ma wpływ tylko ciśnienie z turbo i położenie dźwigni wydatku paliwa. Gdzie by sygnał z potencjometru nie szedł - nie będzie to miało wpływu na moc.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez cherokeexj » 22 kwi 2017, 23:46

Hinek napisał(a):Pompa jest mechaniczna. Na dawkę ma wpływ tylko ciśnienie z turbo i położenie dźwigni wydatku paliwa. Gdzie by sygnał z potencjometru nie szedł - nie będzie to miało wpływu na moc.


Nie jest czysto mechaniczna jeżeli ma potencjometr. Czysto mechaniczną miałem np w XJ 2.1 tam był tylko plus na zawór w pompie i koniec. Tutaj już tak różowo nie jest w każdym razie chciałbym ustalić od czego jest ten potencjometr. Jutro może odepnę go w pi... w cholerę i zobaczę czy zagada i co się będzie w ogóle działo da to jakiś pogląd na sytuację.


P.S.
Gdzie znajdę regulację wolnych obrotów na tej pompie? chcę dawkę dać jeszcze większą ale obroty już świrują (na wolnych 1200 obrotów chce w okolicach 900-1000 ustawić)
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Hinek » 23 kwi 2017, 17:32

cherokeexj napisał(a):Nie jest czysto mechaniczna jeżeli ma potencjometr.

Jest. Nie ma żadnego sterownika w środku. Ten potencjometr równie dobrze mógłby być przy pedale gazu. Żaden sygnał z żadnego czujnika nie może zmienić ustawień mechanicznej p-py wtryskowej. Na pracujący silnik możesz mieć wpływ tylko i wyłącznie linką gazu :) Nie istnieje żaden komputer/sterownik wpływający na pracę silnika. Elektrycznie możesz tylko zatrzymać silnik elektrozaworem na pompie. Sygnał z tego potencjometru może być potrzebny ewentualnie sterownikowi automatycznej skrzyni biegów, być może korzystał z niego też ten niepotrzebny układ dogrzewania silnika? W każdym razie nie jest to u mnie nigdzie podłączone.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Adamek » 23 kwi 2017, 22:29

Ten potencjometr to TPS odczytujący położenie dźwigni na której jest linka gazu. Jest on potrzebny do sterowania zaworem EGR. W wypadku zastosowań typowo offroadowych jest on zbędny jak i cały układ EGR :D Z tym dowalaniem dawki na iglicy full load bym tak nie przesadzał bo wygrzejesz tłoki. Pojawi się trochę mocy więcej, kupa czarnego dymu a jak podepniesz wskaźnik EGT to temperatura winduje srogo.
Adamek
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2017, 20:36

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez cherokeexj » 27 kwi 2017, 10:46

Adamek napisał(a):Ten potencjometr to TPS odczytujący położenie dźwigni na której jest linka gazu. Jest on potrzebny do sterowania zaworem EGR. W wypadku zastosowań typowo offroadowych jest on zbędny jak i cały układ EGR :D Z tym dowalaniem dawki na iglicy full load bym tak nie przesadzał bo wygrzejesz tłoki. Pojawi się trochę mocy więcej, kupa czarnego dymu a jak podepniesz wskaźnik EGT to temperatura winduje srogo.



mam doładowania około 1bar i przy pełnym bucie grama dymu :/ a auto nadal nie jedzie. Dawki nie mogę zwiększyć bo obroty szybują w górę.

Czyli ten potencjometr mogę równie dobrze zdemontować na tą chwilę?

P.S.
Zrobiłem od poniedziałku do wczoraj około 1100km. Na autostradzie prędkości wg gps przedział 105-115 spalanie wyszło około 13.5l. Dużo normalnie? Koła Nalewka kopia simex około 32" stal z przodu i winda.
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Adamek » 27 kwi 2017, 19:26

W sumie to możesz go zdemontować. Jak kręcisz motor to i tak ci EGR nie potrzebny. Zaślep go, żeby spaliny nie szły do ssącego i przereguluj luzy zaworowe. W niektórych przypadkach jak dawno nie dotykane dają odczuwalny efekt. Sprawdź szczelność dolotu. Ostatnio miałem taki przypadek, że auto muł a w intercoolerze kilka malusieńkich pęknięć prawie nie widocznych okiem. Zmieniony IC i moc wróciła. Na pompie zamiast dopierdzielać dawki popróbuj zmodyfikować boost compensator ;)
Adamek
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19 kwi 2017, 20:36

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez PiotrR » 27 kwi 2017, 22:29

cherokeexj napisał(a):Zrobiłem od poniedziałku do wczoraj około 1100km. Na autostradzie prędkości wg gps przedział 105-115 spalanie wyszło około 13.5l. Dużo normalnie? Koła Nalewka kopia simex około 32" stal z przodu i winda.


Mam dokładnie tak samo obecnie V max 130KM/H coś mi z pompy cieknie ?
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez cherokeexj » 28 kwi 2017, 12:59

piotr R napisał(a): Mam dokładnie tak samo obecnie V max 130KM/H coś mi z pompy cieknie?


mam taką samą prędkość max i to bardzo długo trwa. Strome podjazdy na reduktorze można zapomnieć z jedynki za krótko z dwójki brak mocy... ;(
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Jake » 02 sty 2021, 03:38

Odszczurzam swoj silnik przed montazem, przy okazji studiujac dokladniej osprzet i Tak sobie ogladam naszą pompe wtryskowa i rodzi mi sie kilka pytań.
-3 pinowa wtyczka na górze to TPS do EGR? EGR dawno nie mam wiec zbędny, mozna zdemontować.
-mamy na pompie 2 króće podcisnienia. Jeden z nich to pewnie idle-up, czesci QWS (system szybkiego nagrzewania silnika). Który? Do czego jest ten drugi?
-W którym miejscu jest czujnik predkosci obrotowej na obrotomierz?
Załączniki
inj2.jpg
inj2.jpg (93.51 KiB) Przeglądane 7733 razy
inj1.jpg
inj1.jpg (88.43 KiB) Przeglądane 7733 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Jake » 03 sty 2021, 01:20

Sam sobie odpowiedziałem na większość pytań.
-Dolny króciec obok linki gazu to aktuator fast idle - nie majac QWS ani EGR mozna zdemontowac.
-Potencjometr od góry to TPS - nie majac QWS ani EGR mozna zdemontowac.
-Górny króciec to boost compensator, zwiększajacy dawke wraz ze wzrostem cisnienia doładowania. Ma byc podlaczony przewodem do intercoolera.
-Dwa grubsze króce w tył to obieg wody, sterujace woskowym siłownikiem, zmieniajace kąt wtrysku na zimnym silniku.
-Pojedynczy przewód od strony wyprowadzeń wysokiego cisnienia to elektrozawór paliwa.
-Czujnik z dwoma przewodami od spodniej strony pompy - tj. od strony bloku silnika to czujnik obrotów do obrotomierza.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Wiciu_S » 07 cze 2021, 20:48

Odkopię trochę temat ;) Czy jest jakiś specjalny sposób odpowietrzania pompy, czy standardowo luzować rurki na wtryskach? ;)
Isuzu Trooper 3.1TD - papamobile ;)
Opel Frontera 3.0TD OM606 :twisted: lift +2', BL +2', 2x winda, Ruski simex 33' - moja zabawka! :twisted:
Avatar użytkownika
Wiciu_S
 
Posty: 21
Dołączył(a): 29 cze 2019, 22:19
Lokalizacja: Śrem

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Marek Sawicki » 13 paź 2023, 10:30

Witam, podłączając się do tematu pompy wtryskowej, moje pytanie:
Połączenie intercoolera z pompą wtryskową w silniku 3.1 jeżeli różnica jest prawie nieodczuwalna niezależnie od tego czy te oba podzespoły są że sobą połączone wężykiem czy nie, to w takim razie jaka powinna być odczuwalna różnica?jak wysokie ciśnienie powinno przepływać przez ten wężyk?
Marek Sawicki
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 paź 2023, 10:23

Re: Pompa wtryskowa 3.1td

Postprzez Jake » 13 paź 2023, 15:48

Marek Sawicki napisał(a):Witam, podłączając się do tematu pompy wtryskowej, moje pytanie:
Połączenie intercoolera z pompą wtryskową w silniku 3.1 jeżeli różnica jest prawie nieodczuwalna niezależnie od tego czy te oba podzespoły są że sobą połączone wężykiem czy nie, to w takim razie jaka powinna być odczuwalna różnica?jak wysokie ciśnienie powinno przepływać przez ten wężyk?

Bez wezyka auto jest slabsze. W wezyku jest cisnienie ladowania czyli tyle ile napompuje turbina. To informacja dla pompy wtryskowej o ile wiecej powietrza udalo sie wepchnac do cylindrow, a wiec ile wiecej paliwa trzeba dolac.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości